Samenwerking A-ware en AH: 3 cent extra voor de boer
A-ware en Albert Heijn hebben een overeenkomst gesloten voor het leveren zuivelproducten voor het AH Huismerk, die onder voorwaarden duurzaam en transparant zijn geproduceerd. Melkveehouders die zich voor dit concept aanmelden, krijgen een premie van 3 cent per kilo melk.
Samenwerking A-ware en AH: 3 cent extra voor de boer (melkvee.nl)
A-ware en Albert Heijn hebben een overeenkomst gesloten voor het leveren zuivelproducten voor het AH Huismerk, die onder voorwaarden duurzaam en transparant zijn geproduceerd. Melkveehouders die zich voor dit concept aanmelden, krijgen een premie van 3 cent per kilo melk. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden melk , duurzaam , melkveehouders , boer , huismerk , albert heijn en a-ware geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
De eisen voor dit duurzamere AH-huismerk omvatten onder meer:
weidegang voor melk- en jongvee;
voldoende ligplekken in de stal;
grondgebondenheid;
niet ploegen;
CO 2-vastlegging;
kruidenrijk grasland;
regionaal voer;
vee niet kruisen met vleesrassen;
transparantie van het bedrijf;
het volgen van workshops.
Veehouders krijgen 3 jaar de tijd om ‘in te groeien’ in dit pakket. Deelname geldt ook voor minstens 3 jaar.
boerderij.nl/Rundveehouderij/Nieuws/…
Op deze manier zijn over 5 jaar de fosfaatrechten overbodig.
Zie VLOG melk en veel extra vraag naar die beperkte grondstoffen die er dan komt