Wat zijn de ervaringen met vicon frontmaaier met het flexi swart systeem

Ervaringen vicon flexi swart frontmaaier
jwtijken

Reacties

Wimsumar
Beste JWTijken: Voor Nederlandse omstandigheden te breed en veel te tierelantijnig gebouwd.

vicon.nl/Hooibouwmachines/…
casejxu
@Wimsumar is dat ervaring? Of indruk? Hebbem er 1 draaien bij een klant en die is er zeeeeeer content mee
Wimsumar
Beste CaseJXU:

Quote Reactie van @casejxu:
zeeeeeer

Als je met zo'n VICON 332 nooit op de openbare weg komt, dan kun je inderdaad zeeeeeeeer content zijn om de breedte.
De veren, scharnieren, tuimelstukken en wat dies meer zij is allemaal overbodig.
Ehhhh ja, is mijn indruk, maar ook de ervaring met een smaller frontmaaier zonder flexiswat.
casejxu
@Wimsumar met brede wegen en bochtige percelen moet je schipperen. Keuzes make
mf 6150
@Wimsumar
De veren van de zwevende bok? Ideaal systeem!! Hebben wij op de fella zitten en het bevalt super. Maaier zweefd als het ware en dit scheelt kracht en brandstof. Hoezo overbodig? Wil niet meer zonder, we hebben uit nood weleens met een maaier zonder zweefbok gemaaid, drama i.v.m. benodigd vermorgen.
Wimsumar
Beste MF6150:

Quote Reactie van @mf 6150:
een maaier zonder zweefbok

Een maaier-zonder-zweefbok behoort te zweven in veren die, bijbehorend aan zo'n maaier, tussen fronthefarm en trekker zitten. (Of de trekker moet drukaccumulators op het fronthefhydrauliek hebben). Dit rijdt/maait lichter en met lager brandstofverbruik dan zo'n 'zweefbokmaaier'.
mf 6150
@Wimsumar
Heeft u ervaring met beide systemen? De zweefbok/getrokken frontmaaier heeft het duwpunt als het ware verder naar voor waardoor dit systeem zich als het ware als een achtermaaier gedraagd.
+1
Wimsumar
Beste MF6150:

Quote Reactie van @mf 6150:
beide systemen?

Voor een maaier, welke met 50 `a 100 kg bodemdruk op de zode glijdt, is trek- of duwkracht om voort te bewegen gelijk. Geef mij daarom de lichtstgebouwde maaier dan maar.
mf 6150
@Wimsumar
Dus u gaat uit van theorie? Praktijk is vaak anders..
Wimsumar
Beste MF6150:

Quote Reactie van @mf 6150:
Praktijk

Jouw praktijkervaring is gebaseerd op grote afstelgebreken (waarvan ik de theorie al genoemd heb) van de "nood"maaier.
deJong
@Wimsumar je moet gewoon een paar beste veren aan de maaier hebben. ik kan mn kneuzer maaier zelf ook optillen wanneer hij in de veren hangt.
jmos
@Wimsumar toch zou u theoretisch het verschil moeten weten in bodemvolging tussen een duwende en een slepende opgehangen maaibalk. Ook bij gelijk ingestelde bodemdruk.
@Wimsumar met 3 meter breed in de fronthef is zo spannend ook weer niet, hier rijd iedereen met een krone cv320 (wij ook) en hoor niemand over de breedte klagen. We hebben land op afstand en tuurlijk is het goed opletten maar dat is het ook als je iets breeds achter in de hef hebt hangen
Fendt926Driver
@bernard-vant-klooster met voor en achter een maaier of hier met de tripple heb je wel eens bochten waarvan je denkt hoe kom ik er door. Vooraan kun je niet veel ruimte pakken omdat die frontmaaier ervoor zit en achter binnendoor komen is ook niet altijd handig met ruim 4 ton in de achterhef.
Ook met stalvoeren hou je niet altijd genoeg ruimte om de neus verder de bocht in te duwen.
Maar met een 3m of 3.2 of een 2.5. Allemaal hangen ze ervoor en heb je ruimte nodig
Wimsumar
Beste Bernard-vant-Klooster:

