Faire melk

Wat vinden jullie van de faire melk?

Lees meer »

newholland6640

Reacties

Tinus
Vanuit mijn professie gezien: de site ziet er niet erg professioneel uit, maar dat is niet gek, DDB/NMV ziet er al jaren amateuristisch uit.
Tinus
De verpakking ziet er ook niet 'lekker' uit.
DESLAGERURRE
zijn zo wie zo een stel amateurs van de DDB/NMV ! praten al jaren als een kip zonder kop ! .. zijn net schapen .. veel geblaad en wijnig wol ! ik kan mij geen 1 verbetering voor de geest halen wat door hun toedoen is doorgevoerd ! zonde van al dat geld van die boeren die er lid van geworden zijn !
ford8630power
@Tinus

Inderdaad 😃 Het pak ziet eruit alsof er een bruin goedje uit komt druipen.
newholland6640
Klopt komt ook n bruin goedje uitdruipen. dat pak wat je hebt gezien is chocolademelk;)
newholland6640
@DESLAGERURRE

Kost niet veel he. iets van 60 euro per jaar. ze hebben van het najaar ook gezorgd dat je langer mest mocht uitrijden;)
DESLAGERURRE
@newholland6640

hahaha dat denk jij! nou zij waren mede verandwoordelijk ja ;)wat denk je nou dat door z'n stel schreeuwerts de minister luisterd en serieus neemt ? en je betaald er lidmaatschap naar hoe groot je het melk quotum hebt ! meende dat het altijd 3% was of zo .. het is en blijft zonde geld !
newholland6640
Okey, voor ons is het 60 euro per jaar. Ik weet wel dat de lto daar niet voor gezorgd heeft. zij zijn er ook niet voor mede verantwoordelijk. Schreeuwers zijn het zeker niet. daar maakt de lto zich schuldig aan. Maar dit is gewoon verschil van visie;) Als je lid bent van de faire melk geeft trouwens wel een leuke plus op de melk prijs
fendt-412
laat ze eerst maar eens realistisch denken. Willen een hogere prijs van de consument en minstens 50cent beuren, maar beseffen niet dat 3/4 van de melk de grens over gaat. Die chinezen gaan echt niet 17cent meer betalen, gaan ze wel naar DLD of de VS voor melk.

Kunnen hier nog zo nog meekomen met de wereldmarktprijs omdat onze kennis en technische resultaten erg goed zijn, alleen voor 50cent slijt je het niet.

Het idee is heel leuk, maar die dromen moeten niet in verwarring gebracht worden met de realiteit. 20cent beuren is natuurlijk zwaar kloten, daarvoor en daarna hoor je er nooit meer wat van.
newholland6640
@fendt-412

Waar baseer jij op dat ze minstens 50 cent willen beuren?
fendt-412
@newholland6640

dat was hun doelstelling toen de melkprijs tijdelijk 20cent was. Boeren moesten minstens 50cent krijgen om te kunnen blijven boeren. Dat is nog iets wat me bij staat, verder verdiep ik me niet in het DDB.
Koe
@newholland6640

Quote:
newholland6640 - 2 minuten geleden �

@fendt-412

Schreeuwers zijn het zeker niet. daar maakt de lto zich schuldig aan

Keep on dreaming boy... gooi je oogkleppen is af, en kijk wat de LTO bereikt, en wat de DDB/NMV bereikt. Neem alleen al iemand als Albert-Jan Maat, wat voor invloeden die heeft in Brussel, en hoe vaak die met Henk Bleker praat
newholland6640
@Koe

Lto wil het quotum er af. Helemaal fout!!! De faire melk wil alleen lekker melk verkopen:) Lto en de faire melk zijn niet te vergelijken. Ga eens naar een middag/avond van de NMV als je dan hoort hoeveel sieta doet sta je met ogen als thee schoteltjes te kijken.
fendtjuh
LTO doet nog eens wat, lidmaatschap kost een vermogen maar met dingen als de bijna watersoverlast in Groningen zijn ze er wel...
fendt-412
@newholland6640

we zijn nu al afhankelijk van de wereldmarktprijs, en exporteren 3/4 van onze melk. Een gesloten markt binnen de EU is ook geen optie. Alleen Nederland en Denemarken melken het qoutum jaarlijks vol. Wij hebben dus wel de quotum lasten, maar wat zijn de lusten? Een beperking in Nederland, en oneerlijke concurentie.

Want het is wel gebleken, als de wereldmarktprijs zakt is het in NL niet overeind te houden. Zon systeem als in Canada, wat DDB eigenlijk wil is gewoon niet realistisch als exporterend land.

Vraag me af hoeveel % melk Nederland en Denemarken samen produceren, vergeleken met de VS, Nieuw zeeland en de EU, de grote spelers zegmaar. Zou mij verbazen als NL door het besparen van 10? miljoen kg wel een tekort kan creeeren.

