Ford 5110 - Wat is het bouwjaar van een ford 5110 en wat betekenen die romeinse cijfers er op
Beste TFers ik heb vroeger bij mijn eerste stage plaats met een ford 5110 gereden en nu is mijn vraag uit wekl bouwjaar is de 5110 presiesen ik heb ook een vraag wat betekenen die romeinse cijfers aan de voor kand bij ford
op die 5110 sotnt er iii op en ik heb er ook een gezien die het ii er op staan wat betekend dat presies met vriendelijken groeten Steyrlanzboy
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ford en bouwjaar geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
1e generatie is de oude cabine.
2e generatie nieuwe cabine
3e generatie nieuwe cabine en digitaal dashboard?
Zoals @Nick421 zegt, het romeinse cijfer geeft de generatie aan. Dus de gen. 2 volgde de gen. 1 op, enz.
De serie 10 is in 1981 geintroduceerd, en in 83 zijn er een aantal zaken veranderd, en 1985 kwam de generatie 2, deze kwam met de luxe cabine met laag geluidsniveau en de 4 werklichten en 2 verstralers in de dakrand.
De 5110 werd bij zijn introductie het 65 pk instapmodel in de 4 cilinders, vaak geleverd de bekende luxe cabine met zijschakeling en laag geluidsniveau. Om het wat voordeliger te maken zie je vaak 2 ipv. 4 dubbelwerkende deluxe ventielen. Het is feitelijk een 5610 met wat minder pk's, maar wel bijna gelijk max. koppel.
De generatie 2 had in de eindperiode ook al het electronisch dashboard. Bij mijn weten is ergens rond de introductie van de generatie 3 de schakelpook voor de aftakas (540/1000) gekomen, voorheen moest je de aftakas stomp wisselen. En de motoren hebben hoger max. koppel gekregen. Ook is de 6610 verdwenen en is er de 6410 voor in de plaats gekomen, en er is de 6810 gekomen, bijna even sterk als de 7610 gen. 2.
En de 4dw voorassen in de gen. 3 sturen korter, dus kleinere draaicirkel dan met de 4wd gen. 2.