Quote Reactie van @bernard-vant-klooster:
zo spannend ook weer niet

Nee, voor jouw fier daarbovenuit in de trekkercabine niet. Menig weggebruiker staat doodsangsten uit met zo'n mastodont in aantocht. (Je mag blij zijn dat verkeersboetes uitschrijven nog niet is geprivatiseerd).
@Wimsumar ik neem aan dat degene die dit topic heeft aangemaakt dat doet om er iets voor zichzelf uit te halen, niet voor de overige weggebruikers 😉 maar het klopt wel en ik kan die angst deels wel begrijpen, echter is het ook vaak de automobilist die snelheid behoudt en stug doorrijdt in plaats van de berm in te duiken ( wat ik als trekkerchauffeur dan wel met veel gehobbel en geweld in de cabine doe). Trekkers op de weg zijn bijzonder vervoer en geven vaak niet mee maar gelukkig zijn de mensen die er tegenwoordig op rijden goed getraind, dat kan haast niet anders als je kijkt naar hoeveel het trekkerrijbewijs kost🙃
+1
@bernard-vant-klooster @Wimsumar een 6 element schudder is net zo breed op de weg, en door de hoogte moet je nog oppassen voor bomen, dus een maaier van 3.0 of 3.2 is geen bijzonderheid op de weg.. zwaailamp aan en gas.
arjanvw
@casejxu lijkt best wel een mooie maaier!
hobbyboer
320 werkbreedte is een mooie breedte voor stalvoeren en op de weg is hij gewoon 3 meter met de kappen omhoog.
Zeer fijne maaier en zeker voor zomerstalvoeren is er geen mooiere!
Husqvarna
@hobbyboer
Toch ben ik zeer tevreden over de Kuhn PZ320F van 550kg en volgens mij ook een stuk goedkoper.
@hobbyboer knap! 320 maaien en op de weg maar 3 meter breed, een mesje is vanaf de schijf volgensmij geen 10 cm, dus naar binnen draaien heeft dan geen zin..
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr klopt. Maaier is idd ook iets van 3.10 langs de weg
hobbyboer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
mesje is vanaf de schijf volgensmij geen 10 cm, dus naar binnen draaien heeft dan geen zin..

Niet alleen het mesje kan draaien, de schijf ook nog 😉
Ik heb het zelf niet nagemeten, maar geloof wel dat de folder klopt en dat je precies binnen de 3 meter kan blijven.
+1
casejxu
@hobbyboer Nee hebben er met collega.s ook voor gestaan en na gemeten. Kan precies niet
@hobbyboer haha, maar als aan de ene kant de schijf naar buiten staat, staat die aan de andere kant naar binnen, tegelijk kan volgensmij niet.. en bij een schijf met 3 messen nog eerder 😜
Wimsumar
Beste Hobbyboer:

Quote Reactie van @hobbyboer:
de folder klopt

De folder vermeld een werkbreedte van 3,18 meter. Met de (relatief) lange vicon-messen naar binnen gedraaid, en de schijf in "smalste" positie, dan zal de wettelijke maximum van 3 meter (of is het 2,99 ? ) nipt worden gehaald. (Al moet je wel hopen dat Bromsnor z'n rolbandmaat niet bij de airco heeft liggen als je op een hete dag wordt aangehouden voor breedtecontrole).
+1
fastrac3155
@Wimsumar ooit gehoord van een breedte ontheffing, mag je gewoon vrolijk met 3.5 m rond knorren en stelt hier bij 5 verschillende gemeentes geen drol voor om hem te krijgen.

Dat de automobilisten doodsangsten uitstaan valt wel mee, of het moet zo zijn dat doodsangsten zich uiten in achterlijk rijgedrag (dan praten we over half over vluchtheuvels duiken om nog even voorbij te kunnen, van een 2 baans rotonde een 3 baans maken voor diezelfde reden, totaal geen medewerking willen geven bij het passeren met machines, en al zet je 10 zwaailampen op je machine, hier gaat er dan geen belletje rinkelen bij de auto's, dat er misschien toch wel iets van formaat aankomt)
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
geen drol

Aaaaaaaaahhh, hoe aandoenlijk. Jij kan dan vrolijk met jouw "3,5 meter-ontheffingen" staan wapperen, Bromsnor n@@it je wel even flink in je r##t (financieel hoor) op een weggetje waar vermaledijde ontheffing niet geldig blijkt. 😜

rdw.nl/-/media/…

En anders vindt ie wel wat anders om z'n ''bonnenquotum'' 🤑 riant 🤑 vol te maken:

fastrac3155
@Wimsumar ik lees die vergunning dan wel goed door, en verhip daar staat mooi in omschreven welke wegen er wel en niet betreden mogen worden, laten dat hier in de regio nou net toevallig alleen zandpaden midden in de bossen zijn waar ik sowieso al niet met 3.5 meter durf in te rijden omdat het schade oplevert aan de machines, en bromsnor ook niet met z'n gestreepte auto vd zaak om dezelfde reden.

