Case International 685 (XL) - Ervaringen met Case International 685 (L of XL)

Goeie dag,

Wat is jullie idee over of ervaring met Case Intern. 685.
Alle indrukken, ervaringen, opmerkingen welkom.
Aan te raden of af te raden als tweedehands aankoop?
Hoe snel loopt deze? Ik weet, hangt af van de bandenmaat.
Paul Roggeman

Reacties

+2
hoest
Is volgens mij de Engelse variant dus mooi laten staan
boerlover
Inderdaad wat hoest zegt; laten staan!
De Engelse Inters en later de Caseih modellen kunnen niet tippen aan de Duitse kwaliteit.
Zelfs niet de in de jaren 90 in Doncaster gebouwd Duitse modellen (743XL-856XL en 957XL-1455CL) Bij overplaatsing produktie van Neuss naar Doncaster nam gelijk de productiekwaliteit af.
Engelsen en goede trekkers bouwen; man hou op.
+1
mf 6150
@boerlover
12 en de 14 zijn niet in doncaster gebouwd
+2
SJB533
@mf 6150
9/1056 ook niet 😉
mf 6150
@SJB533
Daar was ik dus niet zeker van, vandaar 😁
mf 6150
@SJB533
Klopt het dat de 743 745 844 845 en 856 uit doncaster slechter zijn? Heb die verhalen hier uit de buurt weleens gehoord. Met name de bak
SJB533
@mf 6150
Heb het idee, dat het plaatwerk uit die periode inferieur is, maar de bak weet ik niet. Kwam gewoon uit Saint Dizier
1046
Ze zijn zo goed die 685 . dat je voor een veul ouwere 644 meer terug krijgt bij inruil
Mdbm
@1046 Ik heb een 695xl. Ook een engelse. Ik heb mij laten vertellen dat vooral de achterbrug te zwak is, maar tot op heden heb ik nog geen problemen met de trekker gehad. Zelfs geen noemenswaardige olielekken.
De prijzen van deze engelse reeks liggen inderdaad lager, maar ik denk dat het linkse schakelen daar wel iets mee te maken heeft.
rommert14
Mn pa heeft er een gehad, zo slecht bevallen dat ie zelfs de Duitse inters hekelt.
+2
wotan2
In de engelse inters licht dezelfde motor als haar duitse zusje met dezelfde pk's. De engelse hebben een eigen versnellingsbak waar een hi-low zonder koppelen, of een omkeerbak op mogelijk was. Ze zijn wat korter in de wielbasis en dus wendbaarder, bovendien een stuk lichter van gewicht wat ze veel feller maakt. Bij goed gebruik en onderhoud gaan ze niet sneller kapot als hun duitse zusjes, maar door dat de achterbrug, versnellings bak, en hydrauliek allemaal dezelfde oliehuishouding gebruiken, is vervuilde olie meteen een groot probleem. Voordeel is wel dat je veel meer olie voor hydraulische functies tot je beschikking hebt en deze dus niet zo snel oververhit raakt.
Piet1960
Hier in het LMB lag er altijd 1 doormidden of achterbrug open.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!