Deutz D5206 - Wie van de Deutz D5206 techneuten kan mij vertellen of de remmen links als rechts door het vullen van de transmissie (versnellingsbak) d

Mocht deze echter afzonderlijk gevuld moeten worden, hoeveel inhoud gaat er dan per zijde in?

Misschien is er een forumlid dat mij aan een pdf servicemanual kan helpen, bij voorbaat dank.
Landhope

Reacties

Landhope
Daar dit mijn eerste vraag op het forum is, zie ik dat de vraagstelling te lang is, mijn vraag is de volgende, worden de natte remmen links en rechts doormiddel van de transmissie met olie gevuld (bij de versnellingsbak vulling) wanneer er tot het maximum op de pijlstok gevuld wordt of moeten die afzonderlijk gevuld worden?

Bij voorbast dank.
michel-hidding
Naar mijn weten zijn het gewone mechanische droge remmen (trommels met remschoenen ) . Hieronder een link met het instructieboek
tractorfan.nl/doc/95/
Wimsumar
Beste Michel-Hidding:

Quote Reactie van @michel-hidding:
(trommels met remschoenen

Zie pdf pagina 67: Type D5206/D6206 schijfrem (droog):

tip1.tractorfan.nl/pdf/…
michel-hidding
@Wimsumar dank voor verbetering , meende dat deze ook nog trommelremmen hadden
Landhope
Michel bedankt voor je reactie, maar er zitten aan beide zijde aftappluggen met koperen afdichtringetjes dus ga ik er vanuit dat het natte remmen zijn zo ook aan de bovenzijde ange M14 (?) inbusbouten met koperen dichtingringetjes! Ik ga de handleiding even bekijken, maar nog maal dank.
Wimsumar
Beste Landhope:

Quote Reactie van @Landhope:
handleiding

Meer documentatie hier op het forum in de DEUTZ D5206 vraagbaak:

Klik op een afbeelding van gewensde document en klik nogmaals om de pdf te downloaden:

tractorfan.nl/machine/deutz/…
+1
Landhope
Beste Michel en Winsumar,

Waarschijnlijk is deze Deutz D5206 een speciale uitvoering, daar ik in pdf manuals geen afbeeldingen en beschrijving kan vinden van de beide zijde aftappluggetjes en de aanwezige lange inbusbouten in de aandrijvingen, wel de schematische afstelling van de remmen maar ook weer zonder de inbusbouten en aftappluggetjes! Bij de 6006 en hogere serie zie ik een niveaupluggetje aan de zijkant bij de aandrijving maar wijkt ook weer af van mijn D5206!

Zodra ik deze week weer de achterwielen verwijder maak ik een foto van de aandrijvingen/remmen met de aftappluggen!

Maar nogmaal dank voor de info, gr. Jan (alias Landhope)
Bliki
Mijn 5206 is met 2 schijven die tegen elkaar komen, droge remmen dus want ik zit met het probleem dat er een dichting kapot zit dat er een klein beetje oli op de schijven komt en deze dus slippen.
Landhope
Beste Deutz D5206 techneuten, daar ik ook in de beschikbare pdf files niet kan achterhalen "ook niet in de beschrijving van de service verversingspunten", waar voor aan de beide zijden van de remtrommels/transmissies, het, aftap- of niveauplugje en de grote inbusbout voor bestemt zijn (heb ik persoonlijk rood geverfd voor herkenning op de foto's), wil ik vragen of er iemand mij kan aangeven waar die voor zijn, daar er namelijk aan één zijde een paar druppels olie uit druppelde (zie foto) en de andere zijde kurkdroog was zodat de plug moeizaam te verwijderen was (roest). Als het dan toch droge schijfremmen zijn, dan mag ik aannemen dat in deze buitenste delen van de transmissies ook olie in moet, maar waar wordt dat vermeld in de files en hoeveel moet er in, misschien tot het uit het pluggetje (niveauplug?) loopt, maar waar is dan het aftappluggetje voor het aftappen?

