Ferguson TED 20 - Geen ontsteking aan bougies
Ik ben begonnen aan de restauratie van mijn Ferguson TED 20.Na wat problemen met de startmotor heb ik de motor toch al doen ronddraaien.
Als ik naar de onsteking kijk zie ik op geen enkele van de 4 bougies een vonk.
Voor de distributor zit een soort spoel die hoogspanning maakt (denk ik)
Hiervan vertrekt een dikke rode draad naar de distributor. Als ik op deze rode draad meet tov de massa meet ik 12V.
Moet ik hier normaal geen hogere spanning meten?
Hoe kan ik eigelijk bepalen waar de fout zit? Want in de distributor zitten stukjes die enkel maar doorgeven bij spanning hoger dan 1000V. Ohms geven die niet door.
Wie kan me helpen met deze techniek? Foto zit er bij.
Bijlages
(klik om te vergroten)
Maar hoe werkt dit juist?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ferguson , motor , startproblemen en startmotor geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
De bobine (= de spoel die hoogspanning maakt) wordt 12 volt gevoed (zwart draadje) Het andere zwarte draadje gaat naar de stroomverdeler. Hierin zitten ook de contactpuntjes die de stroom vanaf de bobine naar massa laat vloeien, of, deze stroom onderbreken. Op het moment van onderbreken ontstaat de vonk aan de boegie.
Waarschijnlijk werken de contactpuntjes niet.
3.5 bar gem. lijkt me wel erg laag , zou toch min . 7 bar eindruk moeten zijn dacht ik zo ?
Dat is dus wanneer je de motor met de hand draait en er bij een cilinder tijdens het draaien niets gebeurt.
Het is een truckje als 3 staat op tuimelen kun je 1 stellen als 2 staat op tuimelen kun je 4 stellen en andersom, dit kunstje is ervoor dan hoef je niet elke keer helemaal rond te tornen of draaien.
Mvg kohneknack
Je kunt ook je motor in het bovenst dode punt (compressieslag kleppen dicht dus)zetten.
dan een bougie,die je eerst uitgeboord hebt en hebt voorzien van een luchtslang,monteren in desbetreffende cilinder en perslucht erop zetten.
Wanneer je het hoort sissen in de uitlaat is het een uitlaatklep die lekt.
Wanneer je het hoort in de inlaat is het een inlaatklep die lekt,
hoor je hem als je de olievuldop verwijderd,dan zijn het de zuigerveren.
Als daar een constante stroom brandstof uitloopt dan is daar niks mis mee kijk ook even of de sproeier niet is verstopt.
De motor heeft even gelopen zeg je, als een motor niet wil aanslaan van wegen elektra dan ruik je een benzine lucht,
als de motor niet wil aanslaan wegens brandstof tekort blijven de bougie's ook droog en ruik je niets.
Het brandstof systeem even controleren op verstopping.
suc6
Afstelling van de carburateur heb ik wel goed gedaan denk ik.
Kan ik deze zodanig regelen dat de bougies kletsnat worden van de benzine? Om te kijken als er zeker niets verstopt zit.
Zenith 24T-2
(klik om te vergroten)
En wat zouden dan de oorzaken kunnen zijn?
(klik om te vergroten)