MF65 motor nat, aankoopprijs?
Hallo,Ik ben vanmiddag naar een MF65 weesten kijken, complete tractor, redelijk goed onderhouden (voor hier in de buurt dan) alle banden (waarschijnlijk nog de originele) tussen de 20 en 30% profiel, één voorband heeft een bult in het loopvlak, gaat daar waarschijnlijk een keer springen.
carrosserie zonder deuken/roest, maar de motor is aan beide zijkanten behoorlijk nat, olie /diesel? geen idee. onder de tractor een hele zwarte waas over de grond.
Heeft drie jaar stilgestaan, en er zat toch nog stroom op de batterij, niet meer voldoende om te starten, wel alle lichten werkten nog, en toeterde.
Ik ga dinsdag terug om te kijke of en hoe ie loopt.
wat zou een 65 in zo'n toestand nog mogen kosten?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie , nat , tractor , motor , banden , starten , stroom en grond geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
€ 500,- openingsbod(?).
agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
De MK1 is aanmerkelijk minder pittig en over het algemeen een slechtere starter dan de MK2.
en dan proberen te starten voor je hem koopt
Ik heb 'm horen lopen, en mee gereden, draait werkelijk als het bekende naaimachinetje! geen rook uit de pijlstok, of rook oliespatten uit vuldop, dat ouwe baasje had 'm zelf nieuw gekocht, dat hoorde ik van een vriend van me die deze familie al 20 jaar kent, Ik denk dat ik 'm wel ga kopen.
Ook heb ik al geprobeert het chassisnummer en motornummer te herleiden met zijn informatie, maar dat helpt me niet echt verder.
zit er veel verschil in de franse MF's vergeleken met de Engelse en USA gebouwde versies?
waar ik aan dacht, is dat het dan misschien niet handig is om een engelstalig werkplaatsboek te kopen (gespecialiseerd op Engelse versies), maar dat ik beter een Franstalig boek koop (wat dan waarschijnlijk beter op de Franse versies slaat?) helaas is m'n Engels lezen iig beter als m'n Frans lezen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Zeker helemaal geen verkeerde trekker, daar ga je een hoop plezier van hebben.
Ik ga de foto's nog een keer goed bekijken, maar voor nu ben ik er voor 95% zeker van dat dit een MK1 is. (dik spruitstuk en wig achterop het carter)
Wat betreft de olie uit de ontluchting, zou kunnen wijzen drukopbouw door een overvulde eindreductie, je mag maar vullen tot de zijkantmoer, als het daar overloopt zit er voldoende olie op. Ook de remmen zijn normaal droge remmen, maar als er olie bij kan is het rem effect weg. Is mss ook de reden van de overdruk in de eindreductie, dus een lekke dichting.
Wat betreft de blauwe walm is olie verbranding in de motor. Bekijk het verbruik na een paar uur werk. De olie walm ontstaat meestal als de motor lang op 700 à 800 tpm (stationair) draait. Als je dan gas opent vliegt de (blauwige) rook eruit. De reuk kan ik moeilijk geloven dat het de olie is maar eerder diesel die op de motor hangt van het overvullen van de tank, of mss ergens een klein diesellekje dat op de warme motor komt. Dit ruik je meestal zeer goed. Is de luchtfilter een natte(olie) filter, of een droge. Als de natte filter te hoog met olie gevuld is , neemt ie olie mee naar de verbrandingskamer, en dan verklaart dat wss de blauwe walm.
Als ik u was, zou ik alle vloeistofstanden in de gaten houden. dwz olie in motor, achterbrug, eindreducties & koelvloeistof. Zit er servostuur op, dan ook het oliereservoirtje vooraan. Zo kan je te weten komen welke dichtingen hun beste tijd gehad hebben, en kan je best een keertje vervangen. veel suc6 Paul