Meer druk op de vooras nodig bij precisie zaai-combi’s?

Meer druk op de vooras nodig bij precisie zaai-combi’s? trekker een maximale balans. Dit verbetert de veiligheid en wendbaarheid, maar geeft ook de chauffeur een prima overzicht over de gehele machine. Bij een machine met een werkbreedte van 3 meter geen probleem, maar bij grotere werkbreedtes worden de uit 2 delen bestaande uitklapbare rotorkopeg/zaaimachine zo zwaar dat het gewicht van de fronttank dit bijna niet kan compenseren. Het wordt lastiger keren als de voorraadtank bijna leeg is en vooral bij gebruik van GPS moeilijker om in het spoor terug te keren, zeker wanneer de percelen…

Lees meer »

Nieuwsgrazer

Reacties

+2
GROENEDEERE
Hoeveel heeft die gladde bumper stumper de bankrekening van trekkerweb gesponsord
Achterlijke site die trekkerweb
mdoornekamp
@GROENEDEERE zo worden we mooi op onkosten gejaagd als het verplicht wordt. En die 500 euro is wss een druppel van de kosten van dit geavanceerde stukje techniek.
Jasperfendt
@mdoornekamp Gewoon zelf schuifje voorop maken en klaar ben je, kun je ook nog keer bult zand mee vlak douwe of weg mee schoonschuiven
GROENEDEERE
Door dat gladde gelul van die irritante keerl komen er als t zo door gaat nog meer kosten bij jah.
Bah geld verdienen over de rug van anderen
Wimsumar
Beste GroeneDeere:

Quote Reactie van @GROENEDEERE:
gelul

"Gelul?, Gelul?, Gelul? " Juist van geluk mag jij spreken dat door de inzet van, volgens jou, ' írritante keerls' als die 'gladde bumper stumper', jij voorlopig nog even over de openbare weg kan blijven rijden met een slimbedacht, handig trekkeraccessoire. Als hij politieman was geworden zou hij er alles aan doen gedrochten als die trekker-/werktuigcombinatie in de topicopening-Lees-meer-link hartsgrondig van het toneel (de openbare weg) te 'bumperen'.
+4
walker1
Ik vraag mij sowieso af waarom al die zooi van trekkerweb ook op tractorfan moet komen te staan.
aaldrik-visscher
Ik snap de hele logica van het stuk extra ijzer niet bij een zaaicombi. Als ie al zo moeilijk stuurt als de fronttank vol zit, ga je 'm toch niet verzwaren om bij een lege tank beter te sturen. Of ben ik nou gek? Meest ideale stuurt ie dan toch als ie halfvol is?
Daarentegen ben ik wel een voorstander van een bumper voorop hoor. Ik druk toch met mijn 106je liever zo'n bumpert achter uit dan een paar van die Walterscheid-haken.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden gps , trekker , gewicht , druk , veiligheid , vooras , machine en trekkerweb geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!