Fendt 103 - aftakas koppeling
Hallo. Bij mijn Fendt 103 slipt de aftakas koppeling af en toe,denk ik.Bij zware belasting hoor ik tenminste een wat fluitend geluid.
Is de koppeling af te stellen of moet hij doormidden. Of is er niks aan de hand?
Ik neem aan dat de aftakas niet met de vloeistofkoppeling werkt?
Groeten Harry
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Haha dat dacht ik dus even van niet . Er zit rechts onder je trekker een lamellen paket. Die kan idd versleten zijn. Ik weet wel dat daar een dikke veer aan zit die de boel vrij drukt dus is een riskant klusje los halen. Hoe hij er pressies uit moet weet ik zo ook niet. Maar als je bij het gaspedaal op die knieën gaat zitten zie je bij dat uit stekende asje een paar lamellen zitten.
Hij hoeft niet door midden om de lamellen te vervangen .
hij moet voor vervangen wel door midden
en als u aan deze klus begint
eerst achterbrug olie aftappen
doet u dat niet word u vanzelf afgestraft
u moet hem namelijk net achter het stuur delen
en als u hem van elkaar drukt komt er een lager van de aftakasgedeelte uit de versnellingsbak en stroomt er ongeveer 27liter olie op de vloer
even snel weer aan elkaar drukken wil niet
omdat er een 80cm lange as achter uit de achterbrug komt die gaat onmiddelijk doorhangen
en wil dus niet meer op de plek
de veer spanning moet met een speciaal hulpstuk ontspant worden dit weet ik nog wel
is voor mij ook al 20 jaar geleden dus ik weet het verder niet precies meer
bij de 600 serie niet
Die afstraffing het ik al gehad .
je kunt de lammelen wel zien als je het blikken beschermkapje er onderweg haald maaar dat is ook alles
die dikke veer waar jij zelf over praat zit onder de rij koppeling en is alleen te bereiken door de tractor te delen
Juist ; de 300 serie kan aan elkaar blijven ! En die dikke veer koppelt de lamellen koppeling ; dus zet je hem vrij ; span je de veer !
Bij de 103 drijft de motor via de vloeistokoppeling de "verdeelbak" aan deze verdeelt vervolgens het vermogen via een enkele droge plaatkppeling door aan de versnellingsbak ; en via een droge lamellen-koppeling aan de aftakas aandrijving !!!
en als je toch zo ver bent kijk de rij koppeling ook goed na , anders moet je misschien over een paar maand nog een keer de zelfde operatie doen
da dacht ik dus ook
Doormidden halen dus.
Groeten Harry