(Mooie foto trouwens van een inderdaad te brede combinatie, maar wel een ontheffing heeft voor zijn breedte)
Als je gewoon een vergunning aanvraagt en eventjes netjes doorleest, dan is er niks aan het handje, we hebben ze hier standaard in de trekker liggen voor de gemeentes waar we komen, en Dr is nog nooit gesodemieter geweest.

Rijgedrag is trouwens ook wel een belangrijke factor, als ik met m'n 3.2m brede maaier netjes me door het verkeer beweeg met 40km (wettelijk is 25, is bekend), en een conculega komt met 2.8 m en een snelheid van 55km en rijdt als een dolle stier door het verkeer, dan gaat bromsnor eerder achter die stier aan dan dat ie mij aan de kant zet. (Zo gedragen ze zich hier in de regio tenminste, en vindt ook dat het zo hoort te zijn )

Regels zijn regels dat klopt, maar er is gewoon wat speelruimte tussen theorie en praktijk, hoe groot die speelruimte is dat wordt voornamelijk bepaald door je eigen gedrag en handelen.
Wimsumar
Beste Fasttrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
inderdaad te brede combinatie, maar wel een ontheffing

Nou, gefeliciteerd met die ontheffing maar laat je er niet door van weerhouden breedtemarkeringen aan te brengen.
fastrac3155
@Wimsumar ik moet toegeven, daar heb je idd een punt, die zitten er aan de voorzijde niet op, achterzijde is wel keurig voorzien van breedte markering.

feit blijft dat er een gat is tussen praktijk en theorie, als je puur theoretisch gaat kijken naar welke machines er 100% aan de regels voldoen, dan zijn er dat heel weinig, ga je met een agent rondkijken en vragen wat hij wel en niet zou afkeuren, dan ligt dat getal een stuk hoger verwacht ik.

Je span theoretisch 100% correct is bijna onmogelijk, maar praktisch is er gewoon ruimte en het formaat van die ruimte ligt gewoon bij jezelf.
@jwtijken even over de maaier, heb zelf geen ervaring met het systeem maar ik zie niet in waarom het niet zou werken, krone werkt op de big m ook een systeem met vijzels, en het maaisysteem van Vicon met de sleepbok is ook allemaal bewezen techniek, de breedte.....tja ik zou gewoon voor de brede maaier gaan, tot 3.2 m is prima mee te rijden en manoeuvreren (je hebt dan tenminste ook nog wat ruimte om te sturen), ben als jochie van 16 op pad gegaan met een cm 300 in de fronthef en heb nooit echt last ondervonden van de breedte, wel van het de maaier in de fronthef opzich, maar of ik nou un maaier van 3.2 m of un klepelmaaier van 2.8 m bij heb, ik merk voor mezelf weinig verschil in m'n manier van rijden
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
ga je met een agent rondkijken

Als zijn collega van de V.O.A. (verkeersongevallenanalyse) onverhoopt ingeschakeld moet worden, dan kan een millimetertje minder of meer een hoop aansprakelijkheidsgesodemieter schelen.
fastrac3155
@Wimsumar volgens mij snap je überhaupt niet wat m'n punt is, regels zijn regels dat klopt, dus op ut moment dat er echt iets serieus gebeurt en ze gaan het tot op de letter van de wet bekijken, dan heb je een probleem, maar een agent in de praktijk zal er anders naar kijken.

