Maisbrood zonder mais van Jumbo 'meest misleidende' product

Het Jumbo Goudeerlijk boerenmaisbrood dat gebakken wordt zonder enige vorm van mais is gekozen tot het 'Gouden Windei', het meest misleidende product van 2017. Dat meldt voedselwaakhond foodwatch vanochtend. Mais wordt alleen gebruikt ter decoratie van het brood.

'Goudeerlijk boeren maisbrood' verkopen zonder dat er maismeel verwerkt is in het brood. Met deze opmerkelijke marketing wint supermarktketen Jumbo de jaarlijkse Gouden Windei-verkiezing voor meest misleidende product. Van alle genomineerden is winnaar Jumbo volgens organisator Foodwatch de enige die het product of etiket niet wil aanpassen.
Van de 15.000 publieksstemmen voor het Gouden Windei ging een derde naar het maisbrood, dat volgens verkiezingsorganisator Foodwatch alleen ter decoratie wat stukjes mais bevat. Met de specerij geelwortel bootst de supermarkt de kenmerkende gelige kleur van maisbrood na.
Tweede plek in de verkiezing gaat naar kalfsleverworst van de Aldi zonder kalfslever. Met behulp van tomatenpuree probeerde Aldi te verhullen dat er geen kalfslever in de worst zit. De "schenkstroop met ketjapsmaak", zoals Foodwatch de Conimex Ketjap manis gold van Unilever noemt, wint de derde plek.
 Maisbrood zonder mais van Jumbo 'meest misleidende' product (gelderlander.nl)

Het Jumbo Goudeerlijk boerenmaisbrood dat gebakken wordt zonder enige vorm van mais is gekozen tot het 'Gouden Windei', het meest misleidende product van 2017. Dat meldt voedselwaakhond foodwatch vanochtend. Mais wordt alleen gebruikt ter decoratie van het brood.

 'Goudeerlijk maisbrood' zonder mais wint Gouden Windei (nos.nl)

'Goudeerlijk boeren maisbrood' verkopen zonder dat er maismeel verwerkt is in het brood. Met deze opmerkelijke marketing wint supermarktketen Jumbo de jaarlijkse Gouden Windei-verkiezing voor meest misleidende product. Van alle genomineerden is winnaar Jumbo volgens organisator Foodwatch de enige die het product of etiket niet wil aanpassen. Van de 15.000 publieksstemmen voor het Gouden Windei ging een derde naar het maisbrood, dat volgens verkiezingsorganisator Foodwatch alleen ter decoratie wat stukjes mais bevat. Met de specerij geelwortel bootst de supermarkt de kenmerkende gelige kleur van maisbrood na. Tweede plek in de verkiezing gaat naar kalfsleverworst van de Aldi zonder kalfslever. Met behulp van tomatenpuree probeerde Aldi te verhullen dat er geen kalfslever in de worst zit. De "schenkstroop met ketjapsmaak", zoals Foodwatch de Conimex Ketjap manis gold van Unilever noemt, wint de derde plek.

 Jumbo ‘Goudeerlijk’ maisbrood wint het Gouden Windei (evmi.nl)

Jumbo Goudeerlijk boerenmaisbrood wint het Gouden Windei 2017, de award voor het meest misleidende product.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden Mais , kleur , supermarkt , marketing , brood , maismeel , unilever , aldi en jumbo geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!