Uiterlijk verschil tussen een Inter 423 en een 353

Hallo iedereen,
Een paar jaar geleden hebben mijn vader en ik een International 423 gekocht bij een hobbyist in het Noorden van het land. Dat wij die man iets te veel op zijn blauwe ogen hebben gelooft, daar zijn wij in de loop der jaren wel achter gekomen. Nu willen wij de trekker gaan verzekeren i.v.m. een deelname aan een optocht. Het chassisnummer is : 1102572 (zonder NT) Echter met dank aan @1046 zijn wij er achter gekomen dat dit nummer niet bestaat bij de Inter 423. Nu is mijn vader er gisteren achter gekomen dat het chassisnummer wel bestaat bij de Inter 353. Nu dan mijn vraag: zijn er uiterlijke kenmerken waaraan wij kunnen zien of het 423 of een 353 is.
groeten, Martin
MartTractorFan

Reacties

SJB533
Andere brandstofpomp en verstuivers?
Wimsumar
Beste Marttractorfan: Meest opvallende verschil is het gewicht. De 423 is bijna 300 kilo zwaarder in standaarduitvoering dan de 353.
Standaard heeft de 423 iets groter/breder/zwaarder banden/velgen en een (extra) inwendig frontgewicht.

Zoekplaatjes:

ihace.de/01_schlepper/0353/…

ihace.de/01_schlepper/0423/…

Ook op de Konedata.net tractorengegevenswebsite vallen het verschil in bandenmaten en met name het gewichtsverschil (291 kilo) op:

konedata.net/traktorit/international/…
fendt farmer309c
Misschien weet @ErDee wat die weet wel wat van International
+1
1046
Hij is van medio aug 1967. 1 van de eerstes dus
+1
1046
Zit verschil in brandstofpomp en zover ik kan zien weinig uiterlijke verschillen. Kwa gewicht scheelt et maar 50 kg dat de 423 zwaarder is . En geen 300
Wimsumar
Beste 1046:

Quote Reactie van @1046:
Kwa gewicht scheelt et maar 50 kg dat de 423 zwaarder is

Dat is heel merkwaardig aangezien het standaard extra frontgewicht in de 423 al 60 kilo weegt. Daarnaast geven de (standaard) iets groter banden ook een plus op het gewicht ten opzichte van de 353.
Graag een bronvermelding plaatsen waaruit blijkt dat het standaarduitvoeringsgewicht inderdaad 'maar' 50 kilo verschilt.
MartTractorFan
Iedereen bedankt voor de reactie. Begin er in te geloven dat onze Inter 423 (met stickers en al) inderdaad een Inter 353 is. Ik zal deze week eens langs onze (Case)dealer in Woerden gaan die hem verleden jaar compleet in de revisie heeft gehad. Mogelijk dat hij definitief uitsluitsel kan geven.
walker1
@MartTractorFan Als de dealer die trekker compleet gereviseerd heeft, dan had de dealer toch ook wel iets op kunnen vallen?
Ties6210
@walker1 de 423 en de 353 hebben de zelfde motor, de d-155 die ligt ook in de 453, 383, 423, 353, 433, 533
walker1
@Ties6210 dat wel, maar is toch verschil in vermogen dat ergens door komt, dus er moeten verschillen zijn.
1046
@walker1 verschil zit in de brandstofpomp, niet iedere monteur bij een dealer weet dat, en et scheelt ook welke monteur er an werkt, bij magielse in woerden loopt een oude rot in et vak, die weet et wel maar als er nou net iemand anders an werkt die de kennis nie heeft , dan ben je er al
+1
Ties6210
@MartTractorFan snel ff de motor kap schuren en andere stickers er op
1046
Chassisnr zegt al genoeg😊
waar woon jij ergens???
walker1
353 is wel zeldzamer 😄
SJB533
@walker1
Mag ik daar aan twijfelen? De 423 is er in 2 uitvoeringen. Kan best zijn, dat hij met de plastic grille veel meer gebouwd is 😉
Ties6210
@SJB533 nou de 423 is absoluut niet zeldzaam
+1
1046
@SJB533 353, 19167 stuks. 423 , 27803 stuks,waarvan ongeveer 23000 met plastic grill
+1
SJB533
@1046
Kijk, dat zijn duidelijke gegevens 😉
Ties6210
@1046 de 353 was toch niet met de alugrill gebouwd daar voor is de 383 toch gekomen
1046
@walker1 nie echt zeldzaam , ruim 19000 van gemaakt van die 353ers
MartTractorFan
@Ties6210 en @1046, jullie hebben gelijk en het chassisnummer is inderdaad het bewijs. Gezien de gelijke motor en de stickers 423, zal de dealer het waarschijnlijk niet in de gaten hebben gehad. Bovendien zitten er meerdere dingen op die niet origineel zijn.
@1046, ik woon in waarder.
Nogmaals iedereen bedankt, wij kunnen in ieder geval nu verder met de verzekering.
1046
@MartTractorFan waarder , das kortbij
walker1
Stelletje druktemakers, ik heb nergens geschreven dat die 353 zeldzaam is, ik heb enkel geschreven dat die zeldzamer is als de 423. 19167 stuks is tenslotte minder als 27803 stuks. Zelfs al was het verschil maar 19167 tegen 19168 stuks, dan nog was die zeldzamer:)
1046
@walker1 als er meer dan 3000 van gemaakt zijn vind ik et nie zeldzaam meer, hahaha
fendt farmer309c
@1046 bij Fendt zijn er van de meeste types maar 5000 gemaakt of zo en een Fendt is pas zeldzaam als er minder als 800 van zijn of zo dus als je da vergelijkt is hij vrij zeldzaam
806
@1046 Wij hadden vroeger 423 met hoog laag ( onder belasting) schakeling .Onder het stuur zat klein handeltje die zijn zeker zeldzaam ! Denk 20 % verschil .
Corne S
@806

Die hebben wij nog steeds. Onderdelen hiervoor zijn pas echt zeldzaam. De hoeveelheid bakken die nog werken hetzelfde.
Ties6210
@Corne S je vind ze toch niet snel
ErDee
Het nummer op de pomp geeft uitkomst(mits hij niet ooit verwisselt is voor eentje van een ander type). EP/VA3/100H950BR43(353) of BR9(423).
+2
MartTractorFan
Als ik al jullie reacties bij elkaar optel, en dat dan controleer bij onze "423", dan moet ik de conclusie trekken dat het een Inter 353 is. @ErDee, ik heb gekeken naar het nummer op de pomp en dat is : VA3/100H950AR43 (dus geen BR43) Ik loop ook nog met de gedachte rond dat het een samenstelsel is van meerdere tractoren met de sticker 423 er op. Maar goed, ik ga hem nu verzekeren en lekker inschrijven voor de parade van O.P.A. op Hemelvaartsdag.
ErDee
@MartTractorFan AR kan eigenlijk niet. Ga maar uit van 353 afgaande op de pomp en chassisnummer.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden trekker , inter , hobbyist , 423 en chassisnummer geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!