Maar ja ga jij maar lekker met een maaier van 2.80 en un snelheid van 25km rond rijden, dan heb je lekker je gelijk, daar gaat het jou om
+1
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
m'n punt

Jouw punt? Je hebt helemaal geen punt! Het is puur oneigenlijk gebruik maken van de ontheffing. De spitfrees is voor vervoer sneller op een transportkar geplaatst dan dat je er in werkstand mee de weg op kan gaan. Om maar niet het boekje te openen over de hinder (tijd = kosten) en zelfs gevaar die je andere verkeersdeelnemers, die wél voor het gebruik van de openbare weg betalen(!), toebrengt, omdat jij het zo graag breed wilt laten hangen.
Dus (on topic) al die 3 meter+ maaiers: Linea recta Hoogovens. 🔥
+1
fastrac3155
@Wimsumar
1.
Hoe wil jij een machine die langer is dan 3 m en breder is dan 3 m op een transportkar vervoeren? (Bijkomend verhaal dat het een levensgevaarlijke handeling zou zijn, op een vlakke betonvloer is het al geen makkelijke om aan te haken, laat staan op een kar)
2.
Hoezo oneigenlijk gebruik van de ontheffing, ik vraag een ontheffing aan voor het vervoer van een ondeelbaar werktuig dat breder is dan 3m, als de RDW en gemeente mij die ontheffing verleend, dan heb je gewoon toestemming om dat te doen, verlenen ze de vergunning niet, dan wordt je gedwongen om een andere machine te kopen die wel binnen die maten valt, maar zolang dat niet het geval is waarom zou je het dan doen.
3.
Mij hebben ze tijdens mijn autorijlessen aangeleerd dat je je rijgedrag moet aanpassen aan de situatie, je hebt toestemming om met die breedte de weg op te mogen, maar daarmee gaat gepaard dat je het rijgedrag zult moeten aanpassen aan de desbetreffende situatie, ik rij met m'n vervaet op een andere manier dan met een trekker met een kar.
4.
Waaruit concludeer jij dat ik niet zou betalen voor het gebruik van de openbare weg? Ik betaal gewoon wegenbelasting voor de voertuigen waarbij dat moet, en ik betaal ook braaf mijn gewone belastingen, dat de overheid geen wegenbelasting heft op tractoren is niet mijn probleem.

Eindconclusie, ik heb netjes de papieren op orde, ik pas m'n rijgedrag aan op de situatie, doe m'n best om zo goed mogelijk m'n verlichting en bebording op orde te hebben (100% is gewoon bijna niet haalbaar, als ze gaan graven vinden ze altijd wel iets), dus ik ga en mag gewoon de weg op met m'n spitmachine zonder dat ik ergens grove overtredingen pleeg (ja ik weet dat de breedte markering aan de voorzijde ontbreekt, en dat wordt een punt van aandacht voor het winteronderhoud), er hoeft dus helemaal niks naar de Hoogovens, en het is de vraagstelletje zijn goed recht om een bredere maaier te kopen, Zolang hij maar zorgt dat zijn papieren en daarbij behorende zaken kloppen.
+6
Loeideutz
@fastrac3155 en een hoop anderen. Het probleem met onze Wim is dat hij ergens is blijven hangen. Niet meer mee doet met “ieder jaar een beetje groeien” om bij te blijven. Hetlijkt ook niet echt nodig voor hem. Dat op zich is geen probleem, het probleem is dat hij dat ook aan anderen probeert op te leggen.
On-topic, een frontmaaier is niet nodig vindt Wim, want de koeien hebben zelf een frontmaaier. Heb je te weinig gras aan his om de koeien te laten vreten, dan moet je in zijn optiek koeien verkopen. Want elke koe meer waar je het voer voor naar huis moet slepen, is in zijn ogen niet meer rendabel.
Met dit uitgangspunt heb ik geen moeite, wel met het feit dat hij op alle mogelijke manieren dit probeert op te dringen aan anderen. Jammer. Bij het zoeken naar het oplossen van technische problemen is Wim vaak goed in het vinden van handleidingen, en dat is wel fijn.
+1
fastrac3155
@Loeideutz hahaha dat weet ik, en is ook algemeen bekend 😂, maar un mooie discussie op z'n tijd is ook wel eens mooi 😜.

