MotorRevisie mc cormick d326 wat kost dat?

Ik heb een mc cormick d326 waarvan de motor kapot is wat is de goedkoopste manier om de motor te vervangen of te reviseren.

Graag jullie advies?

Gr Tom
Tom Bruins

Reacties

verwijderd
Klein Rot
@Oldtimer-fan
Maar dan weet je nog niet wat je hebt, na revisie weet je dat wel. Net wat je zegt wat is er kapot of versleten.
IHCparts
Een "goedlopend blok", deze vraag krijg ik ook regelmatig. Feit is helaas dat losse goedlopende blokken er niet bij bosjes zijn. Als je er een vindt betaal je daar ook naar. Zoals Klein Rot zegt, weet je dan nog niet niet wat de exacte staat van de motor is. Een blok wat nu goed lijkt te lopen, kan aankomende winter al problemen geven.

Mij advies zou zijn om goed te kijken wat de problemen zijn. Bijna niemand reviseert een motor volledig, maar pakt de onderdelen aan waar de problemen zitten. Daarnaast moet je weten wat je met de trekker wilt. Gebruik je deze regelmatig (bv als hobbyboer), elke keren per jaar of maak je de tractor klaar voor verkoop. Als laatste moet je de afweging maken wat je zelf kunt/wilt en wat je moet laten doen.

Tot slot; je kunt het zo gek maken als je wilt, maar zonder budget gaat niets en houd rekening met tegenvallers...

@Oldtimer-fan
jammermaarhelaas
Motor kapot is een erg ruim begrip. Kun je benoemen wat er mis is? Start hij niet meer, slaat hij niet aan (of vooral bij koud weer), rookt hij erg veel, loopt hij erg beroerd, enz. ?
fergusonnetje
Hangt er natuurlijk vanaf wat er allemaal vervangen moet worden maar mij is altijd gezegd dat laten reviseren 1000 euro per cilinder kost ongeveer. Als je het zelf doet en alleen onderdelen wilt kopen zou je voor 1000 euro een redelijk gereviseerde motor kunnen hebben.
+1
Jeroen123
"Een goedlopend blok" zegt ook helemaal niets bij de wat oudere tractoren. Ik had een power major die liep erg mooi. Als iemand deze hoorde lopen was het ook altijd "je kan wel horen dat dat en goed blok is". Tot een week later hij er mee stopte. Dat was op zich geen groot probleem namelijk een klep stuk. Maar omdat ik de kop er af had ook maar even de cilinderwanden en zuigers bekeken. Die waren zo verschrikkelijk versleten, ik heb nog nooit zoiets gezien. Als ik de zuigers er uit pakte kon ik ze er zo zonder verenklem ook weer indrukken. De cilinders waren zo ver uitgesleten dat je met de hand de slagrichting in de wand kon voelen. De cilinderwanden waren helemaal ruw uitgesleten. Hele motor gereviseerd. Hoofdlagers waren erg slecht. De krukas heb ik vervangen omdat deze zo erg versleten was dat hij niet meer te slijpen was. En dat is niet in een week tijd gekomen...

Maar hij liep super.

Als je de motor zelf kan reviseren dan vallen de kosten vaak nog wel mee. Als je het moet laten doen dan wordt het erg prijzig. Dan zou ik naar een gebruikt blok gaan kijken maar wel even de compressie meten. Geen 100% garantie maar dat zegt toch wel redelijk veel over de staat van de motor. Voor de rest moet je altijd een beetje geluk hebben met een gebruikte motor.

Als ik naar mijn ervaring kijk met het reviseren van de motor dan klopt wat fergusonnetje zegt wel ongeveer. Ik was wel iets meer kwijt maar heb ook nog weinig in de motor en kop zitten wat niet nieuw is. Succes!
mestyle
Ik ben nu bezig met een 324 blok. Krukas slijpen 250 euro nieuwe bussen en zuigers 500 euro. Koppakking 80 euro. Rest moet nog gekocht worden maar komen nog hoofdletsel drijfstanglagers en pistonpen lagers bij. Carter pakkingen distributie pakkingen en keerringen en rubbers. Alles bij elkaar ook gauw weer 250 euro of meer. Dus 1000 euro is zo weg
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!