Keuring
Beste, ik heb overlaatst een tractor gekocht, een oldtimer (david brown 850) nu is mijn vraag, moet ik deze laten keuren? bij de papieren zat een papiertje dat hij op lagers wielen en de stuurinrichting niet door de keuring geraakt was, moet ik deze nu laten maken en opnieuw laten keuren?alvast bedankt
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Of laat aub degene die het topic maakt een topic duidelijk maken!
voor de controle moet je stuurinrichting goed zijn. een beetje speling op het stuurhuis zien ze door de vingers als het niet teveel is, maar speling op de lagers, fuseassen en stuurkogels keuren ze zowiso af. ook de lichten is bij db een groot probleem op de controle ( heb ik zelf vroeger wel ondervonden) omdat die naar de verkeerde kant reflecteren en ze die niet kunnen meten. als ze daar problemen over maken dan moet je direct op je strepen staan en vermelden dat de tractoren met hun orginele engelse lichten vroeger gehomologeert waren in belgie en dus nu ook zo moeten goedgekeurd worden. doen ze er niet moeilijk over heb je geluk.
voor de rest moet alles in orde zijn van lichten, ook de remmen moeten gelijk remmen ( dat controleren ze soms ook als je pech hebt) en ook belangrijk dat je 2 dezelfde maten nr platen hebt vooraan en achteraan ( dat keuren ze soms ook af als je 2 formaten kentekens hebt). ook zwaailamp moet erop, borde van 25 of 30km is ook belangrijk, reflectoren tussen de wielen moet je ook hebben. en de banden moeten ook redelijke staat hebben.
dat is zowat het belangrijkste. veel geluk ermee