De koeienboer waar ik het meeste kom, heeft al zijn koeien op stal staan, en geen mogelijkheid om aan weidegang, omdat simpelweg de ruimte er niet is, en hij zit al jaren in de top van de regio, er hangen flink wat oorkondes van behaalde top 3 plaatsen in de regio, en als ik zie wat daar geïnvesteerd wordt, dan lijkt het er toch op dat de toko behoorlijk rendabel draait🙈
SJB533
Quote Reactie van @fastrac3155:
maar un mooie discussie op z'n tijd is ook wel eens mooi

Hangt er natuurlijk wel van af, hoe die gevoerd wordt...
Wimsumar
Beste LoeiDeutz:

Quote Reactie van @Loeideutz:
Het probleem met onze Wim is dat hij ergens is blijven hangen. Niet meer mee doet met “ieder jaar een beetje groeien” om bij te blijven. Hetlijkt ook niet echt nodig voor hem. Dat op zich is geen probleem, het probleem is dat hij dat ook aan anderen probeert op te leggen.On-topic, een frontmaaier is niet nodig vindt Wim, want de koeien hebben zelf een frontmaaier. Heb je te weinig gras aan his om de koeien te laten vreten, dan moet je in zijn optiek koeien verkopen. Want elke koe meer waar je het voer voor naar huis moet slepen, is in zijn ogen niet meer rendabel.Met dit uitgangspunt heb ik geen moeite, wel met het feit dat hij op alle mogelijke manieren dit probeert op te dringen aan anderen.

Wat heeft dit godverdomme allemaal te betekenen? Nieuwe soort 'humor' van jou soms, mij woorden in de mond leggen die pertinent onwaar en volledig door jou zelf verzonnen zijn?
P.S.1 : Lees de gebruikershandleiding van deze site A.U.B. weer even door.

P.S.2:
De schaalvergroting in de veehouderij (m.n melkveehouderij) heeft niet de beoogde welvaart gegeven die men er van verwachte. In tegendeel, zonder de 'riante' inkomensondersteuning is de sector hartstikke failliet!
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
Hoe wil jij een machine die langer is dan 3 m

Die lengte komt niet overeen met wat vanaf de foto is in te schatten.

Quote:
Ik betaal gewoon wegenbelasting voor de voertuigen waarbij dat moet,

Ja, en alle landbouwverkeer profiteert gratis mee terwijl het wel de betalenden hindert.

,
Quote:
dus ik ga en mag gewoon de weg op met m'n spitmachine zonder dat ik ergens grove overtredingen pleeg (ja ik weet dat de breedte markering aan de voorzijde ontbreekt, en dat wordt een punt van aandacht voor het winteronderhoud),

Met een paar tiewraps is terstond de bebording aan te brengen, al is het provisorisch. Uitstel = onwil.

Quote:
en het is de vraagstelletje zijn goed recht om een bredere maaier te kopen,

Gras, geschikt voor "stalvoedering", heeft een dusdanige lengte dat met een maaier van binnen-wettelijk-grenzen werkbreedte ook een voldoende dik zwad gemaaid wordt om de wagen vlot te laden.
+2
fastrac3155
@Wimsumar ik interpreteer het bericht van @SJB533 als een nette versie van kappen nou met dit oeverloze gezwam, dus laten we dat doen, het wordt zo'n discussie waarbij er appels met lama's worden vergeleken, jij hebt jou mening, ik de mijne en duidelijk komt die niet overheen, volgens jou hindert het landbouwverkeer alles en iedereen, dus ik ga er maar van uit dat ze in jou regio anders rijden dan hier.

Doe iedereen een lol en laten we gewoon ophouden nou, en ga alsjeblieft niet liggen schelden, ik kan er goed tegen, maar er zijn ook mensen die het niet waarderen dat je zo over onze bovenbuurman praat
+2
@fastrac3155
Quote:
godverdomme

Quote:
P.S.1 : lees de gebruikershandleiding van deze site A.U.B. weer even door.

😂
+1
fastrac3155
@bernard-vant-klooster hoe gaat dat spreekwoord ook alweer😂 verbeter de wereld, begin bij jezelf 🤣
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
oeverloze gezwam

Vanwaar die hoogmoed van jouw?
De topicvraagsteller heeft zijn bevindingen nog niet gegeven maar anders ben jij bij uitstek diegene die baat heeft gehad bij dit topic. Dit, omdat ik puur bij toeval wat achtergrondinformatie opzocht waar nu uit is gebleken dat jij je voordeel mee kan doen.
Om je nog meer op weg (eigenlijk: van de weg 🙃 ) te helpen moet je in onderstaande link maar eens lezen welke beperkingen in die ontheffing ('waarmee je zo triomfantelijk zit te wapperen') ongetwijfeld ook voor jou van toepassing zijn.

cumela.nl/verkeer-en-vervoer-veilig-landbouwverkee…
+1
fastrac3155
@Wimsumar kerel echt waar, misschien moet je dat berichtje van loeideutz nog een keer lezen, en flink in de spiegel kijken.

