Blijft een motor die een kapotte cilinderkoppakking gehad heeft daar gevoelig voor?

Heeft er iemand ervaring met cilinderkoppakkingen? is het zo dat een motor die daar al eens problemen mee gehad heeft daar gevoelig voor blijft? ik heb een motor die een paar jaar geleden een kapotte cilinderkoppakking heeft gehad, reden was toen te warm gelopen, is toen herstelt geweest in een lmb, ook het warmloop probleem is toen opgelost geweest. nu vrees ik dat die motor terug een kapotte cilinderkoppakking heeft. nu is mijn vraag of dit terug gaat gebeuren na herstelling.
mf6290

Reacties

valmet 605
Is de kop gevlakt afgeperst en met dikkere pakking terug gemonteerd? Zelf ben ik van mening dat een kop gevoeliger word nadat die echt heet is geweest.
mf6290
@valmet 605 ik weet het niet zeker maar denk het niet, is toen herstelt geweest in garantie en zal wel zo goedkoop mogelijk gebeurt zijn vrees ik
Puma cvx power
@mf6290 Je had de trekker nieuw en in de garantie tijd had jij de koppakking al lek?
mf6290
@Puma cvx power nee, was tweedehands, had ongeveer 5000uur, had een deels verstopte radiateur en kreeg daardoor redelijk vlug heel warm
HJak transport
Goed opletten of er nieuwe cilinderkopbouten in zijn gezet,verder moet het geen problemen geven,mits goed gerepareerd
Hielke_Deere
@HJak transport waarom moeten er nieuwe bouten in?
erik9831
@Hielke_Deere valt te zien wat voor bouten er gebruikt worden. Je hebt hierin 2 soorten. Bouten die je moet nameten of ze nog binnen een bepaalde lengte zitten, klopt deze mag je ze opnieuw gebruiken. Dan heb je ook nog rekbouten, dat is eenmalig gebruik en moeten altijd vervangen worden na losmaken hiervan.
MASSEY-MOOI
Is het een john deere daar moet je goed bij op de temperatuur letten
mf6290
@MASSEY-MOOI nee, is een mf
Fendt__power
Bij een bedrijf hier in de buurt heeft een bulldozer 3x achter elkaar een lekke kop gehad in 3 jaar alles gedaan en geprobeert nieuwe bussen en alles erin kop vlakken noem maar op!
DennisWeerd
Als je kopbouten goed zijn, op juiste moment vast, kleppen inschuurd en kop gevlakt + goeie pakking ertussen, kan ik er toch niks mis gaan? waarom zou die er dan gevoelig voor zijn? dan zou ik de oorzaak verder zoeken bij water in de olie of andere klachten, bijv. lekkere warmtewisselaar..
Normaal laat je de kop vlakken bij een vervanging van decpakking dus denk ik dat het ook gebeurd is , maar is het onder blok nog wel vlak ?
Waarom ging de pakking lek ?
Door een slechte pakking of is hij warm geworden door een bepaalde oorzaak en is die oorzaak wel opgelost na het vervangen van de pakking ?
+1
ford3000case745
Of is er van die imitatie rommel tussen gekomen?
Favorit614
Als de kop er af is de cilinder hoogte meten ten opzichte van het motorblok

Zit er natte of droge bussen in.
Natte bussen willen wel eens zakken int blok
Dennis_dB
Als de cilinderbussen nog voldoende boven het moederblok uitsteken, de kop goed gecontroleerd is, en op de juiste wijze met de juiste nieuwe onderdelen terug gemonteerd is en de motor geen verder probleem heeft, zou de koppakking weer jaren mee moeten kunnen.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden pakking en cilinderkop geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!