Fendt 611 - Fendt 611 turbomatic ombouwen naar 40 kmh

Ik zoek informatie en delen om mijn 611 ls 1981 om te bouwen naar 40 kmh
Gaat om een zf t-3350 versnellingsbak
Erikmulder

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Fendt926Driver
Ombouwen naar 40 kmh?
Hoe hard loopt die nu?
Kun je alles schakelen of is 6H geblokkeerd
De 2 600 ls die ik had ( 1 2wd en 1 4wd) liepen rond de 38 kmh.
De 610 ls liep ruim 45 maar daar zat een hardloper bak in.
Hield wel in dat elk jaar de koppeling er uit lag bij zware lasten.
Heb er later een koppeling met drukgroep van een 612 in gelegd toen ging het beter.
rommert14
@Fendt926Driver is het ook niet zo dat de overgang van de ene naar de andere versnelling te groot wordt? Is bij onze interes ook zo en dat schakelt voor geen meter.
Fast Eddy
@rommert14

Daarvoor moet je de splitter gebruiken.
rommert14
@Fast Eddy de wat?
Fast Eddy
@rommert14

Hoog/laag, halve versnelling. Die zit naast de stoel. De handel tussen de hefbediening en de stoel. Die gebruikte ik altijd als ik met een zware laat reed. Alleen van de 3 naar de 4.
rommert14
@Fast Eddy die mag je toch niet onder belasting schakelen?
Fast Eddy
@rommert14

Als je de koppeling gebruikt wel. Soms even met 2 handen schakelen maar het is best te doen.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
koppeling met drukgroep van een 612 i

Enig idee wat dat koste? Ben nu van mijn 611 koppeling aan het vervangen maar drukgroep is nog aardig duur
MR T
@Fendttrisixfan deze heb ik destijds ook verandert .
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan is 18 jaar geleden. Weet niet meer wat het kostte.
Maar elk jaar nieuwe koppelingsplaten met een kleine dag werk wordt je ook zat
jasper-santing0
Waarom mag dit dan nog wel Fendt heten @unipower ???
unipower
@jasper-santing0 Hoe bedoel je? Dat 1 keer in 18 jaar een koppeling vervangen word is normaal, maar een C met 7100 uur die de 3e koppeling versleten heeft vind ik niet normaal. Als het alleen de plaat van een paarhonderd euro was is het nog te doen maar elke keer een complete drukgroep en aftakaskoppeling erbij van 2200 euro ofzo en dat x3 dan snap ik dat ze die trekkers overal beu zijn 😉 Al die ik nog vervang komt een ombouwset in met een organische koppelingsplaat in plaats van cinterbrons voeringmateriaal, als hij dan versleten is zet je er een nieuwe plaat in en dan kan de drukgroep blijven zitten, het ombouwset is nog goedkoper ook dan de originele set 😉
jasper-santing0
Quote Reactie van @unipower:
Dat 1 keer in 18 jaar een koppeling vervangen word is normaal,

Was elk jaar staat er toch
unipower
@jasper-santing0 Owja nu zie ik het, elk jaar is teveel ja maar als @Fendt926Driver zegt dat de oorzaak bekent is omdat het een hardloper was is het niet omdat de koppeling niet goed gebouwd is. En bij die 610 is het ook alleen de plaat die ze vervangen en niet de gehele drukgroep. Wat bij een C dus wel moet als die versleten zijn 😉
Fendt926Driver
@jasper-santing0 de chauffeur die er op reed was ook een beetje pedaal ridder.
En met vloeistof koppeling kun je wel eens een iets te hoge versnelling hebben. Vooral met een hardloper bak.
Maar ik klaag er toch ook niet over. Het was bekend waarom het elk jaar kapot was.
En werk waar een ander 125 pk voor nodig had deden wij nog met die 95 pk.
Dus de schuld lag niet helemaal bij de trekker.....
Landini 6500
@Fendt926Driver eerst op kenteken wachten voor je 40 mag
MR T
Bij mijn 614s heb ik de eindvertragingen gemonteerd van een 611s en dan liep hij ook 45.Misschien kun je dit ook zo oplossen .
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden versnellingsbak geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!