Fiat 850 - Mazoutpomp aan revisie toe?
Ik heb gemerkt dat er na (en waarschijnlijk ook tijdens) het rijden met mij fiat 850 steeds een paar druppels mazout uit het darmpje dat achteraan de pomp naar beneden gaat komen.Wanneer ik de twee olie peilstokjes uittrek lijkt er mij niet echt olie meer in te zitten maar eerder een mengsel van olie en vooral mazout.
Ook de koudstart knop kan ik wel indrukken, maar blijft niet in. Is het normaal niet de bedoeling dat je deze indrukt, motor start en dat deze dan pas terug uit komt?
Verder ondervind ik er geen problemen mee, hij draait normaal, maar na een paar dagen stilstaan duurt het wel altijd even eer hij start.
Iemand enige ervaring hiermee?
Bijlages
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden brandstofpomp en dieselpomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Was ook mijn eerste idee, was alleen eventueel bang dat er iets intern niet goed meer gesmeerd zou worden of vastlopen doordat de olie verdunt/ verdreven wordt door de diesel.
Misschien eens wat vaker aflaten en verse olie erop.
je kunt beter idd een keer aftappen en verse olie erop doen.
tenzij je minimaal 500 uur per jaar maakt, dan zou ik de pomp na laten kijken
Als ik er al 50u per jaar mee zal doen is het veel denk ik, dan kan ik beter gewoon ieder jaar eens verse olie op de pomp doen.
Op de pomp staan twee peilstokjes, moet je ze dan ook op de twee plekken vullen of is dit 1 doorlopende kamer?