Belg verslingerd aan zuivelproducten

Zuivel maakt consequent deel uit van de voedingsaankopen van de Belg. Dat blijkt uit marktonderzoek van GfK dat het dagelijks aankoopgedrag van 5.000 Belgische gezinnen opvolgt in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Nagenoeg elk Belgisch gezin koopt op jaarbasis zuivelproducten, met een gemiddelde besteding van 271 euro per capita. Kaas neemt in deze besteding de belangrijkste plaats in (45%), gevolgd door yoghurt en witte melk. Groeiers binnen de zuivelbesteding zijn boter, yoghurt, gearomatiseerde melk en roomijs. 
 Belg verslingerd aan zuivelproducten (vilt.be)

Zuivel maakt consequent deel uit van de voedingsaankopen van de Belg. Dat blijkt uit marktonderzoek van GfK dat het dagelijks aankoopgedrag van 5.000 Belgische gezinnen opvolgt in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Nagenoeg elk Belgisch gezin koopt op jaarbasis zuivelproducten, met een gemiddelde besteding van 271 euro per capita. Kaas neemt in deze besteding de belangrijkste plaats in (45%), gevolgd door yoghurt en witte melk. Groeiers binnen de zuivelbesteding zijn boter, yoghurt, gearomatiseerde melk en roomijs. 

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vlam , melk , kaas , zuivel , boter , euro en yoghurt geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!