Reca / Lely / FNZ / Synerlogic

Sinds november vorig jaar is Lely consumables / Reca gestopt met de routebus die al tientallen jaren hier langs kwam. Ik was er altijd tevreden over maar dat ben ik nog niet over het nieuwe systeem. Voor de kaas nu een aparte besteldienst langs (FNZ Kaas), maar je kunt de kaas ook online bestellen. Voor reiniging, filters e.d. komt nu weer een routebus langs met een minder uitgebreid assortiment. Wanneer die komt is de vraag want de planning is nog steeds niet bekend. De routebussen vallen nu onder het Lely service centrum. Artikelen kun je ook bestellen, dan worden ze per pallet geleverd. Laatst had ik wat besteld en dan komen er twee verschillende pallets. Likstenen kwamen via Synerlogic. Inmiddels hebben er me 3 bedrijven om een machtiging gevraagd (FNZ Kaas, Lely Service Centrum en nu ook Synerlogic). Ik snap dat bedrijven niet altijd op dezelfde voet door kunnen blijven gaan met een afnemend aantal boeren, maar zoals het nu georganiseerd is, vraag ik me ook af of ze het wel efficiënter geregeld hebben.
Luc_

Reacties

pietjepuk
Van het assortiment is nauwelijks nog wat over. Alleen wat verbruiksartikelen voor de robot. voor de rest staat er niets meer in de webshop.
Jan-T
Ze weten niet waar ze mee bezig zijn.
Willen service verlenen, maar het moet ook euro's opbrengen en dat lukt in een sector die te weinig verdient. En een jaren tachtig melkprijs uitbetaald krijgt gewoon niet.
+3
slagroomvla
Dat gezeur aan de deur, wie zit daar nog op te wachten?

Laatste tijd ook weer vaak bingo, vertegenwoordigers van mechanisatie bedrijven, vage melkpoeder bedrijfjes en rietjesverkopers, ze hebben duidelijk steeds minder boeren om lastig te vallen...
labella
Als het goed is komen ze hier nu om de 8 weken maar de vorige keer zijn ze niet langs geweest maar belden ze of er nog wat nodig was. Lijkt mij als je snel van je klanten af wil dat je dan niet meer langs moet komen...
Melkboer16
Ik heb gewoon afscheid genomen van de hele reca! Komt wel een andere bus langs die hetzelfde ook heeft! Voor die blokken kaas kun je net zo goed naar de supermarkt of kaasboer gaan!
Over die spermaboeren hetzelfde verhaal, 1 of 2 leverancier is voldoende want de stieren zijn bijna allemaal gelijk alleen de boer maakt het verschil.
bio boer
Volgens mij is hier allang geen reca route bus meer bestel de reiniger nu gewoon bij de center dan bregen ze die op een palet gebruikte ook paarjaar een reiniger van andermerk had storing aan melk geleiding 2x in korte rijd mqc blok vervangen dan krijg je de discussie met de reiniger om het geld die ik het niet meer voor het gemak die man komt hier elke 14 dagen alles aanvullen
+1
van Ittersum
Gewoon in de buurt kijken die alles heeft.
T6040
@van Ittersum Ik kan ze goed missen. Ga niets via de web shop bestellen. Alleen hoor ik ze binnen klagen dat ze het waspoeder missen. Iemand een idee waar je dat kunt bestellen?
T6040
@van Ittersum Dat zijn veelal de standaard wasmiddelen die ook in de supermarkt te verkrijgen zijn. En daar gaat mijn overal schijnbaar niet mee schoon.
van Ittersum
@T6040 kijk ik even na mezelf en heb sws geen oordeel over uw wederhelft haar waskwaliteit. Maar hoe vies moet het dan wel niet zijn of toch maar op 60 graden wassen op bonte was(lang prgramma)?
Arum
😀
robbies
@T6040 wola.
T6040
@robbies Wola heeft een heel assortiment. Met welk product heeft u goede ervaring?
+3
Frans1
Ik heb ook afscheid genomen.was altijd tevreden,altijd op tijd alles aangevuld,toen lely het overnam en routes opnieuw indeelde paar keer zonder gezeten,later wel weer goed, dan krijgt de vaste routerijder ineens de zak , daar hou ik niet van zo met trouwe medewerkers om te gaan. Krijg je een brief dat een of ander lokaal lelycenter nu gaat leveren, nou,dat bepaal ik zelf wel wie levert.
Kwam al een tijdje een bedrijf uit de buurt op route langs,die ook wel wou leveren,heb ik steeds afgehouden omdat ik tevreden was,maar vanaf toen ben ik bij hem. Wel iets duurder,maar we gaan ook niet stad en land afzoeken voor een paar cent. Leven en laten leven
+1
jan w
Er zijn voldoende mogelijkheden om via een andere weg aan de producten te komen. Hier komt ook een handelsbedrijf langs de deur met reinigingsmiddel e.d.. Het voordeel is dat je geen pallets vol tegelijk af hoeft te nemen. Reinigingsmiddel kan ook nog een keer te oud worden.
Het handelsbedrijf wat hier komt , heeft ook de belangrijkste onderdelen voor in mijn geval de Delaval melkrobot en ook voor de lelymelkrobot bij zich. En de Toerboetiker van de Delavaldealer die hier komt heeft ook wel lely spullen bij zich.
Business is Business.
Idsertosi
Er kan best wat bespaard worden op reinigingsmiddelen, die zijn bij de webshop van lely vaak duurder als bij andere firma's. Zelfde geld voor simpele onderdelen als tepelvoeringen en slangen enz.
van Ittersum
@Idsertosi ben er onbekend mee en heb dit van horen en zeggen. Bij aankoop van een melkrobot worden er wel of niet afspraken gemaakt voor de levering van onderdelen t/m bijproducten. Dit zou een grote invloed hebben op de aanschafprijs.

