Ford 5110 - Hoe meer brandstof geven
Hallo mensenweet iemand hoe je een ford 5110 gen 3 meer brandstof geeft?
onze ford 5110 staat voor een voermengwagen en heeft het soms daarmee moeilijk. ik dacht al we de ford ongeveer 10 pk extra geven trek hij het wel beter.
met vriendelijke groet karlo
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ford en brandstofpomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
A: de trekker is ongeschikt voor de klus door tekort vermogen of
B: er zit een filter verstopt, lucht danwel diesel.
Maar ik hou je natuurlijk niet tegen als je meer brandstof wil geven. Kun je de koude start niet vast zetten op de brandstofpomp of zit die er niet op?
Maar zoals al gezegd bij de reacties, het begint met een schoon brandstoffilter (elke 600 uur vervangen) en luchtfilter (ook het binnenste, en controleren of dit binnenste filter ook goed aansluit achter in het filterhuis, en de moer ervoor ook goed afdicht) !
Waarschijnlijk is je 5110 gen 3 voorzien van n roterende cav brandstofpomp. De brandstof stelschroef is bij deze pompen aan de achterzijde van de pomp te vinden dus tussen pomp en motorblok. En is verzegelt met n plastic prop. Mijn advies is om toch maar even te overleggen met n monteur die deze trekkers kent van haver tot gort
Technische details van de motor daargelaten (onbekend), in beginsel is het type 5110 inderdaad motorisch de lichtste van een serie**** identieke trekkers tot en met een type van 80 pk.
Het 'geven van meer brandstof ' kan voor jouw gebruiksdoel (mengwagentrekker) geen enkel bezwaar zijn.
Gezien jouw foto heeft FORD het destijds bij deze "serie-instaptrekker" bewust moeilijk gemaakt deze op te voeren door een brandstofpomp te monteren met het 'opvoertoegangsdekseltje' aan achterzijde.
P.S.: Ook ik denk dat het verstandig is de permanente ingreep (opvoeren van de motor) aan de hand van een vermogenstest (er voor + er na) te doen en uit laat voeren door iemand die de specifieke situatie bij deze FORD-5110 kent.
****Bron: Serie 5110 - 6410:
konedata.net/traktorit/ford/…