Nieuwe koppakking blaast direct kapot
Ik heb bij een Fendt Farmer 307 de koppakking vervangen maar deze klapte er na 5 minuten alweer uit.. ik heb bij alle 3 de Koppen de pakking vervangen maar bij 1 (cabine kant) knapte hij er Vrij snel weer uit... iemand enig idee hoe dit kan? Koppen zijn mooi vlak en zitten geen groefjes ofzo in!Mvg Hidde
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Geen waterslag ?
Wat bedoel je met " er uit klappen "
Blaast hij lucht of komt er olie of koelvloeistof uit ?
Een 307 LS met 3-cilinder MWM-turbomotor neem ik aan? (In je fotoboek staat een 307 C).
Is bij het aanhalen (vastdraaien) van de cilinderkop de schroefdraad op de oude plek "gebotst" waardoor de kopbouten onvoldoende vastgedraaid zijn?
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Evt. Blokrand of busrand ingeteerd?
Lijkt me de enig mogelijke oorzaak als de kop recht is. En de bouten goed aangetrokken zijn.
En op welke manier heb je gemeten of de cilinders en bussen van boven vlak zijn?
Ik zou toch de kop laten vlakken omdat je ziet dat het de bovenkant van de pakking is waar hij begint te lekken.
PS: je trekt de bouten toch aan op de juiste volgorde?
Kon je trouwens bij het monteren van de kop de bouten met je vingers aandraaien of met een ratel met kracht???
Mvg.
Twan