Ford 9600 - rem problemen

weet iemand iets meer over rem problemen bij een ford 9600 en een evt oplossing ik heb een nieuwe hoofdrem cilinder maar de plunjers blijven hangen als ik druk wil trappen om te ontluchten ik heb de hele boel al een keer ontvet en toen weer met speciale remmen glijpasta in elkaar gezet kan het soms aan de rem olie liggen ik gebruik nu LHM olie dit schrijft ford voor ik weet even geen oplossing meer goede ideeen gevraagd
hans9600

Reacties

Valtrafan
remmen was tog angst ?
appie1967
het is een nieuwe cilinder
komt deze bij de dealer weg
valmet6400power
Het woord 'ford' in de titel, @ford5000, roept u eens? 😄
9600power
de olie van achter naar voor pompen helpt ook wel eens
hans9600
het is inderdaad een nieuwe rem cilinder komt uit Amerika ik heb ook de olie al een keer opgepompt achter vandaan maar ook dat mocht niet helpen plunjers blijven hangen heb er ook al een keer een kleinere cupjes in gezet omdat naar mijn mening de andere aan de grote kant waren werd het wel iets beter van maar niet voldoende maar misschien doe ik iets fout???
old man jose
Als je nieuwe rem cilinders plaatst moeten deze eerst met een waterproof schuurpapiertje 400 en olie eerst worden geslepen of met een slijp apparaatje en olie.
l de b
kan het niet zijn dat de groene minerale olie die ze hier voor schrijve de cupjes oplossen zodat ze nie meer werken, heb pas gehoord dat er andere olie in moet als ze uit amerika kome! dot 3 dacht k maar weet nie zeker!
appie1967
volgens mij kunnen jou cupjes niet tegen de minerale olie
omdat je zegt dat de cup te groot leek en dat klopt precies want minerale olie is veel agresiever als dot olie
de cup,s zullen opzwellen en week aanvoelen
ik ken het probleem daar ik zelf ook met dit probleem heb gezeten
ik had geluk dat de komplete afdichting van mijn orginele cilinder nog goed was die heb ik er ingezet en toen was het opgelost
ik heb van alles geprobeerd maar er is niet aan een goede afdichtingset te komen die er wel tegen kan ,alleen de de orginele set kan er tegen die is bij de dealer te krijgen
daar kennen ze hem meestal niet
maar hij is het zelfde als die van de tw serie t/m de tw 35 aantoe als je dat er bij vermeld kunnen ze je wel helpen
bij koopvanderwalparts.com staat ze wel op de site
geluk er mee
wouterdp
nooit minerale olie in die dingen doen! alle grote forden tot en met tw zijn dot 3 of dot 4.
appie1967
@wouterdp er zij hier meerdere mensen die vertellen dat mineraal voor word geschreven en dan kom jij met zo,n verhaal
de minerale is gewoon de goeie alleen de afdichting van deze imitatie cilinder kan daar niet tegen
ford5000
Ik heb er zelf niet zo veel ervaring mee, maar als ik dit zo hoor dan vermoed ik ook dat de afdichtingen niet tegen minerale olie kunnen, dus dan zou ik er remvloeistof DOT 3 in doen.
In het verleden gebruikten we dat ook al in de TW 35 ll van mijn oude werkgever.
hans9600
mensen allemaal super bedankt voor jullie advies ik ga het systeem spoelen en vullen met dot3 olie en andere cups dr in doen kijken of da verbetering brengt
malcon
@hans9600 is het niet de afstelling van je stelbout, tussen je pedaal en je remcilinder?
appie1967
je zou ook siliconeolie kunnen gebruiken die is voor bijde systemen geschikt dus niet agresief maar wat er gebeurd met menging met andere olie soorten zowel dot als mineraal weet ik niet dus moet het systeem eerst leeg en schoon
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!