Massey Ferguson 35 X - Hydroliek
Hallo,Ik bezit een mf 35x en heb nu een kleine kipper gekocht ervoor. Graag wil ik deze hydrolisch laten kippen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan doen en waar deze onderdelen tekoop zijn? Ik belde vandaag even met een MF dealer en deze zei me dat ik een driewegkraan moet aanschaffen van ongeveer 200€ (origineel passend op deze 35x) en dan zou alles perfect werken.
Klopt dat?
Groetjes en bedankt voor reacties
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Kan iemand zeggen of de dubbel werkend hydroliek bediening bij histoparts (185 €) de goede is die nodig is?
Ik woon net over de grens in België.
Gewoon de hef omhoog doen dan gaat hij van zelf kiepen niks mis mee
als je overdag histoparts belt kunnen ze je te woord staan en hun kunnen je zo zeggen welke types erop kunnen
Te laten maken bij iedere hydrauliekzaak.
Kan je foto's laten zien van mijn 35x als je wilt,die heeft het ook zo voor onze kieper.
Bauwz,
Zou wel eens handig kunnen zijn om zo'n fototje van je te zien.
Grt
de foto's hieronder maken misschien een boel duidelijk... zoniet, hoor ik het wel....
Dat is wel duidelijk. Hartelijk dank voor je spontane actie. Ik heb de foto's, dus mag je ze verwijderen indien je dit wil.
Nogmaals mercikes.
Heb ook nog een mooie site voor je, waar je allerlei info kan vinden over MF trekkertjes
annatefka.com/
Onder het kopje ''Techniek'' zijn zelfs onderdelen boeken te vinden.
Groet,
Bart
dit pijpje kun je er zo uitrekken, zit namenlijk met O-ringen in het "blokje" en in de pomp, als je deze eruit hebt raad ik je aan om deze o-ringen te vervangen! als deze lekken, dan zal je hef langzaam zakken en dan krijg je een hef die steeds op en neer gaat...
manus heeft alleen een hydrauliek slang erop zitten en als je dan gaat heffen gaat eerst de hef omhoog en daarna perst ie de kieper omhoog,als je een ventielblok neemt zoals op de foto van kotman zet je een hendeltje in of uit en dan kan je met de hef de hydrauliek bedienen,de hef blijft dan laag staan met een kieper hoef je immers niet te heffen,wat manus heeft is ook weer wat anders als dat ik weer gewend ben,dat systeem kon ik namelijk ook niet
Ja, als je deze "blokkeerkraan" monteert klopt dat ( maar het werkt niet prettig).
Als het originele dekseltje er nog op zit, ( waar de inmiddels gedemonteerde enkelwerkende ventiel op aangesloten zat) kun je daar ook een zogenaamde kogelkraan op monteren en daaraan de "kieperleiding". De hef gaat dan welliswaar wel eerst omhoog bij het kiepen van de wagen maar dat is geen onoverkomelijk probleem(?).
Waarom heb je overigens dat enkelwerkende ventiel eraf gehaald, dit was de "minst slechte oplossing" om zo'n M.F. een hydrauliekfunctie te geven?
( Het dichtdrukken van de blokkeerkraan/en gelijktijdig de hefhendel op dalen is dan de gemakkelijkste optie.)
Je kunt bij de eenvoudigste/goedkoopste hydrauliekaansluitingversie ( waarbij eerst de hef omhoog gaat) ook de hefarmen in de hoogste stand vastbinden zodat ze niet "in conflict komen " met de dissel van de kieper.
Ik heb net de kipper aangesloten op de hydroliek van mijn MF 35x. Probleem: een paar keer laten kippen en weer laten zakken en na een aantal keren, in de hoogste stand, blijft ze nu gewoon hangen. (hefhendel staat uiteraard naar onder) Nu moet ik de trekker uitzetten zodat hij milimeter per milimeter kan zakken. Als ik de trekker weer start gaat hij gewoon weer kippen. Wat kan dat zijn?
Thanks
Het is mogelijk dat in de kiepercylinder, in de hoogste stand, de slangbreukbeveiliging vastgedrukt is.
Probeer het volgende: Zet de driewegkraan weer op de hefinrichtingstand. Doe de hef helemaal omhoog. Probeer dan weer de kieper omhoog/omlaag te doen.
Eigenlijk moet je alsvolgt werken:
1] Driewegkraan omzetten naar "kieperaansluiting".
2] hendeltje van de positieregeling ( die voor het normale hefinrichtinggebruik) op de stand "hefinrichting helemaal bovenin" zetten.
3] Met het hendeltje van de "diepteregeling" bepalen of de kieper gaat heffen of zakken.
Zit er op de M.F.-35 ook een daalsnelheidsregelihg?
Indien wel, dan is dat een schuifhendeltje aan de zijkant van het versnellingsbakhuis, achter je rechtervoet. Probeer daar ook eens wat mee. (alhoewel ik denk dat het er niets mee te maken heeft)
Gaat dit gelijktijdig, zonder de driewegkraan anders te zetten?
Nadat de olie werd afgelaten zakte de lift. Nu de kar weer aangekoppeld en enkele keren tot halverweg gegaan met kippen en dan weer laten zakken. Dat ging dus enkele keren en daarna ging de kar weer de hoogte in en kon je de hefhendel omlaag doen zonder resultaat, de kar blijft stijgen. Als je daarna de driewegkraan op de stand zet dat de gewone hef moet werken, gaat deze ook zonder pardon de lucht in en kan je ze niet meer laten zakken. Dan meot de olie afgelaten worden voordat ze weer zakt.
Alvast bedankt voor de vorige reacties.
Maar toch geen verstelbare plunjerpomp lijkt me?? Ik zit niet in de 'MFjes'
Nee ; pomp ligt onderin de bak ; de aftakas loopt er eigenlijk doorheen .
Ah juist!
Hoe kan je een overdrukventiel van de 35x zijn hydroliekpomp controleren?
Produktadvies voor vergelijkbare M.F. 240:
kroon-oil.com/nl/producten/…
Overdruk controleren met manometer op "kieper-aansluitng".
Ja ; leuk dat je ons op de hoogte houdt !!!