Klepspeling

Ik ben bezig met een pomssen ddr schlepper.
Hier zit een luchtgekoelde V4 viertakt dieselmotor van VEB Cunewalde in. Type 4VD 8/8-2SVL.
Deze motor lijkt veel op een deutz motor
Nu wil ik de kleppen opnieuw stellen maar wie weet hoe ik achter de klepspeling kan komen en welke volgorde moet ik aanhouden.
Het is een V4 luchtgekoelde dieselmotor met 30 pk
HanomagR228

Reacties

zandvliet-120
Bij en deutz is vaak de klepspeling 0,15
albert-fendt
oudere motoren is 0,15 eigenlijk altijd goed, volgorde staat soms op het onderblok, anders kun je daar zelf uitzoeken door de motor rond te draaien en kijken in welke volgorde de kleppen gaan 'tuimelen'. vaak is het 1-3-4-2
HanomagR228
Werkt het stellen van een V motor dan hetzelfde als van een lijnmotor?
ValtraStisch
Ja dit is gelijk, dan is hij het best in balans.
als je een lijnpomp hebt dan kun je ook de brandstofleidingen loshalen.
als je de motor ronddraait dan zie je wanneer hij inspuit.
op moment van inspuiten zijn de kleppen altijd gesloten.
twand2505
eerste op tuimel derde stellen tweede op tuimel vierde stellen
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!