De geschiedenis van de 1455
In 1979 rolde de eerste International 1455 van de band in het Duitse Neuss. Hij had een 6,6 liter motor, goed voor 145 pk. In 1981 verscheen het model met de ruimere XL-cabine en kwamen de letters XL in de typeaanduiding. In 1985 kocht het Amerikaanse Tenneco, onder andere eigenaar van Case, de landbouwdivisie van International over, kregen de trekkers de roodzwarte kleur en kwam de naam Case International op de motorkap. In 1995 werd dat Case IH. In 1996 werd de productie van de 1455 gestaakt. De trekkers waren geliefd bij boeren en loonwerkers vanwege hun eenvoud, simpele onderhoud…
De geschiedenis van de 1455 (trekkerweb.nl)
In 1979 rolde de eerste International 1455 van de band in het Duitse Neuss. Hij had een 6,6 liter motor, goed voor 145 pk. In 1981 verscheen het model met de ruimere XL-cabine en kwamen de letters XL in de typeaanduiding. In 1985 kocht het Amerikaanse Tenneco, onder andere eigenaar van Case, de landbouwdivisie van International over, kregen de trekkers de roodzwarte kleur en kwam de naam Case International op de motorkap. In 1995 werd dat Case IH. In 1996 werd de productie van de 1455 gestaakt. De trekkers waren geliefd bij boeren en loonwerkers vanwege hun eenvoud, simpele onderhoud… |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ih , case , motor , case ih , 145 , trekkers , xl , 1455 , motorkap , pk , 1979 , 1995 , 1981 en 1985 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Voordeel is wel dat je dit artikel binnen 5 minuten hebt verbouwd naar de Fendt 615LSA E, JD 7810, en een Fiatagri 90 serie.