Valtra

Ik hoor steeds meer valtra gebruikers dat ze best wel goed zijn.Sommigen beweren dat ze niet stuk zijn te krijgen.Ik denk er ook wel aan om eentje te gaan proberen.

Mijn vraag aan jullie is.....Hoe goed zijn de valtra's???
Welk type moet ik nemen onder de vier cilinder turbo modellen???
Alvast bedankt voor jullie reactie!!
jd user

Reacties

jehan
hoeveel pk wil je hebben ?
jd user
100 tot 115 pk
jd user
Ik wil voorladerwerk ermee gaan doen.Is dat een aanrader?
jehan
wil je een nieuwe of twederhandsje
jd user
Een demo ofzo.
jehan
dan zou ik voor een n121 gaan ..kijk eens bij bemu op de site die hebben vaak demos
jd user
Oké bedankt @jehan voor je reactie
Valtra-Fordpower
N121 vindt ik wel wat zwaar. Als de vermogens behoefte 100-115pk is moet je hm niet 140pk geven. 😛

Inprincipe is voor de aanschaf een N101 voldoende. 😛
Shrekkie
Zo goed dat ze niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn 😃
RobinBos
die niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn, die stonden zeker naast die 626's in deurne?

volgens mij zijn het ook wel goede trekkers, hoor er geen slechte verhalen over, behalve over het brandstof verbruik na dan. N121 is wel een mooi modelletje ja 😄
valtradriver
En met vloeistofkoppeling (Hitrol) als je geen Direct (vario) neem en de verkoop loopt idd stroef bij iedereen in dit segment denk ik,ook al zal een b.v. 309 tms een toptrekker zijn ook deze zal nu niet als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Maar doe daar nu je voordeel mee,vooral bij nieuw,wees voorzichtig met bieden 😉
Een jong gebruikte valtra is dan in verhouding gauw te duur (daar is nu veel vraag naar)
ljdekker
Het is moeilijk aan te geven hoe goed een trekker is. Als je pech hebt heb je net een verkeerd model. Trekkers zitten goed in elkaar en gaan ook lang mee. Ze schakelen wat stug, maar er zijn wel meer merken die dat doen. Verder zijn het goede trekkers die je niet in de steek zullen laten.
Valtrapowerr
wij hebben een C90 met voorlader, deze worden sinds een aantal jaren niet meer gemaakt maar het ong. dezelfde trekker als een N.

het zijn fijne trekkers. nooit echt problemen mee gehad. brandstof verbruik vinden we hoog. maar ik weet zo net nog niet dat andere trekkermerken zoveel minder verbruiken. kortom een bere sterke en heerlijke trekker!
weurding
brandstofverbruik hebben wel meer last van, had voorheen een arès 556, die luste ook wel wat, hoor van collega`s met een nh 6010 dat die ook ruig met de liters omgaan, de commonrail motoren zijn tegenwoordig zuiniger
Wimsumar
Beste JD-User: Valtra heeft nogal wat keus in trekkermodellen en nog meer in versnellingsbakken: niet allemaal even handig bij voorladerwerkzaamheden(?)

Technisch is Vatra schijnbaar beter dan Fendt want op de Valtra website (zelfde AGCO-moederbedrijf als Fendt) is geen touw vast te knopen. 😄