Wateroverlast in Groningen. Maken nu een blok tegen Tennet omdat zij van Eemshaven naar Diemen stroommasten willen plaatsen tegen een onredelijke vergoeding. Dat is van afgelopen maand in groningen.
newholland6640
@fendt-412

Daarom moet het ook niet in nederland, maar europees!!
Koe
Niet te vergeten: karten met de LTO 😛

Sieta doet wel veel, maar bereikt weinig! Met de huidige mestwetgeving creeer je volgens mij ook nog wel een redelijk quotum, grond is ook niet eindeloos, of je moet alles gaan afvoeren.

Haha, europees quotum? de rest van de landen buiten de EU lacht je uit
Johndeeretje
Chocolademelk???
newholland6640
@Koe

Die lachen je niet uit, duitsland is iets van 40 procent lid van de duitse DDB In frankrijk geloof ik ook zoiets, dat zijn de grote spelers, als je die achter je hebt heb je al heel veel. Sieta bereikt inderdaad weinig. Maar dat komt omdat de lto als een kip zonder kop schreeuwt dat het beter is zonder quotum!!
Koe
@newholland6640

Quote:
newholland6640 - 2 minuten geleden �

@Koe

Die lachen je niet uit, duitsland is iets van 40 procent lid van de duitse DDB In frankrijk geloof ik ook zoiets, dat zijn de grote spelers, als je die achter je hebt heb je al heel veel. Sieta bereikt inderdaad weinig. Maar dat komt omdat de lto als een kip zonder kop schreeuwt dat het beter is zonder quotum!!

Haha tuurlijk, schuif het maar weer af. Als 40% er in Dld achterstaat, waarom gebeurt het dan niet?
newholland6640
@Koe

Weet ik niet precies. ik denk omdat de landbouwministers koppig zijn. net zoals de lto!
fendt-412
@newholland6640

Ook PVV stemmer?
Daar zit volgens mij de zelfde gedachtengang achter. Alles is kloten en overal tegenaan schoppen. Alleen veel verder kom je er ook niet mee :lol:
jd4050
wij nederland exporteren 3/4 deel melk naar buitenand zoals sommigen zeggen.

laat er nou net nog een tekort aan biologische melk zijn van 20% (dit word weer geimporteerd uit denemarken), misschien dat daar dan ook een deel van de boeren op moeten gaan overstappen. biologisch is beter voor de natuur en beest.

dat ze 50 cent per liter willen gaan beuren is wel een logisch iets want daar gaat het bij deze vereniging om. dus melk waarbij de boeren en cacoaproducenten een eerlijk bedrag verdienen.
jd4050
@Tinus

misschien een mooie klus voor jouw om een nieuwe website te maken 😃
newholland6640
@fendt-412

Nee, geen pvv die schreeuwt soms ook als een kip zonder kop. wat het wel is mag jij raden 😃 Verschil is ook nog dat de pvv wel weet dat alles slechts is. maar meestal niet weet hoe het wel moet. en dat weet ik wel!!
DESLAGERURRE
@newholland6640

Quote:
Als je lid bent van de faire melk geeft trouwens wel een leuke plus op de melk prijs

ja ja .. en toen kwam er een oliefant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uit 😉
wanneer en bij welke melkprijs beginnen ze bij te betalen dan ? kan mij niet voorstellen dat ze met deze melkprijs ook al bij betalen ?
en waar betalen ze dan van bij ?
nee lekker duidelijk en niet onderbouwd .. maargoed dat zijn ze altijd al geweest en de geilen op media-aandacht .
newholland6640
@DESLAGERURRE

Hoeveel het is weet ik nog niet precies. zijn nog maar een poosje lid. zou ik moeten uitzoeken.
newholland6640
Heb het even uitgezocht.

Hieronder nog een aantal voorbeelden, dit lijstje komt van eind 2010, maar een aantal zaken hiervan lopen nog en daar is de NMV ook nog steeds bij betrokken.
-Uitrijdperiode op zand verlengd.
-Periode om grasland te scheuren verruimd.
-Door de acties van de NMV/EMB hebben Nederlandse melkveehouders 25 -----miljoen euro ontvangen. (helaas geen structurele hulp)
-Kritische Depositie Waarde (ammoniak) als toetswaarde staat ter discussie.
-Europarlementariërs ontdekken de nadelen van een liberale zuivelmarkt (lobby/rapporten NMV).
-Discussie op gang over schadevergoeding ganzenschade.
-Koudmerken is nog steeds mogelijk.
-VKI invullen is veel soepeler geworden.
-Bij I&R/Dienst Regelingen duizenden euro’s aan boetes voorkomen door het ondersteunen van rechtszaken. Bij mestrechtszaken is inmiddels meer dan 250.000 euro bespaard aan boetes.
Favorit614
@newholland6640

Quote:
ze hebben van het najaar ook gezorgd dat je langer

heb ik iets gemist ??
Einde uitrij periode was 31-8
Favorit614
ook dankzij LTO die hier in helemaal niets deed
DESLAGERURRE
@newholland6640

nou ik vergelijk de ddb-nmv altijd met de PVDD of NLTO ... allemaal landverraders! .. slecht onderbouwt en slecht georganiseerd !
newholland6640
@DESLAGERURRE

Als je een serieus naar de standpunten van pvdd gaat kijken weet jij ook heel goed dat de standpunten anders zijn! nmv en lto hebben gewoon verschil in visie.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden nmv , ddb en faire-melk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!