Maar goed jij je zin,jij hebt gelijj, ik ben un zware crimineel en verdien minstens 10 jaar celstraf (kost en inwoon zijn dan wel betaald door anderen).

Nou schei Dr uns mee uit en ga lekker verder met farming simulator spelen, dan gaan wij weer verder in de echte wereld
Wimsumar
Beste Fastrac3155:

Quote Reactie van @fastrac3155:
gaan wij weer verder in de echte wereld

Prima, als je dan toch niets van mij aan wilt nemen.
Succes er mee.

loslocos8.nl/wp-content/uploads/…
Loeideutz
@Wimsumar beste Wim,
Dat document van de Cumela mag wel eens bij gewerkt worden. Sinds een jaartje of 2 is de maximum lengte opgetrokken naar 18,75. Had iets te maken met de vrachtwagens, precies weet ik het niet meer.
Daarnaast toont het document de normale maxima aan. Onze vriend @fastrac3155 heeft, voor een aantal van zijn machines, een ontheffing om over deze maten heen te gaan. Daarbij gaat het voornamelijk over de breedte. Hoogte krijg je nooit een ontheffing voor, kom je automatisch uit bij een speciaal transport. Lengte alleen als het echt niet anders kan. Maar dan praat je over uitzonderlijke machines die maar weinig gebruikt worden. En soms gaan die om andere redenen al via speciaal transport.
+3
fastrac3155
@Loeideutz ik ga alvast klaar zitten met popcorn, wachtende op de volgende reactie 🤣
@Loeideutz de lengte is aangepast zodat er op vrachtwagens precies 1 pallet meer kon worden vervoerd. Heeft verder niets met de discussie te maken maar dacht is wel even interessant om te melden haha
Wimsumar
Beste LoeiDeutz:

Quote Reactie van @Loeideutz:
opgetrokken naar 18,75.

Ik weet het, jij doet je best. Of er nu 18 of 18,75 meter staat, dat is niet de hint die de achte- / argeloze 'ontheffingspapiertje-rijder' de maat nog kan nemen.
Maaruhhhh,... het is genoeg op de spits 🚗 🚙 🚗 🚙 gedreven. Ik laat het hierbij. De duisternis 🌑 🌙 en nevel 🌫 🌁 🌁 🌫 om de voorwaarden trekt vanzelf op . 😎
SJB533
Quote Reactie van @fastrac3155:
en ga alsjeblieft niet liggen schelden, ik kan er goed tegen, maar er zijn ook mensen die het niet waarderen dat je zo over onze bovenbuurman praat

Is volgens mij wel vaker iets over gezegd 🤔 Kan mij zelfs nog heugen, dat er een hele preek op retour kwam vanuit de bouwkeet in Tietjerksteradeel....
valtra1
Heb al 4 jaar zulk een maaier, maar dan zonder flexswat. Maait wel degelijk 3.2 meter en is op de weg 3 meter, al hangen de zeilen van de kappen niet binnen die 3 meter. Vindt hem met iets meer dan 700 kg wel relatief zwaar voor een valtra 900, zonder achteraan iets in de hef relatief gevaarlijk rijden. 3 meter op de weg vooraan lijkt moeilijk, maar achteraan is dit toch ook wel vaker het geval. Nadeel van deze machine vind ik dat de aandrijfriemen gemakkelijk beginnen te slippen als je wat sneller wil rijden en als er redelijk wat gras op staat.
Husqvarna
Met de PZ320f ga je liever ook niet teveel de weg op, maar er zijn zoveel brede machines tegenwoordig, en eenmaal in het land is die breedte, zeker bij stalvoerdering, ideaal.
Slootkanten kun je ze ook veel netter houden t.o.v. een 270, flexiswat heb ik geen ervaring mee dus kan er niks over zeggen, ik weet wel dat wij de smallere strautmann pickup hebben en dat gaat prima met 2 enkele zwadschijven op een 320.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden Vicon geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!