Opvoeren

hallo ik heb een vraag over een tractor opvoeren ik heb een tijdje gelden een international 644 gekocht en wil deze op voeren maar ik werk bij een mechanisatie bedrijf en die zeggen dat het slecht voor de motor is en ons egen vaste mechanisatie bedrijf zegt dat het niet uit maakt wie heeft dus nu gelijk ps.ik heb de zoek fuctie al gebruikt maar word daar niet echt wijzer van graag serieuse antwoorden alvast bedankt koenjohndeere
koenjohndeere

Reacties

koenjohndeere
ps doe het vooral een beetje om de zwarte rook
jd4050
als je het voor de zwarte rook doet is het onzin vind ik
GD tuning Garyp
@koenjohndeere dikke lijnpomp erop jeunen en roken maar!
hiddejdfan
ik denk in iedergeval dat je motor er niet van opknapt maar hij moet wel wat kunnen hebben.
voor de zwarte rook zou je volgensmij wat olie door de diesel kunnen gooien, of word het dan blauwe rook?!
koenjohndeere
nau een beetje pk meer is ook leuk mee genomen hoor hahaha
jd4050
@hiddejdfan

blauwe
selten
@hiddejdfan
Kun je beter afgelopen olie erbij doen 😉
ronald-deutz-fahr
ja als je voor de rook een trekker gaat opvoeren ben je niet zo slim bezig.. maar n trekker word er nooit beter van, en als je zwarte pluimen wil moet je die pomp n flinke slag geven 😉
ADB996
ja en nee, hoord wel vaker als een serie van tractoren heb(dan ga ik even uit van een de zelfde motor). dat dan bij een zwaarder tractor, de brandstofpomp veder open staat als bij een lichtere tractor.
zelf ben ik niet bekent bij international.
dus je moet even kijken na wat zwaardere serie of die een zelfde motoren hebben.
koenjohndeere
neee dat doe ik zeker niet dan doe ik liever ff een slinger aan de pomp maar loopt de motor hier niet op stuk ps ik goooi hem niet helemaal open hooor
koenjohndeere
@ADB996 ja het fijne weet ik er ook niet van maar laat het wel iemand doen die er verstand van heeft dus gaa er niet zelf aan lopen kloojen
Fiat110-90 DT
zoaks selten al zegt, olie bij de diesel. daardoor kreeg onse oude ahlmann ook zwarte rook (onbewust natuurlijk 😃 )
selten
@Fiat110-90 DT
Ik zei wel afgelopen olie hé!
Joop3
Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik maar eens een winterslaap gaan houden, en over een jaar of 3 een stuk wijzer weer wakker worden....

De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!
jd4050
@Fiat110-90 DT

das altijd opletten ja, met de dieseltank aan de verkeerde kant bij n ahlmann 😃
ADB996
@koenjohndeere je moet ook niet alleen naar de motor zelf kijken, kan je achterburg het ook aan bijvoorbeeld, of je koppeling (bij lage toeren tal(had fendt ook last van bij een nieuwe motor))
Fiat110-90 DT
@selten onze oude as7 hebben een jaar of 10/12 gehad en hebben we maar drie keer de olie ververst. hydroliek en motor. Aleen maar bijgevuld 😃
john deere 7810
ding effe voor de vaste tand zetten en even lekker aan de tand voelen! heeft die veel meer aan dan dat slagje bij
wvdh
kan geen kwaad. als de trekker jaar in en uit nog zwaar werk doet is het niet echt goed. maar gewoon het uittrek hendeltje verder naar voren zetten
Gerrit GBo
@Joop3 +10 !!
koenjohndeere
@wvdh kijk hier heb ik iets aan maar is dat gewoon dat stel schroefje en heb jij dit bij jou trekkers alemaal en geen grote kosten
case inter kracht
kan niet veel kwaat omdat je tog niet egt vaak zwaar moet treken meer met zoon inter van die leeftijt .
maar voor veel meer pk's haal je der niet uit een pk of 10 meer door de pomp op zijn max te zetten en een heele groote zwarte pluim.
je moet het uitzet hendeltje (remklep) veder naar voor zetten je kan hem als goed is zelfs 4 keer verzetten op het assie tege de klok in zetten en dan je toeren ook terug schroeven .
ps doe het met een draaiende motor
wvdh
ja maar je kan dat hendeltje ook nog een tand verzetten. krijg die nog wat meer
deeremeneer
Quote @case inter kracht:
kan niet veel kwaat omdat je tog niet egt vaak zwaar moet treken meer met zoon inter van die leeftijt .
maar voor veel meer pk's haal je der niet uit een pk of 10 meer door de pomp op zijn max te zetten en een heele groote zwarte pluim.
je moet het uitzet hendeltje (remklep) veder naar voor zetten je kan hem als goed is zelfs 4 keer verzetten op het assie tege de klok in zetten en dan je toeren ook terug schroeven .
ps doe het met een draaiende motor

