Oxfam-wereldwinkels op zoek naar nieuw elan

Door de komst van nieuwe spelers, het ontstaan van nieuwe ethische labels en de uitbreiding van het ‘mondiale’ assortiment in de klassieke retail heeft Oxfam-Wereldwinkels (OWW) het moeilijk de laatste jaren. Daarnaast veroudert het netwerk van 8.000 vrijwilligers en blijkt het betrekken van een nieuwe generatie vrijwilligers niet evident. “Maar OWW blijft nodig, want oneerlijke handelspraktijken blijven schering en inslag”, aldus directeur Luc Van Haute, die met een nieuw actieplan het tij wil keren. 
 Oxfam-wereldwinkels op zoek naar nieuw elan (vilt.be)

Door de komst van nieuwe spelers, het ontstaan van nieuwe ethische labels en de uitbreiding van het ‘mondiale’ assortiment in de klassieke retail heeft Oxfam-Wereldwinkels (OWW) het moeilijk de laatste jaren. Daarnaast veroudert het netwerk van 8.000 vrijwilligers en blijkt het betrekken van een nieuwe generatie vrijwilligers niet evident. “Maar OWW blijft nodig, want oneerlijke handelspraktijken blijven schering en inslag”, aldus directeur Luc Van Haute, die met een nieuw actieplan het tij wil keren. 

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden retail geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!