Agrofarm TTV is klaar!

Als de nieuwsbot het niet doet dan doe ik het maar, enige tijd geleden was ie al aangekondigd maar nu is ie klaar, de Deutz-fahr Agrofarm TTV. Een mooie stukje techniek van SDF..

Lees meer »

huub

Reacties

gertjan_97
ik las het in de boerderij maar interesseert mij niet zo heel veel eerlijk gezecht 😛
RobDeutz104
TTV 420 en TTV 430
fendt-412
dan reageer je niet..

Maar valt me tegen dat hij netzo duur is als een Fendt Vario 200serie met evenveel pk's, de 300serie zit er ook niet ver vandaan kwa prijs. Dan wist ik het wel.

Lijkt me ook waardeloos rijden zonder rijphendel, rijden op gaspedaal is toch niet alles ben ik wel achter.
ford8630power
Leuk trekkertje wel, en daar is de prijs ook naar. En ik zou ook veel eerder naar een 210 vario neigen.
huub
Bij SDF hebben de gewoonte om teveel trekkers te maken en die vervolgens via veilingen voor een appel en een ei van de hand te doen.. die prijs is dus niet het probleem 😃
huub
De draaicirkel moet dan de doorslag geven voor een 200 serie, bij een vriend van mij een hebben ze een 200 en een 300 gehad van de dealer, en daar vonden ze de 200 veel handiger dan de 300..
RobDeutz104
bij Fendt wil iedereen op de rijhendel rijden, alleen bij de andere merken cvt's rijd iedereen meestal op het rijpedaal, snap nog steeds niet waarom de mensen bij Fendt dat niet doen
RobDeutz104
is 2 keer een veiling geweest, en gelijk zo'n praatje
guldner75
Bij fendt kan vaak bijde ...
zeker voor beginners is het makkelijk doseren met de hand (vind ik)
leuk trekkertje zit hier vooras vering op ?
this en blijft een deutz
RobDeutz104
bij de andere merken kan het ook beide, en op rijpedaal rijden lijkt me eenvoudiger
ford8630power
Ik vind het ook fijner om met de hand te doseren, en dan met het gaspedaal de toeren regelen. Anders maakt hij me altijd veel te veel of te weinig toeren.
fendt-412
rijpedaal rijden is het ook vaak niet. Meer op de autopowr manier, in de cruisecontrol op 53 en dan zelf het toerental regelen. Kun je op de top minder gas geven waardoor je zuiniger rijdt. Via de automaat gaat dat naar mijn mening toch iets minder mooi.
Zeker wanneer je afremt in een bocht, moet je eerst weer met je voet de snelheid opzoeken met het gaspedaal waar je ongeveer zat.

Met de voet het toerental regelen kun je ook sneller inspelen wanneer een trekker het zwaar heeft, TMS is altijd een seconde te laat.
fendtjuh
Ik vind hem verrekte duur als je voor die prijs ook een 200 vario hebt, laat staan 300 vario...

Denk toch dat deutz wel minder degelijk is.

@Huub, tja, das 1 of 2 keer...
maartendankers
Blijf het veel geld vinden voor een deutz. Voor dat geld zou ik eerder een Mooie JD'tje kopen met AP
RobDeutz104
zijn gewoon brutoprijzen, dus kan je niet zoveel van zeggen
huub
Ik vind dat je 'm niet met een 200 kan vergelijken, een 300 komt qua eigengewcht, hefvermogen, bandenmaat meer in de buurt.. een 311 is standaard bijna €10.000 duurder dan een 211.. Prijzen die door een fabrikant worden opgegeven willen nog wel eens afwijken van wat je uiteindelijk betaalt..
RobDeutz104
daarom zeg ik, brutoprijzen
huub
ook al is het maar 1 of 2 keer, staan er genoeg boerderij.nl/1078543/Mechanisatie/… 😉
Boswachter
Een 211 vario met voorasvering,fronthef en PTO weegt netto ook nog 4500 kg.
huub
een geschakelde agrofarm 430 weegt 3800 in de folder, ongeveer evenveel als een 211..
walker1
andere merken veilen ook wel overtollig spul. ik was in maart bij ritchie in moerdijk en daar stond een hele rij nieuwe case ih trekkers.
en wat er allemaal op veilingen elders op de wereld allemaal staat zien wij niet eens.
rene-fendtfan
waarom willen ze het bij fendt.. omdat het bij fendt goed in mekaar zit .. dan zit de rijhendel ook met de rijrichting mee bijvoorbeeld .... al doe jij je cruise control aan en hij staat in 53,1 dat ken je ook 40 rijden met bijvoorbeeld met 1400 toeren dus ook soort traploos alleen moet je hem dan boven de 1250 toeren houde en je moet hem activeren .en bij fendt heb je 2 cruise control menu,s . bij ttv en bij claas is op de vario pook maar 1 richting
huub
Vergeet niet dat dit een "budget" CVT is..dit is niet de top van het segment..
Dirkisboertjee
''Budget'' en dan toch bijna even duur zijn als een Fendt??
huub
Bruto prijzen..zegt niet zo veel..en niet vergelijkbaar hé..de fendt heeft dan mechanische ventielen..
Dirkisboertjee
Scheelt alsnog vrij weinig als het echt budget moet zijn.
KHD Deutz-Fahr
Het is geen Deutz-Fahr het is een Same met een Deutz motor.

