Fiat 850 - Verschillen bruin blauw frame

Hallo,

Ik heb een vraag over de verschillen tussen het blauw en bruin frame bij een Fiat 850. Naar mijn weten is dat een bruin frame jonger is maar zijn er meer verschillen qua motor of versnellingsbak? En zijn 850's gemaakt met een 30 en 40 km/h versnellinhsbak?

Alvast bedankt voor de reactie's
Harold357

Reacties

patatjemet
Het ene frame is blauw en het andere bruin, de kleur van...
ADB996
@patatjemet aan zoon antwoord word er wel wijzer van 😞
fiat 666
bruin frame ,zijn gewoon herspoten trekkers , want orignieel nr mijn weten zijn er gn 50 series gebouwd met bruin frame , de latere 40serie wel dacht ik !
fendt-fiat
licht er aan waneer die gemaakt is
brother3428
Alleen de laatste 850ers waren met een bruin frame, er is geen verschil in motor of versnellingsbak, en ze lopen standaard allemaal ongeveer 25 km/uur!
+1
fiatfan
@brother3428 ik heb wel een folder van een 850 super met bruin blok die iets meer pk's heeft...snelheid idd hetzelfde
Harold357
Bedankt voor de reacties. Thuis hebben we namelijk een fiat 850 met blauw frame en die loopt 36km/h op 650/65/38 en ik weet een 850 staan die 47km/h loopt op dezelfde maat banden. Hier zou dan waarschijnlijk iets aan de versnellingsbak gedaan zijn wat niet origineel is.
fiatfan
even opgezocht: 850 super is 95 pk en 90,2 pk aan de aftakas
fiatfan
@Harold357 in de trekkertrekwereld worden de toerentallen wel eens extreem opgehoogd. normaal maken ze maar iets van 2100 toeren. de bruine 2400. maar nooit lopen ze origineel harder dan 25
fiat350
je had 850 met z'n 85 pk en 4.9 liter motor, maar de allereerste 850's zouden maar een 4.5 liter motor gehad hebben, van de 750.
de 850's voor '75 hebben het blauwe chassis, de latere een bruin chassis met witte velgen... ook bestaat de fiat (someca) 940, dit is een 850 met iets meer toeren,
een 850 loopt sowieso iets sneller dan m'n 1000, omdat de 850 origineel op R34 geleverd werd en de 1000 op R38, en om dit snelheidsverschil wat bij te benen heeft de 'pion attack' een tand meer bij de 850 dan bij de 1000. Andere, grotere snelheidsverschillen zijn later en dus niet orgineel aangebracht denk ik.
Wilting NH
Heleboel fiaten werd een ander tandwiel in de bak gezet zomdat ze veel harder liepem. Dit werd metname gedaan bij trekker voor de melkwagen, dus kan best wezen dat dat bij die ene ook t geval was
+1
brother3428
@fiat350 Volgens mij klopt dat niet, dat de eerste 850 een 4,5 ltr motor hadden, staat soms wel in de gegevens van bepco of sparex, heb zelf een 800, de voorloper van de 850 en in een 800 ligt al de 4,9 ltr blok!
fiatfan
@brother3428 dat denk ik ook. en de 850 super waarover ik het had is volgens mij de in frankrijk geleverde 940
brother3428
@fiatfan ja dat klopt volgens mij helemaal marcel 😉
fiat350
@brother3428 o ja goed om weten 😉
guy
Quote @fiatfan:
in frankrijk geleverde 940

... en daar zijn er best wel wat van verkocht hoor in Frankrijk 😄
Jeanke
Wat is eigenlijk net het verschil tussen een 850 en een 850 super en hoe kan je het zien?
fiatfan
@Jeanke makkelijkste kun je het zien doordat de super geen stuurstang links langs de motor heeft. die heeft namelijk een oribitrol, en de normale een stuurhuis
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!