Ford 4000 - Heeft er iemand verstand van een cav brandstofpomp

Ford 4000 wil niet starten, heeft 2jaar stilgestaan,komt wel diesel in retour. Maar niets richting de injector
adriaan-verschure

Reacties

ford3000case745
Even ontluchten en ff kijken of de stopknop wel terug staat
+1
jammermaarhelaas
Handleiding voor het ontluchten:

Uitleg over hoe dit kan lees je onder andere in mijn bijdrage in dit topic:
tractorfan.nl/topic/43474/
Wimsumar
Beste Adriaan-Verschure: Je schrijft:
Quote:
komt wel diesel in retour.

Welke retour(leiding) bedoel je?
Komt er bij een startpoging (witgrijze) damp/rook uit de uitlaat?

N.B.: In de twee jaar stilstand is de kans aanwezig dat de tank vrijwel leeg is gelekt en/of dat het brandstofsysteem met (dieselbacterie)vuil is ''volgegroeid''.
Nieuwe tank, kompleet ontlucht, startknop staat goed
Wimsumar
Beste Adriaan-Verschure:

Quote Reactie van @adriaan-verschure:
kompleet ontlucht,

Maar dan waarschijnlijk nog lucht in de (hogedruk)verstuiverleidingen.
Draai deze alle drie, aan verstuiverzijde, iets los en vervolgens de startmotor laten draaien totdat brandstof bij de verstuivers uit de leidingen sijpelt.
(P.S.: In verband met oververhitting van de startmotor niet langer dan 20 seconden achter elkaar doorstarten. Daarna enkel minuten af laten koelen).
jd user
Even aan slepen met een andere trekker of dikke auto.Meestal loopt ie dan wel.Soms moet je wel 1 a 2 km rijden ,omdat alles vast zit ,dat nog los moet gaan komen.Zou zo 123 niet gaan prutsen aan een pomp.In de derde versnelling zetten en bij voldoende snelheid de koppeling op laten komen.Enn..........jawel......hij loopt.
+1
simon
Roterende cav pompen willen voor geen meter ontluchten Gwn aanslepen
paulusmahandel
Bij veel pech is de stopknop uitgehaakt onder het dekseltje.
dan kun je starten tot je een ons weegt.
ook aanslepen is geen optie.
heb je dit dekseltje ook losgehad?
Wimsumar
Beste Paulusmahandel:

Quote Reactie van @paulusmahandel:
Bij veel pech is de stopknop uitgehaakt

Van geluk gesproken. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een topic is geweest waarbij het 'uithaken' de oorzaak van de startproblemen was.
Topicvraagsteller Adriaan-Verschure heeft aangegeven een nieuwe tank op de trekker geplaatst te hebben. Hierbij zou de "stopkabel" beschadigd (uitgerekt/geplet) kunnen zijn waardoor nu de 'stopknop' op het dashboard welliswaar "goed" staat om de trekker te starten, maar het heveltje op de brandstofpomp op "uit" blijft staan.
@paulusmahandel Welk dekseltje? Vg Adriaan
@paulusmahandel Welk dekseltje? Vg Adriaan
paulusmahandel
@adriaan-verschure bovenop jou pomp zit een kabel en een metalen stang van 5 mm dik.
Onder dit deksel zit nog een regelstangetje/ plaatje en een stripje waar jou stopknop inhaakt.
Het komt voor dat deze uithaakt.
Maar ik zou eerst proberen hem aan te slepen.
En mocht dit niet willen of lukken zou ik willen adviseren een techneut erbij te halen
jammermaarhelaas
@adriaan-verschure

Heb je al gecontroleerd of er diesel uit de verstuiverleidingen komt wanneer je de wartel van deze leidingen een slag losdraait, en dan start met volgas en de stopknop-hevel niet op de uitzetstand?

Als er diesel uit komt, dan is werkt de uitzethevel dus nog.
thomas-renault
Zit er geen handmatig opvoerpompje op?
+1
Wimsumar
Beste Thomas-Renault:

Quote Reactie van @thomas-renault:
handmatig opvoerpompje

Zo'n FORD-4000 stamt nog uit een (goede oude) tijd dat fabrikanten bij de produktontwikkeling/fabricage nog voor de eindgebruiker meedachten met de gezonde filosofie: Wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan.

thomas-renault
Ik heb thuis ook een trekker met een roterende cav pomp. hierop zit wel een handmatige opvoerpomp. eerst onderste ontluchtings boutje los draaien en pompen tot er geen lucht meer uitkomt maar alleen diesel. daarna de bovenste. daarnaa de verstuiver leidingen los draaien en starten totdat er diesel uit komt. dan weer dicht draaien en als het goed is kun je hem dan gelijk starten...
jammermaarhelaas
@thomas-renault

Een 4000 heeft de bodem van de dieselolietank een stuk boven de brandstofpomp liggen, ook lopen de brandstofleidingen van tank naar filter en verder naar de pomp, onder de hoogte van de tankbodem. Ik heb dan ook nog geen opvoerpomp gezien op nog originele 4000.

De door jou genoemde trekker die jullie thuis hebben zal allicht van een ander merk/type zijn?
thomas-renault
@jammermaarhelaas nee klopt is ook geen 4000... is altijd wel lastig om een roterende cav pomp te ontluchten
MASSEY-MOOI
Komt er ook diesel het carter in? kan zijn dat dan de pomp vastgelopen is of het opvoerpompje stuk is
CVT6230
Ik heb eens meegemaakt dat als je de stopknop op uit heb laten staan, en na langere tijd stilstand, deze niet meer aan de praat ging. Er bleek vocht in de pomp te zitten waarna de stopnaald in de uitstand zat aangeroest.
Heeft u inmiddels het probleem gevonden? Wij hebben exact hetzelfde probleem met een CAV roterende pomp. Bovenop de pomp zit het stophendeltje niet vast, hebben wij al gecheckt door de deksel eraf te halen
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden ford , brandstofpomp , starten , diesel , Ford 4000 en startproblemen stuurt geen diesel naar injector geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!