valtra.nl/products/tractors/…
fransfokke
ik heb n 6550 hi tech waar eerst een voorlader op heeft gezeten. voor een voorlader een perfecte trekker met zn vloeistofkoppeling en auomaat functie op de powershift. wel moet je zorgen dat je gewicht op de achterwielen krijgt.
We hebben de voorlader er afgehaald omdat die begon te scheuren ( te intensief gebruik hebben nu een shovel)maar de trekker was en is niks mis mee
Dirkvbommel
een n serie raad ik aan hebbe wij thuis ook een n91
Fendt_favorit
Het zijn technisch goede trekkers! Alleen ja, het model ten opzichte van andere merken is gewaagder...
Kareltje
Ik zou voor een n111 gaan. Dan zou ik wel voor de advanche gaan, maar die is ook veel duurder. Aan een Hitech heb je inprincipe genoeg. Zijn zeer goede trekkers met een erg taaie motor. Relatief veel motorinhoud, dus veel trekkracht, maar het verbruik is ook zeer pittig, maar de regelmatig te zien pluimpje maakt veel goed. Voor n91 zou ik niet gaan, die heeft veel compenenten van de A-serie, en die zijn minder dan de n. Als je niet gewend is het inderdaad wat gewaagd, maar zeker niet minder. Het is een kwestie van wennen, met name het schakelpatroon. Maar kortom de valtra moet je nemen om zijn motor, die zalig is wat betrefd kracht, maar helaas veel verbruikt. De rest is gemiddeld! En ze zijn niet erg goedkoop in aanschaf. Zeker duurder dan NH!
Valtra-Fordpower
Voor een veeboer volstaat een HiTech prima! 😛
fendtpower123
n92.
heeft rond de 100 pk.
rijden donders fijn.
alleen gelijk de eerste avond was die computer ofzo wat er in zit alweer helemaal naar de kloten! gelukkig was het garantie.
en 2 keer problemen mee gehad dat de hef het niet meer deed.
maar voor de rest rijdt die machtig fijn
tractorfan.nl/picture/385944/
Daniel-valtrafan
Ik raad je aan om dan een N111 te nemen, hitech met de standaard yoistik op de armleuning en met veel voorlader werk is een vloeistofkoppeling een echte aanrader!
Valtra-Fordpower
Ik houd het nog steeds in zijn vermogens behoefte. Dus een N101 HiTech volstaat prima voor deze meneer. 😛
casejxu
moet wel toegeven dat het brandstofverbruik van deze trekker iets boven gemiddeld ligt!! ook mogen ze het handgas wel veranderen want die vind ik zeer beroerd werken...dat draaiknopje... heb op 6 cilinders gewerkt en dat oogte nogal lomp maar die 4 cil zijn idd mooie trekkers
jd user
Fijn om jullie reacties te mogen vernemen,maar......ik ga toch wel eentje met vloeistofkoppeling nemen.
Valtra-Fordpower
HiTech heeft vloeistof koppeling. 😛
Ze verbruiken dan wel iets bovengemiddeld, maar ze zijn ook het sterkst in de betreffende vermogens klasse. 😛
fendt-412
het sterktst in hun vermogensklasse?
Dat klinkt niet helemaal logisch 😛 Is ook maar net waar je de grens van een klasse trekt.

Bij verbruik gaat het om gram/kwh. Anders is het appers met peren vergelijken.
jd user
Bedankt @valtra-fordpower voor je advies.
Maar welke serie moet ik dan hebben?...
Valtra-Fordpower
Verbruik in gram/kW is volgensmij zelfs beneden gemiddeld. 😛

De N-serie. Een N101 HiTech lijkt mij het beste voor jouw. 😉

valtra.nl/extras/documents/…
fendt-412
volgens mij, zwart op wit willen we dat zien 😛
jd user
Wie heeft ervaring met twintrac?...
Super handig om met een voorlader voorop zonder te wisselen de frontmaaier achterop te pikken en dan te gaan maaien.
Valtra-Fordpower
Houd er rekening dat er dan een speciale maaier voor aangeschaft dient te worden. De PTO stomp draait aan de neus de andere kant op dan achter. 😉

Het is wel mogelijk dus, maar wel met een prijskaartje.
jd user
Aha....niet aan gedacht.........Maar goed....hoe werken de hydrauliekhandels?....
Ik ben net zoals new holland en john deere gewend.Zoals ik nu kan zien gaan ze bij valtra links en rechts...Is dat zo??? En zo ja.....dan zal dat wel wennen zijn.
valtradriver
@Valtra-Fordpower : "HiTech heeft vloeistof koppeling"

Dat is niet waar VF,een HiTech heeft standaard geen HiTrol maar is een optie!

@jd user wat die hendels betreft zal je dat in de praktijk amper merken.
Valtra-Fordpower
Ok, mijn fout! 😃

Wat die hendels betreft, toen ik ze voor het eerst zag had ik ook mijn bedenkingen, maar het went snel en werkt goed! 😄
jd user
Ik weet voor nu voldoende, en bedankt voor jullie advies!

groet jd user
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!