Waar kijken jullie naar bij aankoop trekker voor de trekkertrek?
Beste leden,Dit is een vraag puur uit nieuwschierigheid, ben gewoon benieuwd naar jullie antwoorden dus. Ik was dus benieuwd waar jullie zoal naar kijken bij de aankoop van een trekker voor de trekkertrek en hobby etc. Kijken jullie dan naar types met grote kale 6 cilinder blokken waar bijvoorbeeld nog geen turbo etc op zit zodat je die op kunt bouwen voor meer pk's? Of kijken jullie heel ergens anders naar?
Alvast bedankt
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekkertrek geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
De klasse nog wel. Of de 4.5 ton samen met kameraad van mijn zoon of de 5.5 ton.
Kameraadje had de trekker kapot. Dus werdt het de 5.5 ton.
Dan zoeken wat er bij past. Regelement zegt 6 cyl turbo. Maximaal 145pk.
Trekker moest van ons uit de fendt 600 serie komen maar dat weegt 6.2 ton.
Dus veel kennis nodig en vragen hoe en wat.
Maar bij ombouw en eerste weging 4950 kg.
Nu nog de kleuren bepalen en de extra s
En 5 augustus de eerste wedstrijd in deurningen.....
1) regelementen bekijken van trekkertreks klasse die jij wilt rijden om te kijken of er een pk-limiet geldt danwel een aantal cilinders per klasse of 10% boven fabrieksvermogen
1b) voorkeur voor een merk of niet, neem dit in gedachte mee
2) op basis van die regelementen kun je of; een trekker kopen die met de brandstofpomp los aan de pk limiet komt, dan hoeft die trekker niet heel zwaar te zijn je kunt hem dan met gewichten bijladen tot het gewicht van jouw klasse. Qua vermogen zit je ook goed omdat je hem opschroeft.
Als er een cilinder restrictie op zit geldt hetzelfde als hierboven, alleen dan wordt je zoektocht enigszins beperkt.
Of bij een 10% afwijking van het fabrieksvermogen is het zaak om een trekker te kopen die licht is en naar verhouding veel pk heeft. Bijvoorbeeld een Inter 1246 voor de 4,5 ton.
3) Op basis van die reglementen kun je van je favoriete merk een trekker uitzoeken die past bij bovenstaande criteria. Als je geen voorkeur hebt dan zou ik even kijken op YouTube en bij uitslagen van trekkertreks welk merk en type gemiddeld gezien het beste doet.
Vervolgens blijft dan de vraag of je juist in de 3.5 wil rijden of bij wijze van spreken in de 8,5 ton. Bij die keuze kunnen we je niet helpen maar een trekker die in een lichte klasse past is gemiddeld gezien goedkoper dan een trekker die in een zwaardere klasse mee doet.
Eerst je vrienden vragen wat ze stoer vinden.
Daarna wat van papa mag
Als je dan nog durft kijk je wat je kan betalen.
Je kan echter ook kijken naar reglement motorkarakterestiek versnellingsbak en de velgen evt incl de banden die eronder liggen.
Het Word pas lachen als je weet hoeveel zelfde motoren en versnellingsbakken boos naar elkaar kijken.