Koppeling soms slippen ook na reperatie
Van de T6040 met een 17 16 bak pakt een van de achterste koppeling niet goed op. Gaat om de koppeling van zijn 10 en 12. Van nieuw af aan heeft deze koppeling altijd wat problemen gegeven nooit lekker op pakken. En er is een periode geweest waarbij je de voetkoppeling op kon laten komen zonder dat er wat gebeurden. Dit is weer overgegaan en alles leek oké.met 2800 uur slipte de koppeling door. Plaatjes waren versleten. nu met nieuwe plaatjes heeft hij weer dezelfde problemen. Soms kun je de voet koppeling op laten komen en merk je dat hij niet goed aangrijpt. Soms kun je de trekker zelfs met de voetrem stil laten staan zonder dat hij stil valt. Dealer heeft er meters op gehad staan en de druk loopt gewoon op naar 15 bar. cilinder is bij het vervangen van plaatjes uit elkaar geweest en lijkt gewoon goed.
Iemand tips?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden versnellingsbak geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Wat bedoel je trouwens met cilinder?? Er zitten alleen 2 cilinders op die voor de voor/achteruit en groepenschakeling zijn. Deze hebben niks met je koppelingen te maken.
Er is 1 uitzondering als je de trekker in zijn 9 vooruit en 10 acteruit zet of net andersom dat maakt niet uit. Dan begint de trekker bij 5 bar wat aan te grijpen en je kunt met de voetrem de trekker tot 10 bar stil laten staan. dit is dan alleen in zijn 10 in de 9 doet hij het wel goed. verschil tussen het gebruik van de voetkoppeling of alleen de shuttelhendel maakt niet uit.
Verder kun je alle andere combinaties (10- 10 of 10 -11 of 10 -12 kiezen dan doet hij het altijd goed. In de lagere versnellingen 5-6 kan ik niet opgemerkt krijgen dat hij het niet goed doet. terwijl dit de zelfde koppelingen zijn.
kreeg ook al de vraag van de monteur is het alleen als de trekker warm is. want dat zou kunnen verklaren dat een zuiger van de koppeling blijft hangen. maar als de trekker koud is heeft hij het ook. En waarom zou de zuiger blijven hangen als hij in zijn 9 en 10 staat en in alle andere combinatie waarbij de c3 koppeling gebruikt wordt niet.
En nogmaals, kan je de transmissie goed calibreren?
Ik snap niet dat probleem in de stalen plaat heeft gezeten. De voering plaat met binnen ver tanding wil wel een keer probleem geven .ten opzichte van de mof die hen mee moet nemen. Ik denk dat er behoorlijk bramen in de oude trom hebben gezeten