Ben jij misschien buitenlander?
koenjohndeere
ja maar ik laat dit toch iemand anders doen denkt ik
deeremeneer
@Joop3 +100
koenjohndeere
denk ik haha
wvdh
@koenjohndeere

is niet moeilijk
Tom VB
@deeremeneer
Berkel&Roderijs, het lijkt erop ... 😉
koenjohndeere
ja maar ik moet een lochiese duidelijkl uitleg hebbe hahah
1046
gewoon lekker laten zoals et is
koenjohndeere
@1046 waarom dan jij hebt jou 1046 ook toch vol open staan
Tom VB
Quote @koenjohndeere:
ja maar ik moet een lochiese duidelijkl uitleg hebbe hahah

Dáár bestaat geen enkele twijfel over, Koen.
1046
@koenjohndeere staat nie vol open, geeft maar 110 pk op de motor
wvdh
me 1246 staat ook niet vol open
maggi
Je moet even de kabel van de stopknop volgen, dan zie je waar die uit komt. Er zit een stelschroefje bij dat hendeltje. Die kun je gerust helemaal uitschroeven. Doe dit met een draaiende motor. Als het dan nog niet genoeg is kun je het hendeltje nog een tandje verzetten op de brandstofpomp. Alleen kun je hem dan waarschijnlijk niet meer uitkrijgen door aan de stopknop te trekken. Ik denk dat het terugdraaien van het stelschroefje wel voldoende is. Dit is zelf heel goed te doen, dit hoef je niet speciaal te laten doen. Of het slecht is voor de motor? Nee hoor, mensen trekken altijd gelijk de mond los dat het slecht is dit en dat. Het is helemaal niet erg. 😉
maggi
Als je verstandig bent verwijder je het topic om gezeur te voorkomen.
1046
Quote @maggi:
Als je verstandig bent verwijder je het topic om gezeur te voorkomen.

+10
koenjohndeere
@maggi bedankt voor je goede uitleg dit moet met een draaiende motor en je moet het schroefje toch tegen de klok in draaien
jorghofste
@wvdh heeft gelijk de stopknop volgen en als hij gewoon loopt staat deze naar voren als je hem uit zet trek je hem naar je toe en los laat gaat hij naar voren hij zit nu tegen een m6 bout deze kun je verder uit draaien zodat je stopknop meer naar voren komt, als je dit bij een lopende motor doet kun je wel horen dat je motor harder gaat lopen
maggi
Quote @koenjohndeere:
moet het schroefje toch tegen de klok in draaien

Zorgen dat het stophendeltje verder uit gaat. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
jorghofste
@maggi

ow jij had de uitleg al had ik niet gezien
stannetje96
@maggi met meer brandstof word de explosie volgens mij ook feller in je cilinder. Dan gaan je zuigers ook sneller terug (denk ik) en dit lijkt me toch niet heel lekker voor je motor.
Plus de extra diesel die je verbrand zijn niet bevorderlijk voor jou en het milieu 😉
maggi
Quote @stannetje96:
met meer brandstof word de explosie volgens mij ook feller in je cilinder

Zwarte rook betekend toch onverbrande diesel? Kan het mis hebben natuurlijk..
stannetje96
@maggi verklaar dan maar eens, met al jouw wijsheid, waarom je meer pk's krijgt als je die diesel toch niet verbrand....
koenjohndeere
@maggi als ik die schroef uit draai kan ik hem dan nog wel gewoon met de stop knop uit zetten
maggi
@koenjohndeere

Klopt dan wel, maar als je de stopknop een tandje verzet op het asje dan waarschijnlijk niet meer. Heb je het nu al geprobeerd om de stopknop terug te zetten?
koenjohndeere
das als ik dat boutje verder open draai om die hendel verder naar vooren te kunnen krijg kan ik hem gewoon uit zetten verder doe ik er ook niet aan
rickjd
Quote @koenjohndeere:
ik werk bij een mechanisatie bedrijf

Serieus ??????

