Fordson Major - Scheur giet ijzer - koelling probleem
Hallo.Ik ben bezig mijn fordson major 6 cilinder turbo voledig te her spuiten en alles tot in de puntjes in orde te brengen.
Maar stuit op 2 problemen.
Bij de vorige eigenaar is door het steigeren de fordson naar beneden geklapt waardoor toen door midden is gebroken bij het koppelings huis.
Maar dit is toen ongeveer gemaakt maar de scheuren zitten nog in het motor blok waar aan je het koppelings huis vast maakt.
Is dit te repareren door te lassen of moet ik kijken naar een ander motor blok?
De koelling: de originele radiateur staat er nog op maar bij volle belasting begint de motor met koken. Is er een manier om dit te verhelpen?
Een grotere radiateur is moeilijk omdat deze niet echt in de front past.
Mvg Sander Buijsse.
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden turbo , 6 cilinder , Warmlopen en lassen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Ben naar een radiaror reparateur gegaan en die heeft het boven en onder blok los gesoldeerd van de radiator en er een grovere binnenblok ingesoldeerd.
Dat nieuwe was ook 100% open en dezelfde maat dus paste er ook zo weer in.
Trekker is nooit weer heet gelopen.
Voordat je met het koelingsprobleem begint zou ik eerst een ander blok zoeken omdat deze gescheurt is bij het koppeling huis. Lassen is geen goede optie omdat er dan spanning in het materiaal komt waardoor de scheuren terug komen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Garantie krijg je nooit.
Maar wanneer heb je een goede lasser en wat kost dat. En moet dan ook alles uit elkaar en kun je dan niet beter er een 2e hands ander koppelings huis in zetten omdat het toch open is.
Dit werd door Eva opgelost, door een gietstuk te ontwerpen, waardoor de krachten wel goed verdeeld werden, af fabriek is er geen major of 1000 serie met 6 cilinder uitgerust, behalve de 8 en 9000.