Geveerde fronthef werkelijk zin tegen springen op de trekkertrekbaan?
Al bij een een paar wedstrijden heb ik last van bokken voor de sleepwagen met een 7810 met rond de 800 kilo voorop, is dit werkelijk te voorkomen met een fronthef of bokje met stikstofbal eronder?wat is jullie ervaring hiermee?
groetjes
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
met tt help het wel tege deine maar ook gewoon op de weg rijdt het 10x beter
Op de weg rijdt het super, met werken met de voorlader moet je hem bijna altijd uitzetten. Alleen met wikkelbalen laden zet ik hem niet uit.
Wat ik me afvraag is het volgende. Op het moment dat je geveerde blok vooraan omhoog veert, dan heb je minder gewicht op de voorwielen, en dus minder trekkracht. Ga je dat merken? Ga je eerder slippen? Of zorgt het minder deinen er juist voor dat je later gaat slippen en verder door trekt?
Nogmaals, ik heb geen ervaring met trekkertrek.
Wat voor druk heb je er nu in?
Ik rij wel een enkele keer in de 7 ton met 750 kg in de fronthef maar zonder te springen.