Video: Unieke opraper gaat concurrentie aan met hakselaar en opraapwagen
Machinefabrikant Fliegl introduceert deze week op de Agritechnica in Hannover (D) de Büffel. Deze machine raapt het gewas op en snijdt gras middels een invoer die we kennen van de opraapwagen. Vervolgens komt het in een kleine buffer van 10 kuub terecht. Daarna wordt het gras via een losband in de silagewagen gelost. De machinebouwer heeft de machine ontwikkeld om met zo weinig mogelijk kracht en daarmee brandstof het gras in de kuil te krijgen.
Video: Unieke opraper gaat concurrentie aan met hakselaar en opraapwagen (melkvee.nl)
Machinefabrikant Fliegl introduceert deze week op de Agritechnica in Hannover (D) de Büffel. Deze machine raapt het gewas op en snijdt gras middels een invoer die we kennen van de opraapwagen. Vervolgens komt het in een kleine buffer van 10 kuub terecht. Daarna wordt het gras via een losband in de silagewagen gelost. De machinebouwer heeft de machine ontwikkeld om met zo weinig mogelijk kracht en daarmee brandstof het gras in de kuil te krijgen. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden gras , opraapwagen , fliegl , hakselaar , kuil , machine , brandstof , invoer , concurrentie en agritechnica geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Loonwerkers/boeren die met opraapwagens inkuilen kopen dit waarschijnlijk ook niet, want die hebben nu bv een kuilploeg van 2 trekkers met opraapwagens en een trekker/loader voor het aanrijden. Die moeten dus naast die machine aanschaffen ook een extra trekker en een chauffeur bij de ploeg zetten.
Ik zie er hooguit iets in voor de gebieden met slappe bodem, maar zoveel minder bodemdruk als een opraapwagen op tandemstel of zelfs met 8 banden zal deze machine ook niet hebben.
Ik denk ook dat er geen grote markt voor zal zijn zoals @walker1 zegt, maar voor sommige situaties wel een uitkomst misschien. Een voordeel is wel dat het niet in de wagen geperst word, waardoor je een homogener product in de kuil hebt.
Werkt kostprijs verhogend tov opraapwagen.
De rest is transport en lossen op de kuil"
Dat zou dus betekenen dat bij deze machine minstens 10 transportcombinaties moeten meerijden?
(klik om te vergroten)
De eerste grootpakpersen werden ook weggehoond maar na een doorontwikkeling(wikkeling met plastic) zijn ze ook niet meer weg te denken.
Grasdrogerijen kunnen hier ook vast wat mee.
is voor loonwerkers en veehouders met 1 tot 3 opraapwagen
de theoretische snijlenkte van de lely pickup is 38mm. dat is toch nog lang geen hakselaar.
maar de prijs lag tusse de 60000 a 80000 en al zal dr een haksel unit onder gebouwt worde werdt die weer te duur.
met een trekker van 120 pk moest je al 15 per uur kunnen rijde in een normale snede.
maar al heb je land op afstand dan moet je toch wel paar karretjes hebbe rijde die moeten ook betaald worden en die moete toch ook allemaal het land in want met dat kleine bunkerte ken je ook nog net niks..
mijn conclusie leuk bedacht maar beetje nutteloos
Zo'n uitspraak heeft niets met het onderwerp te maken. Je schrijft wel vaker rare dingen op dit forum. Waarom doe je dat? Ik geef even wat andere uitspraken van jou:
"Wat ben je weer een hoop aan het mekkeren"
"last van je maandelijkse probleempjes ?"
"wat een dom arrogant gelul"