Deutz-Fahr Agroprima 4.11 - Extra hydroliek tankje deutz 4.11 stroomt over

Moi,

Onze deutz agroprima 4.11 ( bijna gelijk aan DX 3.60)
Heeft een extra tankje deze met alles naar beneden opgevuld tot 3/4 peilglas.
Als je vervolgens de kieper ophoog doet en hierna weer laat zakken stroomt het tankje over.
Dit kun je verkomen door over het zakken van de kieper 5 min te doen!
Nu is er een voorlader gemonteerd en geeft het zelfde probleem,voorlader een keer op en neer weer een plas olie achter de trekker!
weet iemand hoe dit komt ?
deutz 4.11

Reacties

deutzisthebest
De kans zit erin dat de leiding van de extra tank naar de achterbrug deels verstopt zit. Hierdoor kan hij de grote hoeveelheid olie niet kwijt die vrij komt bij het laten zakken van de kieper.
Misschien zit er nog een zeefje oid wat je vrij kan maken van vuil, dat wellicht met monteren van de voorlader in het systeem is gekomen.
deutz 4.11
@deutzisthebest

ook bedankt voor het mee denken,

Is een goed idee ga dit nog nakijken
boer
Zit er wel een 2 de slang boven in de tank dat weer terug in de orginele tank terug gaat dat als soort van overloop
deutz 4.11
@boer

bedankt voor het mee denken.

Nee volgens mij is er bij mij geen tweede slang.
ga dit zeker na kijken. waar zit die 2de slang op aangesloten?
op de drukloze retour aan sluiting?
volgens mij is mijn tankje dan niet de orginele want er zit geen boven/overloop aansluiting op.
Deze moet ik er dan nog opmaken.
MartinZaandam
Vraag; zitten beide tanken op gelijke hoogte of is de één veel hoger dan de ander? Als beide tanken op gelijk hoogte zitten, moeten ze aan de onderkant zijn verbonden met een cross-over en aan de bovenkant verbonden zijn met een ontluchtings-overloop.

Als er één tank boven de ander hangt, moet je een hele grote doorloop pijp hebben, omdat een neer-gaande-olie-stroom-pijp nooit gelijktijdig ook ontluchting kan zijn (alleen bij zeer grote doorsnede van de slang of pijp)

ontluchtingspijpen kunnen nooit te dik zijn. In de scheepvaart is het al een gegeven, dat de ontluchtingspijpen minimaal 1 1/4 dikker zijn dan de vulpijpen en vulpijpen nooit gelijktijdig ook ontluchtingspijp kunnen zijn.
Ronijn
Raar dat je tankje overstroomt. Bij mij stroomt eerst de achterbrug vol, en dan drukt ie de olie naar het tankje. Is een heel dikke leiding die bij de vuldop op de achterbrug zit. Wil je anders es een foto maken hoe het bij jou zit?
deutz 4.11
@Ronijn

bedankt voor het mee denken.
moet het nog even nakijken maar de mijne zit met 1 leiding aangesloten, boven op een leiding op het hefdeksel. hier moet je dan een plugje weghalen als je een tankje monteerd.
dit op het aanraden van de deutz dealer. die ook nog geen verklaring heeft hoe dit kan.
om een foto te maken moet de stoel er uit.
deutz 4.11
@Ronijn

bedankt voor het mee denken

Het is zelfs zo erg dat als je niet oplet de hele straat er onder zit als je kieper laat zaken.
en op het eind van de dag is het tankje compleet leeg!
erg vervelend.

Het is inderdaat ook zo dat het olie peil veranderd per dag terwijl je niks hiermee doet.
zit dan toch te denken dat er dan op een of andere manier lucht in de achterbrug.(is een apart hydroliek gedeelte) blijf zitten.
deutz 4.11
@Ronijn

(klik om te vergroten)

daar waar de pijl staat gaat de slang van het tankje in de hefdeksel
Ik volg dit topic even, kan het bij onze 4.31 ook maar slecht eens worden met het oliepijl in het tankje., dit wil weleens varieren
deutz 4.11
@ronald-deutz-fahr

Door alle antwoorden die ik gekregen heb heeft me tot het nadenken gezet.
Had het tankje met alles naar beneden opgevuld tot halverwege peilglas.
voorlader een paar keer heen en weer, tankje loopt over.
trekker een nacht laten staan, tankje nog helemaal vol.
Dan kan het alleen maar zo zijn dat de achterbrug nu niet helemaal vol zit.
Dit gecontroleerd door de vuldop op de achterbrug los te draaien en inderdaat geen olie.
op zit zelfde moment loopt het tankje weer leeg tot onder het peilglas in de achterbrug omdat nu de lucht die hier (gevangen) zat kon ontsnappen.
Ga een ontluchting maken op de vuldop van de achterbrug om te kijken als dit de oplossing is.
Loeideutz
@deutz 4.11 Effe uit mijn kop, want ik ben nu niet thuis en heb zelf een DX 4.57 met extra tankje, maar op die vuldop van de achterbrug hoort een dikke, 2-3 cm, leiding die naar je tankje loopt. Als overloop en ontluchting. Die gaat dus naar de bovenkant van je tankje, ongeveer horizontaal. Daar is dan dus ook geen vulmogelijkheid meer, alles gaat dan via het tankje.
eshuis
Misschien filter dicht?. kan olie niet zo snel naar de hefdeksel. en drukt daarom misschien tankje overvol?
Ronijn
Zal morgen even een foto voor je maken. Maar ik heb inderdaad ook een zeer dikke leiding lopen. Deze zit bij de vulplug op de achterbrug. Bij jou stroomt eerst het tankje vol, dan pas de rest van je achterbrug. Denk dat ie nu je olie uit de ontluchting van je tankje gooit.
RobDeutz104
Ontluchtingsprobleem
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden voorlader , olie , moi , deutz , hydroliek en deutz-fahr geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!