Mc-Cormick 423 - Versnellingen zitten vast - hulp gevraagd.
De trekker kon niet achterruit rijden, en alleen een versnelling vooruit. Nadat ik de deksel met versnellingspook heb gedemonteerd en weer terug heb gezet (dit was nogal een langdurig en precies klusje) kan ik maar een versnelling achterruit rijden.Ik kon niet veel zien aan het schakelmechanisme (dat zijn 4 vorken onder de pook). De pook schakelt niet heel duidelijk, dat vond ik altijd al. Ook kon ik niet veel zien aan de tandwielen / ringen die worden bediend door de vorken.
Wat ik wel hoor als de motor draait en ik een versnelling probeer in te schakelen is een dat de motor bijna smoort, de toeren zakt en dat het lijkt dat ik tegen een versnelling aan zit maar hem er niet in krijg.
Wat kan hier aan de hand zijn?
- Hoeveel olie moet er in de bak zitten? Alleen onderin kan ik de olie zien.
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Kijk op deze pagina ihcparts.nl/technische-informatie-1/
Middelste kolom IHC CM serie direct bovenaan staat het werkstaat handbuch voor de versnellingsbak. Daar staat alle in.
Zorg er wel voor dat de boel schoon is zodat niet alle rommel in de open versnellingsbak valt.
Het is nu een raadsel geworden, denk ik.
Of de bak of de koppeling. Kan een klevende koppelingsplaat de boosdoener zijn?
Het best is het deksel er terug af en dan alle versnellingen eens proberen in te schakelen, als dat dan lukt dan zit het in het deksel mechanischme, dat steekt soms heel nauw.