Atlas 1204 - Bouwt geen druk meer op
Al veel met de kraan gedaan. Sinds gisteren bouwt hij plotseling geen druk meer op. Kan de giek gewoon naar boven/beneden en voren/achteren bewegen. Roteerfunctie ook prima. Maar rijden en draaien lukt dus niet.Hij stond gewoon volkomen stil op ca. 3 bar en nadat ik dat overloop ventiel (?) waar al die drab uit komt paar keer had ingedrukt, staat hij nu inmiddels op ca. 2 bar vast.
Motor loopt als een zonnetje, en met de eerdere 3 bar voelde ik wel dat er oliedruk werd opgebouwd.
Heb andere topics al wel gelezen, met name deze: tractorfan.nl/topic/117593/
En deze:
tractorfan.nl/topic/46979/
Ik luister en voel of ergens lucht wegloopt maar die motor is nou ook niet bepaald stil.
1) Maar....waar zit de compressor?
2) Waar zit die druk regelaar? (En dus het membraam?)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden luchtdruk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
De drukregelaar zit bij de hydroliektank. Meestal net waar de luchtleiding op de tank zit.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Pakking misschien, of is het wel normaal bij koude start en oude motor?
Zijn bovenstaande foto's van je eigen kraan? Als dat het geval is hoef je je denk ik geen zorgen te maken, als er een cilinderkop lekt dan is de plek er omheen zwart van de diesel en stof.
zo is het bij een 1304 oud type .
Hier moet de naald tussen staan anders doet de kraan erg weinig.
In de buurt van de zwenkmotor zit een ventiel, kan mij voorstellen dat dit vat ook vol smurrie/water kan zitten wat er dan voor kan zorgen dat er niet genoeg druk in komt. Ook in de kabine zitten lucht leidingen deze hebben we ook eens lek gehad meende dat hij dan ook niks deed.
Anders een handleiding op snorren?
Wat er aan informatie is van de Atlas heb ik al van de Duitse website, maar kom daar niet zoveel verder mee helaas.
De lucht ketel aan de motor en het olie reservoir wordt langzaam na 10min gevuld en bouwt druk op tot ongeveer 4 bar.
En wordt aangeduid met witte wijzer dacht ik op de luchtdrukmeter in de cabine.
De rode wijzer blijft steeds op 0 bar? En ketel in cabine blijft leeg denk ik.
Als ik lang genoeg wacht op druk te laten opbouwen kan ik weg rijden zonder dat ketel in cabine gevuld is, zolang ik maar 4 bar heb op witte wijzer en 1bar op de meter buiten druk op olie vat kan er weg gereden worden.
Wat denken jullie, dank voor de tips