Keuring

Beste, ik heb overlaatst een tractor gekocht, een oldtimer (david brown 850) nu is mijn vraag, moet ik deze laten keuren? bij de papieren zat een papiertje dat hij op lagers wielen en de stuurinrichting niet door de keuring geraakt was, moet ik deze nu laten maken en opnieuw laten keuren?

alvast bedankt
lennert

Reacties

superluc
als je hem wilt laten verzekeren wel dan moet je wel nieuwe lagers en stuurkogels plaatsen
menke
Gaat het hier om het rijden in Nederland, Duitsland, Belgie??? Scheelt een bult gezeur hier als je van te voren even vermeld!!
Remi_91
In z'n profiel staat Belgie, dus laat aub alleen mensen reageren die er dan ook verstand van hebben?!
newholland6640
@Remi_91

Of laat aub degene die het topic maakt een topic duidelijk maken!
lennert
belgië idd (:
Husqvarna
Exporteren naar Nederland, hier zeuren ze nergens over tractor-keuringen, wel over andere dingen..
Boer_Mo
je kan het beter vervangen dan weet je zeker dat je goed spul hebt...
PascalStruijs4440
met een ondeugelijke stuurinrichting rijden is zoiezo al levensgevaarlijk!
gertdl
je moet hem eerst verzekeren. en je moet zowiso een eenmalige controle doen als nieuwe eigenaar. een landbouwvoertuig moet maar een eenmalige controle doen telkens hij van eigenaar en kenteken verandert. om hem te verzekeren moet je eerst naar de controle gaan met je papieren en zonder trekker en een administratieve keuring aanvragen. die heb je nodig voor je verzekering en nr plaat. daarna als dat in orde moet je met de trekker wel naar de controle ( een adm keuring is 3 maand geldig)

voor de controle moet je stuurinrichting goed zijn. een beetje speling op het stuurhuis zien ze door de vingers als het niet teveel is, maar speling op de lagers, fuseassen en stuurkogels keuren ze zowiso af. ook de lichten is bij db een groot probleem op de controle ( heb ik zelf vroeger wel ondervonden) omdat die naar de verkeerde kant reflecteren en ze die niet kunnen meten. als ze daar problemen over maken dan moet je direct op je strepen staan en vermelden dat de tractoren met hun orginele engelse lichten vroeger gehomologeert waren in belgie en dus nu ook zo moeten goedgekeurd worden. doen ze er niet moeilijk over heb je geluk.

voor de rest moet alles in orde zijn van lichten, ook de remmen moeten gelijk remmen ( dat controleren ze soms ook als je pech hebt) en ook belangrijk dat je 2 dezelfde maten nr platen hebt vooraan en achteraan ( dat keuren ze soms ook af als je 2 formaten kentekens hebt). ook zwaailamp moet erop, borde van 25 of 30km is ook belangrijk, reflectoren tussen de wielen moet je ook hebben. en de banden moeten ook redelijke staat hebben.

dat is zowat het belangrijkste. veel geluk ermee
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!