Twijfel
maggi
Ja als je alleen het boutje uit draaid dan kun je hem nog prima uit zetten.
koenjohndeere
ik werk daar serieus maar ik voor daar geen trekker op wah
woutkuiphuis
Quote @Joop3:
Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik maar eens een winterslaap gaan houden, en over een jaar of 3 een stuk wijzer weer wakker worden....

De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!

+100
koenjohndeere
@maggi ok hartstikke bedankt
koenjohndeere
als ik nog iets moet weten weet ik bij wie ik moet zijn
woutkuiphuis
@koenjohndeere
Zou hem gewoon origineel laten heb je ook minder slijtage dacht ik
koenjohndeere
nee toch die slijtage valt wel mee
maggi
@koenjohndeere

Laat het maar horen als het gelukt is. 😉
selten
lijnpomp, of rotatieve pomp?
wvdh
@selten

roterende pomp
koenjohndeere
@maggi zal ik doen
selten
@wvdh
hmm dan wens ik m veel succes 😃
koenjohndeere
maar ik ga zal het morgen proberen
1046
@selten heb geen ruk zin om et te doen , meer peekaas , niet echt , is een klein blokje, maar wel een bult gasolie der doorheenstoken
maggi
Quote @selten:
hmm dan wens ik m veel succes

Hoezo? Die oude pompies zijn erg makkelijk op te draaien.
selten
@1046
Nouja, dat moet ie zelf weten 😃. Ik ga me er niet druk om maken. Veel werk, voor weinig.
selten
@maggi
Kom jij even een roterende pomp opdraaien? Een lijnpomp is wel te doen heb ik vernomen...
1046
@maggi met een roterende haal je weinig meer eruit
rickjd
@1046
achja, laat die jongen zijn vaders diesel opstoken, verpest die uiteindelijk alleen maar ze eigen toekomst mee, als ze papie niet genoeg geld meer heeft om te blijven boeren
1046
@rickjd et interesseert mij toch geen fuck , hahahaha zeg alleen de waarheid
maggi
@selten

Die oude pompen van die inters zijn makkelijk op te draaien hoor. Je zult er niet veel meer pk uit halen maar het is toch wat. 10 pk krijg je er wel extra uit, lijnpompen kun je wel meer uit krijgen.
selten
@maggi
Waar moet je aan draaien 😃?
maggi
Quote @1046:
met een roterende haal je weinig meer eruit

Ligt er aan wat je weinig vind. 😃
maggi
@selten

Ff terug lezen. 😉
1046
@maggi ik weet wel , wil je et maximale uit een roterende halen , moet ie open , en als ie dan weer dicht is , valt et hartstikke tegen wat je meer heb
selten
@maggi
dat stophendeltje geeft m meer toeren... Die van ons maakt er maar 2700....
maggi
@1046

Mijn ervaring met de stopknop is dat je er ongeveer 10 a 15 pk meer uit krijgt. Lijnpomp heb ik 20 pk extra uit gehaald. Dan praat ik over 4-cilinders zonder turbo.
maggi
@selten

Over wat voor trekker praat jij?
selten
@maggi
Steyr xD
1046
meer toeren zijn niet de peekaas , want waar ligt et toerental waar de meeste peekaas zitten?????????
Valtra-Fordpower
@selten Dat is logisch. Je geeft hem meer brandstof, zoals eerder genoemd moet het met lopende motor en het toerental terug schroeven. Maar een rotorpomp moet je met rust laten.
selten
@Valtra-Fordpower
meer toeren is meteen meer brandstof? Meer brandstof betekend niet direct meer vermogen?
maggi
@selten

Als je de stopknop volgt zei ik he, niet de gaskabel.

@1046

Nu word ik nieuwschierig, ik weet wel dat het heel erg laag zit.
selten
@maggi
Ja die weet ik haha. Die zitten boven elkaar.
1046
@maggi niet boven de 2000 toeren , dus meer toeren heeft geen zin
maggi
@1046

1600 toeren ongeveer toch?
maggi
Quote @1046:
dus meer toeren heeft geen zin

Heb je mij ook niet horen zeggen. 😃
selten
Quote @maggi:
1600 toeren ongeveer toch?

Das maximaal koppel...
valmet6400power
@1046

Maar jouwe doet wel een kegel! 😎 😃
1046
@valmet6400power dat is een kwestie van afstellen
valmet6400power
@1046

En de bestuurder scheelt ook al 😃
1046
@valmet6400power das bijzaak,me meissie kan et ook wel , hahahaha
valmet6400power
@1046

Hahah misschien is die ook wel professioneel bestuurder van de Ouwe Liefde 😃
1046
@valmet6400power haha , maar 1 x per jaar
jacco133
@stannetje96
Quote:
@maggi verklaar dan maar eens, met al jouw wijsheid, waarom je meer pk's krijgt als je die diesel toch niet verbrand....

