Wil motor schoonstoken, hoe kan ik dat het best doen?
Ik ben zat van die blauwe rook die om mijn MF65 hangt als de motor draait, hij verstookt olie, en als je 5 minuten een andere aanhanger aanhangt, heb je bijna de tranen in de ogen staan.het reviseren van de motor wil ik nog even uitstellen.
er werd mij verteld dat ik eens hard moest werken met de trekker.
wat kan ik dan het beste doen?
de grond hier, (klei) is nat en al een week bevroren.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Een goede monteur kan je meer vertellen wanneer hij het in praktijk kan beoordelen.
En anders, gewoon doorwerken, en op tijd olie bijvullen. Misschien kun je de motor ook even uit zetten bij aankoppelen van een wagen binnen in een schuur? Eventueel gebruik je op tijd een acculader om de accu weer op peil te brengen .
Kun je zelf regelen hoe zwaar het moet door meer of minder gas te geven.
Blijf er wel bij om de teperatuur in de gaten te houden
Brrrrrrr,.... hou op A.U.B.!
Snel de uitlaat verticaal monteren op jouw M.F.-65. Dan komen de 'lekkere' dieseldampen (tesamen met de houtkachelfijnstof) mooi in de richting van waar ze horen: boven in de atmosfeer, alwaar ze lekker aan de klimaatopwarming kunnen bijdragen. Nooit weer winter!
De motor 'schoonstoken' door zware belasting is tevens vragen om (motor)schade. Ga eerst na of de motor klepsteelafdichtseals heeft, en vervang deze. Ververs de motorolie en voeg en voeg een blikje WYNN's toe.
Om de motor gemakkelijker op bedrijfstemperatuur te krijgen/te houden kun je de radiateur geheel/gedeeltelijk aan voorzijde afdichten met een stuk karton (de temperatuurmeter op het dashboard moet dan wel betrouwbaar werken).
Anti olieverbruik:
wynns.nl/product/super-charge-2/
Of:
Stop smoke:
wynns.nl/product/stop-smoke/
wat valt er te zeggen van hun kwaliteit?
en als je je blok uit elkaar hebt, zijn er dan nog bewerkingen nodig waarvoor je naar een specialist moet? boren/honen etc.?
het enige wat ik zag waarvan ik weet dat ik dat niet zelf kan is de klepgeleiders zetten en ruimen.
binnenkort ook eens naar de dealer gaan kijken wat hun daarvoor vragen, ben benieuwd welk merk ik dan meekrijg? laatste eens een nieuwe krukas gehaald voor een 3-152, dat was Bepco.