New Holland TL80A - Trekkrachtregeling, instellingsprobleem of defect?
Vorig jaar overgestapt van een Ford 4610 naar een New Holland TL80A. Bij de Ford werkte het ploegen met de trekkrachtregeling perfect in combinatie met m'n 2-schaar Lempken Opal 090-ploeg.Nu ben ik aan het ploegen gegaan met de TL, maar ik krijg de (mechanische) trekkrachtregeling niet gevoelig genoeg ingesteld. Met de Ford kon ik de positieregeling helemaal naar beneden zetten, volledig op de trekkrachtregeling ploegen en dat leverde perfect ploegwerk.
Met de TL kan ik niet alleen op de trekkrachtregeling werken, en móet ik de positieregeling erbij gebruiken om de ploeg niet te diep te laten gaan. Dat levert niet zo'n mooi ploegwerk op als met de Ford. Wat kan het probleem zijn? Kan ik nog ergens anders dan met de handel de gevoeligheid instellen? Of kan het bijvoorbeeld zijn dat de ploeg eigenlijk te licht is voor deze trekker, en dat dit met een drieschaar wel/beter werkt?
Overigens het de de trekkrachtregeling met een vastetandcultivator geprobeerd. Op zich reageert de hef wel bij toenemen van de trekkracht.
Heeft iemand hier een antwoord op, of een ervaring mee?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ploegen , ploeg , trekker , ford , new holland , perfect , hef , werking , ervaring en Aan het ploegen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Controle of de trekkracht regeling inwendig goed is afgesteld doe je door de hendel van de diepte/trekkracht regeling naar achteren te bewegen. De hef zal op ca. 3/4 van de totale slag omhoog moeten gaan
Bedankt voor de reacties.