Gezocht: Deutz 13006

Ik zoek een Deutz 13006 er mag werk aan zijn maar de motor moet nog in orde zijn.
deutz661

Reacties

MF 2725
Succes met zoeken! 🤔😃
+1
fendt fix fan
Hoi, ik weet niet of je facebook hebt? Maar daar werden gisteren toevallig 2 aangeboden door dezelfde eigenaar. Zie onderstaande foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

casejxu
@fendt fix fan haha 13006 met 540 EN 1000......
Gerron
@casejxu Zou het kunnen dat Deutz trekkers verkocht heeft met de achterbrug van een 8006 en de motor van een 13006? De tank is op de foto's wel juist voor 13006.
casejxu
@Gerron Nee 13006 os alleen geleverd met 1000 toeren pto. Anders is niet origineel. Hebben op t werk vorig jaar nog een bak gewisseld ivm missen van 540 toeren. Die man had bij vergelijkbare advertentie 13006 met 540 EN 1000 gekocht. Kon alleen nergens een hendel vinden....
dx11
@casejxu hier zit je hendel er duidelijk wel op
casejxu
@dx11 waar is hier?
dx11
@casejxu op de foto's van de advertenties
casejxu
@dx11 klopt. Stond duidelijk 0 -> 1000 op
dx11
@casejxu Aaah, dat zou goed kunnen. Wel de hendel maar alleen aan/uit
casejxu
@dx11 jup.
Fendt926Driver
@dx11 op de 100 06 of ook op de 130 06 van jou broer?
dx11
@Fendt926Driver zit allebij een 10006 achterbrug achter.
MulderDeutz1
@dx11 @Fendt926Driver Ik ben ook al eens bij een ‘13006’ met 540 pto wezen kijken voor zulk geld. Zat keurig een bak achter van een 10006. Nummers op de bak en koppelingshuis en motor waren niet dezelfde. Eigenaar wist het niet, zei hij...
Gerron
@casejxu Het is dezelfde hendel voor beide toerentallen. Bij de 13006 waar ik mee heb gereden zat er inderdaad alleen 1000 toeren op. Deutz was wel eens wat flexibel met het onderling uitwisselen van onderdelen dus ik sluit niets uit. Kijk voor de gein eens hoeveel type's er zijn uitgevoerd met de fl 912 motor. Ja ik weet dat er in de 12006 en 13006 een bf 912 ligt.
+2
Gerron
@deutz661 Ga er maar vanuit dat je bij al deze trekkers de motor moet reviseren dus trap niet in een verkooppraatje dat de motor nog goed is.
+1
Kramer U800
@Gerron Precies, een een Deutz start altijd en als deze eenmaal loopt wil hij niet meer uit 😉

Je weet immers ook niet wat deze voor verleden achter de rug heeft als hij uit Spanje komt...

Was bij onze 6 cilinder 712 ook zo, starten en lopen zonder te gloeien maar eenmaal met het demonteren bleek dat nagenoeg alle slijtdelen nieuw moeten.
@Kramer U800 maar als hij goed start, en taai is... wat is er dan zo versleten?
Gerron
@ronald-deutz-fahr Zuigerstanglagers. Als je die niet vervangt dan breekt een zuigerstang en slaat een gat in je blok. Je kan beter bij zo'n oude motor alles loshalen en reviseren dan wachten tot het mis gaat.
ford3000case745
@Gerron is dat niet een beetje te voorbarig? Als hij toch goed start en loopt is het toch niet nodig om alles te pas en te onpas de boel los te trekken?
Gerron
@ford3000case745 Het is maar net hoelang je plezier van de trekker wil hebben.
+2
@Gerron ligt er natuurlijk ook aan hoe en waarvoor je de trekker gaat gebruiken..
bij andere merken hoor je weleens als de motor goed start is die nog goed, bij deutz is dat dus anders...😅
Gerron
@ronald-deutz-fahr Inderdaad. Bij andere merken is de koppakking lek en daarom start de motor slecht. Een Deutz start met lekke koppakking nog steeds redelijk goed omdat er geen koelwater in de motor loopt.
MF 2725
@Gerron Ik heb een lekke koppakking bij een 6 cilinder Perkins gehad. Motor startte nog steeds goed, rookte niet abnormaal en liep nog als een naaimachientje. Bouwde alleen druk op in de radiateur en gooide koelvloeistof uit de radiateur.
Gerron
@MF 2725 Dan had je maar een lichte lekkage en misschien was de oorzaak te weinig koelvloeistof want dan kan het ook niet in de verbrandingskamer lopen 😄 Bij een Deutz hoor je zoiets pas als het veel erger is en nog start de motor redelijk goed. Door uitzetting wegens warmte gaat het lek dicht en kun je vrolijk verder rijden.
+1
Kramer U800
@ronald-deutz-fahr Dat weet je maar nooit, je kan nooit bij de koop inwendig kijken.

Bij ons gaf de oliekoeler het begin die lekte, en we hadden 0 oliedruk, bij het verder schoonmaken en demonteren bleken de cilinders een stootrand te hebben van +- 1 mm die niet meer uit te hohnen was, bij verdere inspectie bleken alle krukas- en drijfstang lagers er ook aan toe, omdat deze op het koper zaten.

Terwijl alles goed leek te zijn vanaf buiten (behalve die oliekoeler dan).

De meeste spuiten hem heel mooi op en vragen er dan een Gods vermogen voor terwijl hij inwendig helemaal versleten is. Het is dus altijd maar de vraag of hij goed is...

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Gerron
@Kramer U800 Ik vermoed dat deze trekkers in de bosbouw zijn gebruikt.
blauwe tractor
@Gerron
En dan zonder schade aan cabine motorkap en spatborden?????
Gerron
@blauwe tractor Ik was van plan daar nog een filmpje bij te plaatsen maar dat kan ik niet meer vinden.
Kramer U800
@Gerron Oké, dat zou ik niet weten.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.nu worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!