Consument is de baas over participatieve melk

Hoe zou een liter melk eruitzien als de consument het volledig voor het zeggen had? Dat is de vraag die aan de basis ligt van het ‘Wie is de baas?!’-concept dat eerder al in Frankrijk furore maakte en nu ook in België is geland. De primeur is voor de 800 Belgische Carrefour-winkels, waar vanaf 21 februari melk in de rekken ligt die tegemoet komt aan de belangrijkste verzuchtingen van 5.300 consumenten. “’Wie is de baas?!’ brengt ons als melkveehouders heel dicht bij de consument zonder dat we daarbij aan schaalgrootte moeten inboeten”, aldus Fabienne Dupuis van zuivelcoöperatie CoFerme. 
 Consument is de baas over participatieve melk (vilt.be)

Hoe zou een liter melk eruitzien als de consument het volledig voor het zeggen had? Dat is de vraag die aan de basis ligt van het ‘Wie is de baas?!’-concept dat eerder al in Frankrijk furore maakte en nu ook in België is geland. De primeur is voor de 800 Belgische Carrefour-winkels, waar vanaf 21 februari melk in de rekken ligt die tegemoet komt aan de belangrijkste verzuchtingen van 5.300 consumenten. “’Wie is de baas?!’ brengt ons als melkveehouders heel dicht bij de consument zonder dat we daarbij aan schaalgrootte moeten inboeten”, aldus Fabienne Dupuis van zuivelcoöperatie CoFerme. 

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden frankrijk , melk , melkveehouders en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!