Deutz D6005 voorberijdende werken voor het spuiten
Wij zijn in bezit van een prachtige deutz D6005.Deze zou ik graag restaureren.
Technisch is de tractor in top staat op een paar lekkages na.
Maar het plaat werk daar moet er aan gewerkt worden.
Welke voorbereidende werken moet ik allemaal doen
Er zit een grootte put in is het goed dat je die terug slaat en dan wat plamuur er over?
Op het plaatwerk zijn er kleine roest plekjes ik zou deze weg schuren en ook wat plamuur er over tot het vlak is en de verf die er nog aanhangt moet die allemaal weg?
Wat met de verf en roest bij de plaatsen waar je niet goed bij kan om te schuren?
Nog dingen waar ik op moet letten? Ik zou alles graag zelf doen.
Alvast bedankt!
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden plaatwerk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Het motor blok met de tol schuren , heb ik gedaan met korrel 120 en 180.
De trompetten , vooras en hefinrichting heb ik met de komborstel [staalborstel ] gedaan op de slijptol.
Je kan hem ook helemaal kaal maken met de staalborstel maar het hangt er van af in welke staat de verf er op zit.
Het plaatwerk heb ik nu ook gedaan met de staalborstel en is best goed gelukt, maar stralen is nog beter en sneller.
Als de roest plekken wat ingevreten zijn dan proberen met de slijptol wat uit te slijpen met een lamellen schijf.
Waar ik lastig bij kwam heb ik wat met een dunne vijl gedaan, maar je komt niet overal bij helaas....dan is stralen beter.
Ik heb alleen al over het plaatwerk drie dagen staan schuren met de slijptol.
Voor het spuiten alles met thinner schoon gemaakt, bij een auto spuiterij halen wand daar heb je verschil in.
Het plaatwerk hebben we in de epoxy primer gezet,
De velgen ook met de staalborstel , en in de primer.
Die heb ik zelf laten coaten.
Grote vlakken gewoon met een schuurblokje, daarna in de menie weer schuren met een waterproof papier, dan spuitplamuur en weer schuren daarna een hechtprimer en weer schuren met waterproof. Dan kijken of het mooi vlak is en lak spuiten.
Knoeien is makkelijker al vakwerk.
(klik om te vergroten)