Een motor is het krachtigste als hij net niet zo zwaar rookt 😉
KHD Deutz-Fahr
Quote @Joop3:
Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik maar eens een winterslaap gaan houden, en over een jaar of 3 een stuk wijzer weer wakker worden....

De dieselprijzen stijgen de pan uit, de rode diesel gaat er zelfs helemaal af, en meneer wil een bult diesel extra in de Cormick gooien, omdat hij die zwarte rook zo mooi vindt? Voel eens aan je voorhoofd!

+10 😃
monteurtje
@selten

Ietsjes meer brandstof geven dan krijg je er wel pk's bij maar als je er idd VEEL meer in ga spuiten dan kan t alleen maar tegen gaan werken, omdat de brandstof dan de compressie ruimte teveel gaat blussen waardoor de temperatuur teveel zakt in de cilinders en dus het koppel ook naar beneden gaat.

koenjohndeere
Laat je niet gek maken hier hoor, opschroeven kan echt geen kwaad bij een 644, je wil namelijk niet weten hoeveel er al opgevoerd zijn en er al JAREN gewoon hun werk mee doen.
monteurtje
@maggi

Roterende pompen haal je weinig meer uit??? ligt er maar net welk type roterende pomp je hebt en in hoeverre je je pomp aan laat passen he 😉
maar de oudere pompjes op de inters kun je idd niet zo heeeel veel uit halen maar als je de nieuwere pompen hebt die kun je zo aan laten passen dat er heeeel wat meer uit komt
menke
En slag aan de pomp kan altijd wel, Onze vrachtwagen hebben we zelfs zo opgevoerd dan we het lipje van de stopzetter nog bij gebogen hebben. En dat gaat gewoon goed.
case 745 xl
mijn 745 xl loopt ook met de uitknop verder naar voren.
trekker is wel sterker geworden maar heeft ook aanzienlijk meer dorst.
maggi
@stannetje96

Als ik mijn deutz 6 slagen geef heb ik maar 80 pk, dan "verzuipt" hij gewoon. Geef ik hem 3 slagen, dan heb ik 90 pk. Het kan te gek gaan hé. 😉
selten
@monteurtje
Hij had het over meer toeren geven. Dat is niet meer brandstof. Meer toeren doet niks met je motor. Alleen zorgen dat hij harder loopt en harder slijt. Dat zorgt niet voor extra vermogen. En al helemaal niet, omdat er niks gebeurd met het koppel of vermogen. Omdat deze vaak rond de lagere toeren pas vrijkomen. Koppel rond de 1600 en vermogen rond de 2000. Wat bij een tractor opdraaien op die positie, zorgt dat je dan geen extra brandstof geeft maar meer toeren (waar ook brandstof voor nodig is). Die meer toeren zorgen voor een hogere snelheid, het maakt 0% uit over hoeveel vermogen/koppel hij dan levert.
jordi 1455
@Joop3
mee eens.
de trekker is ontworpen voor 60 pk , als [koenjohndeere] meer vermogen wil had hij beter een 744 of een 844 kopen.
koenjohndeere
ik moet dus gwn de schroef(bout)die de stophendeltegen houd iets verstellen
Boemrang
Inderdaad, als je meer pk's of meer vermogen wilt hebben, koop dan een tractor met meer pk's.
Ben je overal in eens vanaf, ook van je euro's. 😃
Mf1155
komop zeg. Als hij dat leuk vind om zwarte rook te hebben dan geef hem tips en geen commetaar.
ons pap doet ook tractorpulling en heeft de pomp toch ook open staan? het zou er uit zien.
hobbyboer
Quote @Mf1155:
komop zeg. Als hij dat leuk vind om zwarte rook te hebben dan geef hem tips en geen commetaar.
+1!

Als je graag veel zwarte rook wil kun je ook proberen om de luchtinlaat flink af te smoren. (Misschien een plaatje in het luchtfilterhuis met een klein gaatje erin?)
Schluterfan
@Joop3

Eindelijk iemand die mijn mening deelt!!!
joris ziengs
Hobbyboer heeft De oplossing, een soort schuif voor het luchtinlaat doen, dan krijgt hij net zoveel diesel, maar geen lucth meer. maar ik denk dat het trouwens niet zoveel nut heeft op een ongeblazen trekker.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!