International 453 - Lekkage achteras bij wiel,wat voor kering/pakking?

Hallo,mijn inter 453 lekt aan beide kanten bij de achteras,aan de kant van het achterwiel.Als je het achterwiel eraf haalt,heb je het gedeelte waar je het wiel aan monteert,en mee daar achter lekt hij(waar die 4 bouten in zitten).Mij vraag wat voor keering of pakking tussen,en moet daar de transmissieolie voor afgelaten worden?Alvast bedankt.
stuurknuppel

Reacties

Corne S
Omdat te kunnen doen, moet sowieso het hefdeksel eraf. De as zit daar namelijk met 2 bouten geborgd.
jo845xl
Wat Corne S zegt klopt en veel olie zal er volgens mij niet uitkomen anders haal je de voorwielen er maar af en laat je hem daar op de grond zakken , keerring is deze

kramp.com/shop-be/nl/…

moet je ook wel dit vervangen

kramp.com/do/action/…
Klein Rot
@stuurknuppel

Volgens het werkplaatsboek van een D-430, waarvan de achterbrug vrijwel identiek is aan die van een 453 zou je de hele achteras helft en de remtrommel moeten demonteren. (Eerst het grote tandwiel verwijderen in de versnellingsbak.) Dan de 4 bouten van de buitenste lagerkap er bijna uitschroeven (3 tot 4 gangen laten zitten) en de hele achterashelft op een houten blok op de vloer stampen, met de splines naar beneden, de as zal er dan uitschuiven. hierna kunnen de defecte onderdelen vervangen worden.
Corne S
@Klein Rot

Laatste keer dat ik het gedaan heb, heb ik de achterhuis en remtrommels laten zitten. Alleen het hefdeksel eraf. Bouten van het grote tandwiel en de flensbouten.
stuurknuppel
Oke,bedankt
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.nu worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!