Bij voorbaat dank en verneem het graag, Jan Landhope

(klik om te vergroten)

pluggetje (pers. rood geverfd)

(klik om te vergroten)

pluggetje met koperen pakkingringetje

(klik om te vergroten)

Lange inbusbout (M12 ?) (pers. rood geverfd)

(klik om te vergroten)

Olie uit het verwijderde pluggetje!
@Landhope lijkt het zo, of zijn dit portaal assen?
+1
sjonnies
@ronald-deutz-fahr nee.hoor.lijkt.zo daar zitten de remschijf in
sjonnies
@ronald-deutz-fahr nee.hoor.lijkt.zo daar zitten de remschijf in
sjonnies
Het zijn droge remmen er mag geen olie in. je gaf aan dat 1 bout olie aan zat de andere niet dit kan zijn dat de steekaskeering iets lekt en dat de olie hier door lekt en op.laagste punt van de trompet komt waar jij je stop uitdraaid. op de 1na laaste foto geef je aan een inbusbout m12 rood geverd. dat is om te remmen mee af te stellen. wij rijden al 40.jaar deutz hebben verschillende gehad. hebben ook een 5206 staan maar jeh hebt alleen motor.olie 15w40. hydrolie olie hydro 46 en versnellingsbak.olie 80w90 nodig voor meer vragen stel gerust.
@sjonnies Ah Oke, heb ze van de 07c verscheidene keren los gehad, maar kon niet meer voor me halen hoe het zat...
Doen jullie in de bakken altijd nog 80w90?
sjonnies
@ronald-deutz-fahr ja wat doen jullie dr in? onderhoud doen we zelf behalve de agrotrons die gaan 2x per jaar naar de dealer toe.voor.onderhoud
@sjonnies we doen 10w30 universele olie erin, ook voor de hydrauliek.
Ja wij doen ook bijna alles Zelf, Agrotron voor grote beurt naar dealer, kleine beurt meestal zelf
deutz6007
@landhope de remmen van een 5206 zijn geen natte remmen! als er olie uit de onderste aftapplug komt, komt dit hoogstwaarschijnlijk doordat de keerring van de as lekt. De oorzaak van het lekken van de keerring kan waarschijnlijk gevonden worden in het wiellager wat versleten is.
flat_45
@deutz6007 een vraag moet de voorste flens dan gelost worden om aan de schijven te geraken?
Moet er met iets rekening gehouden worden want ik denk dat de Steekas eruit zal komen?
deutz6007
@flat_45 dat klopt om bij de remschijven te komen moet de flens losgehaald worden. Bij de rechteras is het belangrijk om de sper in te schakelen en te blokkeren anders valt de sperbus naar beneden.
Als je er voor kiest om het uit elkaar te halen is het raadzaam gelijk alles te vervangen (wiellager, keerring, remschijven en afhankelijk van het model trekker ook een pasring op de as).
Om de steekas goed te kunnen monteren is een kar waar de steekas aan gebout kan worden nodig, met de hand erin tillen lukt bijna niet en de kans dat de nieuwe keerring beschadigd is groot.
Bij het demonteren goed opletten hoe om de pallen met die de remplaten uit elkaar drukken zitten, als deze met monteren verkeerd om zitten vallen ze niet goed op hun plek.
De inbusbouten en moeren die het achterste deel van de remtrommel op zijn plek houden monteren met een drupje loctite, kan je na montage niet meer bij mochten ze onverhoopt loslopen.
Het is goed te doen maar goed gereedschap (grote seegerringtang bijv.) Zijn wel nodig. Hoop dat je er wat aan heb.
bob de bouwer
@flat_45 Je moet de voorste schijf verwijderen. Je kunt de bouten er uitdraaien. In de flens zitten 2 kunststof dopjes die je kunt verwijderen en dan kun je hier 2 bouten indraaien en zo "draai" je de flens naar buiten, zie foto

(klik om te vergroten)

De flens met een garagekrik naar buiten trekken gaat heel simpel
flat_45
@bob de bouwer moet de SP’er niet ingeschakeld zijn om de as eruit te trekken ?
bob de bouwer
@flat_45 Wat versta je onder SP'er?
+1
flat_45
@bob de bouwer moest sper zijn
,maar antwoord is gegeven door deutz 6007
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!