Geen ontbranding in deutz moter F6l912 nummer 2 en 4 van de cilinders. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb zojuist na een weer in elkaar zetten van de moter de moter weer gestart. Nu blijkt alleen dat ik in nummer 2 en 4 geen volledige ontbranding heb.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Kleppen zijn opnieuw gesteld, 0.15 aangehouden.
Gjvanlaar

Reacties

Gerron
Als je verstuivers en de brandstofpomp goed zijn en je hebt alles correct aangesloten dan ligt het denk ik aan de nieuwe zuigerveren die niet mooi passen bij de zuigers en bussen. En misschien heb je de zuigers ook wel gedraaid t.o.v. de bussen. Daarom is het beter om dat te vervangen maar dat heb je dus niet gedaan. Hoe is de carterdruk?
Gjvanlaar
@Gerron heb niets geen carterdruk, de zuigerveren heb ik vernieuwd. En zijn gewoon de standaard zuigerveren. Als het aan de zuigerveren zou liggen dan zou ik ook onderdruk moeten hebben toch?
ValtraStisch
Zuigerhoogte wel opgemeten ?
Gjvanlaar
@ValtraStisch zuigerhoogte ? Daar is niets aan veranderd. Bij allemaal zaten er 2 shims onder van 0.2 daar is niets aan veranderd.
Huuuuub
@Gjvanlaar
Ook de cilinderkoppen, zuigers en cilinders op dezelfde plaats terug gemonteerd?

Zie trouwens op je foto's dat je een fikse stootrand in je cilinders hebt. je hebt ook nog een dikke kans dat je bovenste zuigerveren daar tegenaan gestoten zijn en nu gebroken zijn.
Gjvanlaar
@Huuuuub die stootrand is eruit gehaald, Alles is op de oude manier weer teruggeplaatst.
Fordje4600
Goed ontlucht?
Gjvanlaar
@Fordje4600 heb het idee dat het met de dieseltoevoer wel oké is. Misschien de verstuivers..
Klein Rot
@Gjvanlaar

Controleer de timing van de brandstof pomp ten opzichte van de betreffende zuigers nog een keer. Staan de zuigers 2 en 4 op moment van inspuiting op compressie.
+1
geertyb0y
Hoe weet je dat je geen volledige verbranding hebt? En de verstuivers ook getest?
Gjvanlaar
@geertyb0y omdat ik uit 4 cilinders warme lucht, en dus verbranding krijg. Terwijl er uit 2 koudere lucht komt en diesel uit het spruitstuk. Ga de verstuivers maar eens omwisselen om te kijken of ze het dan wel doen.
bas101
@Gjvanlaar dan denk ik toch eerder dat je compressie niet goed is op deze 2 cilinders , mogelijk gebroken zuigerveren ontstaan bij het monteren of door sterk versleten bussen .
Gjvanlaar
@bas101 ik ga ze beide weer helemaal los halen en kijken tegen welke problemen ik aan loop
boegie
Anders verstuiver(s) van cilinders die het nu wel doen even verwisselen met waar nu geen ontbranding is om weer wat uit te kunnen sluiten
+1
Gjvanlaar
@boegie ga ik proberen✌
+1
Klein Rot
@Gjvanlaar

Beste zou zijn eerst alle verstuiver testen en afstellen. Dan terug plaatsten en starten.
Of als de verstuiver er toch uit zijn de compressie meten.
Gjvanlaar
@Klein Rot dank voor advies. Ik ga er mee aan de gang
Welgerap52
Verstuivers eruit halen en dan aan de leidingen vast maken en dan starten kun je goed zien of ze goed werken! En compressie meten
henk-bouwman
Drijfstangen er ook uit gehad? Is dat op 4 poten lopen ook de reden dat de motor open is gehaald? Misschien wel drijfstanglagers er uit liggen.
Gjvanlaar
@henk-bouwman nee de moter is losgehaald om alles te controleren en de zuigerveren te vervangen. Had behoorlijk onderdruk.
+2
deutz 4.11
Hoi,
Heb zelf 1 keer meegemaakt dat we een gereviseerde F6l912 generator zet hadden geplaatst.
Deze liep ook op 4 poten in plaats van 6, na veel zoek werk kwam ik er achter dat er 2 verstuiver leidingen omgewisseld waren na de revisie!
+1
Gjvanlaar
@deutz 4.11 vanmorgen gelijk gekeken en wat blijkt. Idd de leiding verkeerdom aangesloten.
Fendt926Driver
@Gjvanlaar ik had het nog willen zeggen omdat ik het bij een 2 cylinder deutz motor ook eens heb gehad.
Maar kon me niet voorstellen dat je een setje verstuiverleidingen van een 6 cylinder lijnpomp verkeerd kon aansluiten.
Nooit gedacht dat er een roterende pomp op die trekkers zat.
Gerron
@Gjvanlaar Volgende keer eerst foto's maken voordat je het los haalt dan kan je later controleren.
Fordje4600
@Gerron of markeren met verschillende kleuren trekbandjes
Gerron
@Fordje4600 En dan het lijstje met de kleurvolgorde kwijtraken.😬
Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een digitale camera of telefoon met camera dus een paar extra foto's maken is geen probleem. We zijn nou eenmaal niet allemaal professionele monteurs die precies weten hoe het hoort te zitten.
Fordje4600
@Gerron lijstje? Als je een geel trekbandje aan een verstuiver doet en een geel bandje aan de bijbehorende fitting op de pomp
+1
Gjvanlaar
@Gerron ah ja, iedereen maakt foutjes. De ze leidingen zaten precies naast elkaar. Gewoon niet helemaal opgelet. Ik haal vaak 1 ding uit elkaar. Maak ik dan ook foto's van alleen nu even niet gedaan 🙈
+1
goeiedag eem
@Gjvanlaar wat deutz 4.11 zegt kan maar zo zijn en veradelijk met een roterende pomp, dat er 2 leidingen verkeerd zitten, controleer dat eerst eens,

je hebt er nieuwe zuigerveren in gedaan maar zijn de bussen ook weer zuiver rond gehoond? want een bus is nooit meer zuiver rond en is weg gesleten aan de kant waar de druk op komt met de arbeidslag van de motor, dus als je er nieuwe zuigerveren in hebt gezet zonder te honen heb je ronde veren in een ovaal gat en heb je ook geen goede compressie
Gjvanlaar
@goeiedag eem dat kan wel eens kloppen inderdaad. Die ga ik zometeen eerst maar eens controleren.
Ik heb de bussen ook laten honen, deze zien er weer keurig uit.
De compressie is in de andere cilinders dik in orde. Ik ga de brandstof pomp zo maar eens controleren.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!