Ik blijf Deutz-Fahr trouw, maar dat heeft meer met de dealer te maken, dan met het merk.
huub
ik zeg niet voor niets, mooi stukje techniek van SDF 😃 SLH zou nog beter zijn, maar dat is niet meer..
huub
Foto 14 & 16 zijn héél herkenbaar voor mij, typisch SLH..
KHD Deutz-Fahr
Quote: SLH zou nog beter zijn, maar dat is niet meer..

KHD: En wat is er dan zo geweldig aan SLH? Ze hebben de kwaliteit de laatste jaren verbetert, maar dat was eerst om te janken.

Tweedehands Deutz-Fahr agroplus zien er echt niet meer uit, ze rotten overal, van het cabine interieur is meestal niks meer over, en de motor kap flikkert meestal ook uit elkaar. En dan nog die zescilinder agroplus 100, een zescilinder blok met een vier cilinder achterbrug, die krengen draaide allemaal de bak kapot.

Klockner Humboldt Deutz bouwde heel wat betere trekkers.
AVA
@KHD Deutz-Fahr lul niet zo stom! Bij khd exact hetzelfde verhaal: kan genoeg types opnoemen waar de motor te sterk was voor de bak!
huub
Ik bedoel dat het zou kloppen als er stond "mooi stukje techniek van SLH"
KHD Deutz-Fahr
Foto 14 is idd typisch SLH.
Deutz-Fahr krijgt binnen 1 of 2 jaar weer een eigen ontwikkeling afdeling in Lauingen.
huub
Onze Hürlimann heeft de trekkracht regeling net zo, en ook zo'n dop over de stomp..
KHD Deutz-Fahr
Foto 5,6,8,9, en 13 zijn weer typisch Deutz-Fahr. Vooral foto 6, dat hebben ze in de oude Deutz fabriek in Keulen nog getekend. Ook de ventiel doppen, markering, pedalen en de knoppen voor de bediening op het spatbord zijn typisch Deutz-Fahr. De velgen zijn weer een typisch SLH ontwerp. De cabine van de agrofarm is een regelrechte aanfluiting voor de goede naam van Deutz-Fahr. Dak is veel te laag, ook met die 6 cm er op, lange mensen zitten ook nog tegen de dak rand aan te kijken. Cabine is veel te smal aan de voorkant, en er is geen raampje boven de hef. Italianen kunnen nu eenmaal geen cabines ontwerpen!!

Same heeft aangegeven te stoppen met het bouwen van eigen motoren, gelukkig maar, want het was toch al niks!!
huub
En zo zullen de verschillen steeds kleiner worden, als je 2 of 3 generaties tractoren verder bent zal het moeilijk worden om typische DF of SLH kenmerken er uit te halen..
Koe
Productie moet ook steeds goedkoper. Uniformiteit is dat gewoon. Uitbesteden ook. Tel uit je winst. Je moet er alleen voor zorgen dat je USP's behouden blijven, wat maakt jou trekker zo bijzonder.
huub
Mwoah, dat is SDF toch al weg, SLH rijders zijn er aan gewend dat ze gewoon met "een kleur" rijden. De lichte trekkers van sdf komen uit Treviligio en de zware uit Lauingen.

Ik denk dat die strategie ze wel klanten heeft gekost, echte DF boeren (zoals KHD 😃 ) willen niet met een Same rijden, en SLH boeren niet met een "ballenbak van DF"
Koe
Klopt :lol: Zag je toen ook met CNH een tijdje terug 😛 is toch weer ontkoppeld. Blijft allemaal emotie :lol:
huub
Ik weet niet of ze bij de CNH de 956 of 7810 liefhebbers nog als klant hebben, ik ben bang dat het daar voor te laat is..
KHD Deutz-Fahr
@huub

Die ballenbak van DF, was anders wel een enorme verbetering ten opzichte van die smalle hokken uit Treviglio.

En de oude starcab cabine (DX/agroprima, word niet meer gebouwd) is minstens net zo goed, als die kajuit die ze op de agrofarm zetten. De starcab kwam in 1984 op de markt.
RobDeutz104
zijn toch al trouwe Same rijders, die nu toch met een rode Deutz rijden, en ze geven toe, dat ze er toch nog gek van zijn ook
sebas deutz150
wij zijn ook echte deutz rijders daarom rijden we ook 6 cilinder agrotron's. ik hoef geen agrofarm op het bedrijf want dat ga je 10 jaar terug in de tijd. alleen budget telt ook helaas en dan kies je niet altijd echte dF kwaliteit. ik vind de L720 ook belachelijk in deutz kleur als je die trekker wilt. ga je toch voor rood.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!