Heb eens een richtprijs gekregen voor 2 robotten op basis van een full-service contract, dus alle onderhoud en levering van dus ook o.a reinigingsmiddelen.
Leo,s vriend
@Idsertosi dat is niet per definitie zo, let goed op concentratie en gewichten van bussen, een paar procent minder of kilootje lichter valt niet op, maar kom je geregeld tegen.
Of een iets andere samenstelling, zie boven, die onderdelen wegvreten. Voor onderdelen zelf ook al eens ervaren dat 10% goedkoper ook 15% minder levensduur is.
Goed opletten dus.
+1
Arum
😀
+1
jan w
Quote Reactie van @Leo,s vriend:
Goed opletten dus.

Je kunt ook geen imitatie- voeringen vergelijken met de orginele. Maar tussen de orginele voeringen bij de dealer of handel kan wel 40 % prijsverschil in zitten.
Heb laatst nog een luchtcilinder via ebay besteld. een Festo. Kostte incl verzenden € 115.00
Bij een Dealer € 358.00 ( excl. ) en de duurste op internet € 427.= ( excl. )
En dat allemaal voor het zelfde type Festo cilinder.
Idsertosi
@jan w dat bedoel ik, vaak is het probleem dat je de onderdelen meteen nodig hebben
Leo,s vriend
@jan w Daarom schrijf ik ook, goed opletten dus.
verbi
Hier altijd reca gehad was prima. Maar de ellende begon toen lely center het ging regelen. Er kwam een vertegenwoordiger toen we niet thuis waren hij liet een pak speculaas achter met een briefje dat hij over 8 weken weer langs kwam nooit meer gezien toen nog een app gestuurd geen reactie. Nu had ik al geen goede ervaringen met dit center maar ben er nu helemaal klaar mee. Ik heb nu besteld bij de centrale lely in Duiven en krijg komende week mijn eerste bestelling binnen voia de webshop. Ze hebben bijna alles wat ik eerst ook had. Er hoeft hier geen handelaar/verkoper meer te komem met een sleurhut kost allen maar tijd dat gezeur.Koop nu achter de pc kan ik doen wat ik wil zonder die verkoop praatjes en ze zijn echt niet duurder.De kaas heb ik nog via mijn oude route verkoper van FNZ en is lekkerder dan bij de supermarkt.
labella
@verbi Die kaas zit tussen de oren denk ik.
van Ittersum
@labella eerlijk gezegd vond ik de jong belegen kaas van de Reca altijd "oud" en ook nog duur in vergelijking met de supermarkt. Was net of de interval van de bevoorrading niet regelmatig was
verbi
@labella Nee hoor je moet het ook opeten.......
casev
Ook hier een alternatief gevonden voor de fnz/reca kreeg onlangs nog wel een vertegenwoordiger van hun op het erf, met zakmes als presentje. Heb het maar als afscheidscadeau aanvaard....
hookwood
@casev Ik heb al jaren geleden afscheid genomen van de Reca. Had op een gegeven moment alleen nog maar de kaas van hun.... Er kwamen destijds dan ook wel 4 verschillende rijdende winkels langs. Nu nog twee. De Fullwood-dealer is ook afgestapt van hun route. Doen het nu gewoon op bestelling via de mail maar dat vind ik dan weer niet handig werken maar zitten hier ook weer niet zo ver vandaan dus als ik wat nodig heb dan rij ik daar ff langs. Nu nog twee aanbieders waarmee ik zaken doe. Herman de Haan en Agib. De eerste appt altijd of ik nog wat nodig heb voordat ie uberhaupt de dam op rijdt en de tweede die belt meestal even als ie er is. En daarnaast is er online ook genoeg ander aanbod.
jan w
Kaas halen wij meestal op de weekelijkse markt in het dorp.
Of bij ons in het dorp in de Landwinkel. facebook.com/pg/den4akkerVorden/…
+2
RAUWE
Of je haalt boerenkaas van collega. ook lekker😉
Bekkink
Hier ook altijd tevreden geweest over de reca. Ben over gestapt naar fertiplus. Zelfde assortiment en 1 aanspreekpunt voor sperma/reiniging en andere spullen. En zeker niet duurder
J.v.G
Hier hebben we de producten wel van naar volle tevredenheid. Koop voor de maximale korting in en tegen de tijd het op is komt de vertegenwoordiger wel een keer langs.
Anders bel ik hem wel.
Iedere maand een paar kannetjes nemen en dan 10 15% meer betalen vind ik jammer van het geld.
Snap niet dat dat nog veel gebeurd.
van Ittersum
@J.v.G retail denkt exact zo, waarom meer betalen. Cirkel weer rond
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!