Hydrauliek
kan je een systeem maken dat een enkelwerkend hydraulisch systeem ook dubbelwerkend word?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
waar is het voor etc...
is er ook een hydraulisch remventiel op de 740 te bouwen?
Ja, als je met 2 drieweg kogelkranen én een drukloos retour kan dat.
ooh das aardig geld,
Kan makkelijker. Wij hebben zoiets voor de hyrdaulische topstang.
link.marktplaats.nl/400212852/
link.marktplaats.nl/388309938/
Maar waarom pa toen der tijd niet gelijk een dubbele heeft genomen snap ik ook niet. heb je gelijk een functie extra. kun je er ook een kuivoersnijder met een hefmast tussen hangen, of een kuiverdeler met opklapbare borden icm een hydr topstang
Jij gaat de twee kranen tegelijk bedienen? moet je trouwens wel een gesloten systeem hebben
Een enkele ventielenblok is wel veel mooier, maar daar is de prijs dan ook naar.
Grootste voorwaarde is in ieder geval een drukloos retour.
Ja dat bedoelde ik kijk en zoek uit;
hydraulicworld.nl/group/69/…
die van de 30 euro werkt trouwens bij de meeste tractoren, JD uitgezonderd
Als je mijn link even bekijkt dan zie je dat je voor 30 euro ex btw aan een ventielblok kwijt kunt zijn. Maar ik weet niet wat voor trekker je hebt. Het kan zijn dat je gesloten systeem hebt, of een opbrengst van meer dan 35 l/min en dan zul je een andere moeten kiezen uit de lijst
Ja, ik denk doordat dit direct uit de handel komt ofzo. Kun je nagaan hoeveel er weer tussenuit geknepen wordt Maar voor de meeste oude tractoren zou het wel kunnen alleen een bij een JD kan het niet.
Hee een naamsgenoot en ja we kunnen wel een heel legio aan oplossingen gaan bedenken maar dan moeten we wel weten waar we mee te maken hebben....
en waarom kan het dan niet bij een jd?
JD heeft sinds lanz al een gesloten systeem, dwz het overdrukventiel zit bij de oliepomp in verwerkt. Gebruik je geen olie, dan zal de olie bij de pomp gaan circuleren.
De meeste merken gebruikten toen vaak 'eenvoudige' tandwielpompen en hierbij wordt de olie constant door de ventielen rondgepompt. Bedien je dan hef oid, dan wordt de oliestroom onderbroken en die zal dan naar de hefcilinders gaan. Dit is het zogenaamde open systeem. Bij mijn link staat er dan 'rond pomp'.
Mijn reactie had iets meer redenatie
ik heb zelf een jd 1640 met een sg2 cabine maar daar kun je wel een apart ventiel voor gebruiken (bv hout klover)
Jazeker kan dat wel, het verhaal van JD ging over de oliestroom intern. En niet wat er achter de ventielen gebeurt.
Jij maakt met de houtklover zelf ook een open systeem, want je zet denk ik de hendel in de trekker op druk en gaat dan buiten dat ventiel bedienen. tenminste met het ventiel van 30 euro.
Een open systeem moet je zien dat de oliestroom constant door loopt, dit maakt zeg maar een omweg. Als je het niet gebruikt kost dit onnodig energie. (brandstof)
Een gesloten systeem stopt de oliestroom zodra je geen olie meer vraagt, maar de pomp blijft wel op druk door pompen. dit kost ook energie, maar minder.
Bij de oude JD's is dit allemaal hetzelfde, nml de pomp voor in de neus. Aan de pompen zelf is ook weinig verandert. Bij de latere versies kwamen ze erachter dat boeren ook een een frontaftakas nodig waren en zat er aan de voorkant vd pomp nog een uitgaande as die eigenlijk door de hele pomp heen liep.
Ah oké gelukkig, ik was al bang dat die weer hetzelfde geneuzel werd, dit merk is beter dan dat blabla
als je goed na gaat was jd toen zijn tijd al ver vooruit
een steyr 540
En ja JD was hiermee zeker haar tijd vooruit maar dit zal ook wel moeten aangezien ze ook ervoor kozen om de oliepomp voor de motor te leggen en dus met een lange aan en afvoer te kiezen. Verder heb ik de ervaring dat deze oliepomp zeer eenvoudig te reviseren is, meestal hoeven alleen de plaatjes van de terugslagkleppen OMGEDRAAID te worden en wat nieuwe pakkingen en wat keerringen. Materiaalkosten blijft vaak onder de honderd euro, alleen arbeid zal wel meer kosten.
Als ik dit niet goed heb zou iemand mij kunnen corrigeren?
Dan past dit ventiel zeker wel. De kwaliteit kan mss iets minder zijn, al ben ik daar niet zo bang voor. Voor het hobbymatige gebruik (denk ik) zal het lekken echt wel meevallen. Nog iets over de prijs, deze firma koopt denk ik direct van fabrikant. Als je bij een dealer iets koopt dan heb je dealer, firma als kramp, misschien zelfs een hydrauliek handel en dan pas fabrikant. Vul de rest zelf maar in