Vage eco-begrippen? Over de marketingtermen ‘duurzaam’, ‘verantwoord’ en ‘natuurlijk’ (longread)

Termen zoals ‘duurzaam’, ‘verantwoord’ en ‘natuurlijk’ zijn containerbegrippen. De consument weet niet precies wat dat inhoudt. Daardoor zijn de termen vaak misleidend. Door in de uiting meer informatie te geven aan de consument kan de term wél gebruikt worden. Dit artikel geeft een overzicht van uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep en de richtingsaanwijzingen die daarin te vinden zijn.
 Vage eco-begrippen? Over de marketingtermen ‘duurzaam’, ‘verantwoord’ en ‘natuurlijk’ (longread) (vmt.nl)

Termen zoals ‘duurzaam’, ‘verantwoord’ en ‘natuurlijk’ zijn containerbegrippen. De consument weet niet precies wat dat inhoudt. Daardoor zijn de termen vaak misleidend. Door in de uiting meer informatie te geven aan de consument kan de term wél gebruikt worden. Dit artikel geeft een overzicht van uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep en de richtingsaanwijzingen die daarin te vinden zijn.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden reclame en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!