Waarom niet meer vermogen bij omwisseling brandstofpomp???
Wij komen bij onze Caseih 956XL wat piek-vermogen te kort, vooral voor de mengwagen. Wel de pomp zover opengedraaid dat het roken nog acceptabel is. Getest voor de rem komen we dan tot max. 96hp. Daarna de br.pomp omgewisseld voor het type dat op een 1056XL zit. Dat alles door een Caseih monteur die ook het juiste inspuitmoment heeft afgesteld. Pomp weer wat verder opgedraaid. Tot onze verbazing komen we voor de rem nu niet verder dan 99hp.Valt tegen, verschil had toch groter moeten zijn?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden tractor en brandstofpomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
heb mijn deutz 10006 met roterende pomp en gereviceerde motor 5 slagen aan de stopzetter versteld en kreeg toen al ruim 15 pk erbij aan de aftakas
Of ombouw naar een lijnpomp. Hiermee krijg je direct meer vermogen.
Daarnaast kun je uit een 956 op de max net boven de 110pk uitkomen. Hierbij dien je de pomp maximaal op te draaien, dan rookt hij erg veel, maar levert daarbij waarschijnlijk het gewenste vermogen.
Een 1455 pomp zal door meer cc's te kunnen inspuiten in eenzelfde tijd direct meer vermogen leveren. Deze heeft namelijk een 12mm pomp ten opzichte van een 10mm pomp op jou 956.
Mijn ervaring is dat die bosch popmjes naar un jaar of 20 gewoon gaar zijn
En inwendig lek krijgen waardoor er te veel naar de retour gaat
Bij un kameraad van mij hebbe we van de winter de brandstofpopmp laten reviseren en de verstuivers vervangen
daarna afgesteld voor de waterrem
We kwamen aan maximaal 135 pk zonder turbo
Als je er nog meer uit wil halen zou je er een turbo erop moeten zetten
Dan ga je wel naar de 160pk
Onze gevutte hobbyist (IH monteur) is zaterdag weer behoorlijk bezig geweest.
Toch maar compressie test en verstuiver test gedaan. 1200 draaiuren terug zijn er namelijk nieuwe ingekomen en nieuwe klepsteel afdichtingen(bij urenstand 11000h). Compressie testresultaten zien er heel goed uit. Trekker heeft ook heel weinig carterventilatie. Maar van de 6 verstuivers
maar 4 goed 1matig en 1 slecht en dat dus na maar 1200 dr.uren, hoe is het mogelijk?
Onze monteur,die ook 6 jaar bij een Duitse dealer heeft gewerkt, heeft er nu 6 "duitse" verstuivers in gezet. Deze hebben iets scherpere kegelhoek en geven iets meer piekvermogen en iets minder onderin.
Br. stof pomp 1/2 graad vroeger gezet.
Resultaat is een veel fellere tractor die nu met "gemak" er 112hp uit perst en dat haast zonder roken, hoesten en proesten.
Meer hoeft niet. Wij zijn hier tevreden mee, de boel moet ook heel blijven. Tractor wordt toch nog vrij intensief gebruikt voor de mengwagen.