Fordson Super Major - Oververhitten van de versnellingsbak en de brug
Ik sta op het punt een fordson super major te kopen .behalve de alternator die stuk is doet alles het.
daar ik geen vervoer heb moet ik de tractor over de weg naar huis rijden over een afstand van 30 km over vrij heuvelachtig terrein
de verkoper kan niet garanderen dat dit allemaal goed gaat aangezien de traktor nooit grote afstanden na elkaar heeft gereden dus hij zegt dat hij een beetje vreest dat de versnellingsbak cq achterbrug overvehit kunnen geraken.
de motor is wel goed , hij heeft soms dagen na elkaar aan een werkende betonmolen gehangen zonder problemen.
de vraag is nu kan ik hier iets aan doen voor ik vertrek en wat als idd hij oververhit geraakt onderweg? gewoon stoppen en wachten?
hoe weet ik of hij overvehit geraakt gewoon met de hand erop voelen?
mvg
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Peil de olie van de achterbrug en als er voldoende nette olie op zit zou ik mij nergens druk om maken en kan de trekker wel 130 km rijden aan 1 stuk.
Je kunt rustig gaan rijden en niet constant vol gas.
Maar heb zelf vroeger 2 majors gehad en die zitten zo degelijk in elkaar dat die 30 km nog bijna kan zonder olie in de achterbrug.
(klik om te vergroten)
controlla l'olio del cambio e del differenziale e vai sul sicuro.
belangerijk is dat de verkoper mij verzekert heeft dat de remmen goed werken maar stel nu dat er iets mis loopt met remmen...
wat raden jullie aan om in bergachtig terrein te rijden qua versnelling?
werkt remmen op de motor zoals bij een auto?
verder is alle info welkom
mvg
na een grondiger inspectie zijn er toch flink wat dingen die aangepakt zullen moeten worden.
wat wil je voor 750 euro.
Als je de starter met de hendel start gebeurd er niets, het hefboompje komt gewoon niet tegen de nok.Ik vermoed dat misschien het hefboompje omgekeerd gemonteerd is( zie foto) Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Een grotere zorg zijn de olielekken, ik zie olie vooraan de motor ,in het midden en onder het deksel waar de hefinrichtingshendel ingaat.Ook een druppel aan de voetremas.
Heeft iemand voor mij een soort Tuto om het probleem van deze lekken op te lossen?
Verder moet ik uitzoeken of de dynamo nu echt gaar is of het starterrelais, is daar een soort handleiding voor?
Tal van vragen dus.
mvg
(klik om te vergroten)